Toon posts:

LAPTOP als DVDspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet beter als je het geld ervoor hebt om een Laptop met tv-out en een goeie geluidskaart als DVD te gebruiken?
Zo kun je al snel al die DVDstandaarden afspelen die je brandt, hij is upgradeble en je hebt een hoop functies erbij.
???

Verwijderd

DVD speler koop je voor circa 300 Euro.
Laptop kost al gauw 2500 Euro. (als je dan al DVD en TV-out hebt).

Tja, is misschien wel iets als je het geld ervoor over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan morgen via mn werk heel goedkoop een Compaq e500 kopen 1gig met dvd en tv-out. Alleen de videokaart is wat minder = 8mb, maar dat lijkt me genoeg.

Verwijderd

Als je ooit een surrond-sound setje koopt heeft dat geen effect met een laptop. En je hebt geen afstandbediening (is door tweakers wel te maken, maar toch :))

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik wel wat problemen mee ja, met die surround.
Is daar niks op te vinden?
Een AB is geen probleem :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 21:48 schreef brasko het volgende:
Daar heb ik wel wat problemen mee ja, met die surround.
Is daar niks op te vinden?
Creative Extigy

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1010602034.jpg

Een soort externe usb audigy met afstandsbediening *D
Het voordeel daar van is dat je hem ook meteen als nieuwe geluidskaart voor je pc kan gebruiken.

Helaas is de tv-out van een laptop chip vele male slechter dan een echte dvd speler, het lijkt me slim om dan zo'n ding te zoeken.
Dr staat er toevallig een in de tweakers.net v&a als je snel bent heeft hij em mischien nog, anders kan je vragen waar hij hem gekocht heeft.

Het nadeel is alleen dat je met deze dingen net zo veel geld kwijt bent als voor een normale dvd speler :D

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat ding kan ik op zich wel kopen. Maar dit gaat allemaal veelsteveel kosten en dan is het nog niet echt draagbaar meer. :(
Word dus gewoon een regiovrije DVDspeler kopen met een 94cm breedbeeld tv en surround set. Kom ik nog goedkoper uit ook.
Hmm, ik moet niet zo zeuren. :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:14 schreef brasko het volgende:
Thanks, dat ding kan ik op zich wel kopen. Maar dit gaat allemaal veelsteveel kosten en dan is het nog niet echt draagbaar meer. :(
Word dus gewoon een regiovrije DVDspeler kopen met een 94cm breedbeeld tv en surround set. Kom ik nog goedkoper uit ook.
Hmm, ik moet niet zo zeuren. :)
Als het je niet om divxjes gaat is een mooie dvd lose speler altijd beter.
Over het afspelen van gebrande dvdtjes zal ik me nu maar nog niet druk maken aangezien dr nog geen standaard is en er in de toekomst wel branders komen die schijfjes maken die gewoon gelezen worden als een echte dvd.
Das dan altijd nog eerder in een goede standalone dan die dunne slappe troep die ze in zo'n laptop duwen.
Upgradeble hoef je je ook niet druk om te maken aangezien dvd al een tijdje bestaat en alles dus standaard is.

Een 94cm breedbeeld tv en surround set is ook wel aan te bevelen ja :9~

Zoek van te voren wel ff goed uit of de dvd speler die je wil kopen wel regiovrij te maken is.

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt, zijn die regiovrije DVDspelers wel goed.
Ik zie ze af en toe in die reclame pardon computerbladen als CT en PCM.
Of kan ik een bijpassende Sony DVDspeler kopen en dan gaan vrijmaken? (Dan past ie bij mn tv en meubel ;) )

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:27 schreef brasko het volgende:
Nu je het zegt, zijn die regiovrije DVDspelers wel goed.
Ik zie ze af en toe in die reclame pardon computerbladen als CT en PCM.
Of kan ik een bijpassende Sony DVDspeler kopen en dan gaan vrijmaken? (Dan past ie bij mn tv en meubel ;) )
Koop als je goed beeld wil niet zo'n cyberhome of revoy achtig ding uit zo'n reclame achterin de hcc.

Meestal zijn de pioneers en sony's enzo wel regiovrij te maken door de firmware (software in de dvd speler) te verwisselen met een gehackte regiovrije versie.

Helaas weet ik niet bij welke dvd spelers dat wel en niet kan (verschilt per type) kijk even op www.dvdforum.nl daar weten ze echt alles wat maar een beetje met dvd's te maken heeft :)

Je kan waarschijnlijk ook wel wat info vinden met de search van got.

Zie hier voor hoe het moet met bv philips dvd spelers.

Vaak willen winkeld het ook wel voor je doen, vraag dan niet bij v&d ofzo :P Maar bij de wat betere zaken.
Vraag wel naar:
Compleet Regio vrij.
RCE vrij. (nieuwe dvd beveiliging, om die te omzeilen moet hij regiovrij én regioschakelbaar zijn)
Macro Vision uit. (kan je dvd's op video opnemen, anders is het beeld gescrambled)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man.
You are appreciated.
Ik ga me effe verder verdiepen in de wereld die DVD heet.:)
Eindelijk eens hulp zonder gezeik ;)

• Hyperbird
  • Niet online
Ff voor je gezocht :P

Dit komt van dat dvd forum:

Micro-FAQ

Vraag:
Hoe maak ik speler XYZ regiovrij

Antwoord:
Een beperkt aantal DVD-spelers is regiovrij te maken m.b.v. codes op de afstandsbediening. Zie bijvoorbeeld 7thzone, DVD Reviewer, USale en www.jeroenverhaar.com (voor Phillips spelers), maar er zijn nog tig andere sites met codes.

Vrijwel alle DVD-spelers zijn via een hardware-modificatie regiovrij te maken. Bedrijven in Nederland die dit doen (of die spullen leveren om het zelf te doen) zijn o.a.:
- www.rodisc.nl
- www.dvdplus.nl
- www.all-region-dvd.com
- www.jvb.nl
- www.amamultimedia.nl
- www.elvic.nl
- ITC Home Theater.
- www.dvdunlock.com (België)

Als je via alle bovengenoemde links nog niets gevonden heb kun je altijd nog de zoekfunctie van het forum gebruiken.

Succes met uitzoeken verder :)
Pagina: 1