Toon posts:

Share verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WinNT 4 met 3 scsi schijven. Nu wil ik een aantal shares verplaatsen van de ene schijf naar de andere.
Hoe doe ik dit met behoud van rechten op deze shares of is dit niet mogelijk? :*

Verwijderd

Volgens mij volstaat het om de map gewoon te verplaatsen?

//disclaimer
it wasn't me

Verwijderd

Als je de map verplaatst naar een andere schijf dan worden de rechten niet overgenomen, zul je opnieuw in moeten stellen. Verplaatsen binnen een zelfde partitie neemt wel alle rechten mee over.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 29 januari 2002 21:28 schreef Geurt het volgende:
WinNT 4 met 3 scsi schijven. Nu wil ik een aantal shares verplaatsen van de ene schijf naar de andere.
Hoe doe ik dit met behoud van rechten op deze shares of is dit niet mogelijk? :*
Kijk eens naar de Resourcekit utility die heet "robocopy", deze kan ook NTFS permissies copieeren. Scopy (ook van de resource kit) of iets dergelijks kan dit ook.

Om de shares te behouden zal je jezelf in de registry moeten inleven, hier was ooit een technet article over maar kan het niet terugvinden. Zoek zelf even aan de hand van onderstaande info.

1). Doe dit alleen als je goede backups, blah blah hebt.
2). Regedt32 ->
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\Shares
3). export de shares die je wilt hebben
4). stop de 'server' service
5). in notepad, verander de driveletters, verander verder helemaal niets. (maak voor de zekerheid een backup copietje zodat je de juiste nog kan terug importeren)
6). importeer je nieuwe versie.
7). start de server service.
8). check je eventlog voor foutmeldingen.
9). reboot je server voor de zekerheid.

dat zou de shares moeten overbrengen. Ofdat het je de moeite waard is ...

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als je de shares van backup terugzet op een andere plek heb je de rechten toch ook meegenomen ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Op donderdag 31 januari 2002 21:46 schreef seq_uence het volgende:
Als je de shares van backup terugzet op een andere plek heb je de rechten toch ook meegenomen ?
klopt, via backup programma de data overzetten is het handigst, hoef je alleen de share aan te passen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1