Tussenschotje

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tussen het moederbord en mijn kast (bij de LPT- en COM-poorten) zit een klein aluminium plaatje. Met dat plaatje kreeg ik m'n moederbord er nauwelijks in, dus heb ik het eraf gehaald. Weet iemand waar dit ding voor dient?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het een ATX kast? Bedoel je dat rechthoekige plaatje waar alle aansluitingen voor het ATX mobo op staan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

enige nut van tussenschotjes is het weg laten vreten door coke 8-)

serious: is dat niet om bepaalde metalen delen (zoals de achterkant van zo'n poort) nog een keer extra te aarden via de kast? of is het juist een afstandhouder?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sfynx
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 21:37 schreef blackd het volgende:
Is het een ATX kast? Bedoel je dat rechthoekige plaatje waar alle aansluitingen voor het ATX mobo op staan?
inderdaad.
Op dinsdag 29 januari 2002 21:40 schreef limoentje het volgende:
enige nut van tussenschotjes is het weg laten vreten door coke 8-)

serious: is dat niet om bepaalde metalen delen (zoals de achterkant van zo'n poort) nog een keer extra te aarden via de kast? of is het juist een afstandhouder?
Ik weet dat met dat ding het moederbord er niet inging :( als t het eerste geval is: is het dan erg, want ik heb sowieso geen geaarde stopcontacten hier boven (alleen in de keuken beneden).

• blackd
  • Niet online
Sjah waar is dat plaatje voor:
1. aangeven welk stekkertje wat doet
2. bescherming voor stof/vocht wotever
3. bescherming voor moederbord als je er wat in keilt ofzo..

lijkt me verstandiger als je 't laat zitten.. je kan 't er beter wel inprutsen, het moet als het goed is net wel passen :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• madwoody
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Aarde van het moederbord misschien?

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Verwijderd

wel laten zitten dat plaatje,dit verzorgd een betere airflow voor je kast en is beter tegen de onderzoekende handjes van kleine kindjes, daar er anders nog wel eens wat in zou kunnen verdwijnen.

Je kunt het beste de veertjes van deze plaatjes voorbehandelen zodat deze beter past, het is ook nog wel eens zo dat de gebruikte kast gewoon slecht van maat is.
Op dinsdag 29 januari 2002 21:47 schreef Henno het volgende:

[..]

inderdaad.
[..]

Ik weet dat met dat ding het moederbord er niet inging :( als t het eerste geval is: is het dan erg, want ik heb sowieso geen geaarde stopcontacten hier boven (alleen in de keuken beneden).
Pagina: 1