Toon posts:

[ALG] De aanpak!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik ben bezig met een CS Stats Systeem.

Ik heb dus verschillende servers.
Deze moet ie controleren en dan de users er uit halen, dat lukt wel, en deze opslaan.

Als ik het met mysql doe, dan word het zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
// een algemeen voorbeeld
$query = mysql_query("SELECT * blabla");
while ($row = mysql_fetch_object($query))
{
while (aantal players)
{
mysql_query("insert ");
}
}
?>

het gaat niet om dat het voorbeeld hier boven werkt, tuulk niet, maar dan zie je hoeveel querys ie gaat genereren.

Hij selecteerd dus eerst alle servers die die moet checken uit de DB, stel dit zijn er 50, dan maakt ie 50 lussen, en daar nog eens rond de 18 lussen in, omdat er ong. 18 spelers op een server zitten, dit leverd dus super veel querys op, 50x18=900 qeurys, overgens word dit door een cronjob gedaan om de minuut.

Dit is dus niks, maar ik vraag me af, hoe doe ik dit met bestanden, de structuur bedoel ik dus.

Dus of ik met arrays moet kloten, of met regels onder elkaar.

Met files schrijven/lezen ben ik geen kei, werk altijd emt mysql, dat rocks.

Maaruh, snappen jullie mijn probleem?

Alvast hartstikke bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
dit bijvoorbeeld een file

temp.dat

/-ipadres:poort-/
/=nickname:score=/
/-ipadres:poort-/

is dit iets, of zouden jullie dit anders doen ??

Verwijderd

Is het de bedoeling dat 'ie er een HTML-pagina van maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:31 schreef RobinVR het volgende:
Is het de bedoeling dat 'ie er een HTML-pagina van maakt?
jah via php omzetten naar html dan jah :D

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
Ach, die queries dat is natuurlijk een heel stuk beter op te lossen.
  • Je loopt alle hosts af
  • Voor elke host vraag je alle namen op (met 1 query dus)
  • Je vergelijkt het verschil tussen de waarden die al in de database staan en de waarden die je van de cs server hebt gekregen.<li>Je verwerkt de verschillen in de database server.
</li>
Hierdoor gebruik je al een heel stuk queries minder.

Als je bestanden wil gebruiken, moet je eens kijken naar fgetscvs() of je moet gewoon lomp een array serialized opslaan in een bestand.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum ik zie niet helemaal wat je wilt bereiken, maar als je eerst data wilt opstellen en daarna daar een presentatie in HTML wilt maken is XML + XSLT een zeer goede oplossing (in ieder geval beter dan een vaag file formaat en een transformatie in PHP).

Het idee is dat je eerst een XML file maakt waarin je de benodigde data mooi gestructureerd opneemt. Dit transformeer je daarna met een eenvoudige XSLT stylesheet naar HTML.

Je kunt tegenwoordig XSLT vanuit PHP toepassen, dus dit is allemaal bruikbare technologie :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
neej, het moet zo worden dat ie gaat verbinden met een stel servers, en daar data vandaan haalt, deze data moet ie opslaan, zodat ik niet voor elke visit opnieuw de data hoef op te halen. Maar dat ie het gewoon uit de temp haald.

Ik zet een cronjob die elke 2 minuten de gegevens ververst.

Dus dat is wat ik wil, maar met mysql lukt dat niet erg goed.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom zou je dat cachen dan niet in XML formaat doen? Lijkt me daar eigenlijk erg geschikt voor...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:03 schreef tomato het volgende:
Waarom zou je dat cachen dan niet in XML formaat doen? Lijkt me daar eigenlijk erg geschikt voor...
Heejj, nu zeg je me wat, maar kan iemand me er mee helpen, omdat ik totaal null, komma null procent weet van xml, kan iemand me een goeie nederlandstalige tutorial site geven?
Thanks voor het idee, XML is er beter geschikt voor jah, wat je zei, ik dacht er even niet bij na, thanks

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
[search=xml] :)
Pagina: 1