Toon posts:

HD Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb een serieus probleem met mijn hardeschijf. Mijn comp is laatst gecrashed (waarschijnlijk na het installeren van een spel of nieuwe videodrivers) XP ging steeds moeilijker opstarten. Op een gegeven moment helemaal niet meer, dus besloot ik om mijn systeem-image (Drive Image 5) te restoren, wat alleen mogelijk was met skip read errors. Opnieuw opstarten en weer liep XP vast tijdens het opstarten. (Ook geen veilige modus) Dan maar het systeem opnieuw opbouwen met XP-instal cd. Partitioneren en formatteren was onmogelijk.... ook niet met win98/winNT/dos6.22. Lowlevel format van Seagate website werkte gewoon. Weer partitioneren... nix! Terug naar de winkel met de harde schijf (3 maanden oud), is daar getest en bleek prima in orde! Zij hadden een partitie aangemaakt en een format gedraaid. Uit vrees voor een lange wachttijd voor naar de fabriek te sturen harde schijf had ik bij voorbaat een nieuwe HD gekocht. Geinstalleerd en werkte prima. Nu ... nadat ik hoorde dat die andere gewoon werkte heb ik hem als slave aan mijn systeem gehangen. Opnieuw opstarten en.... hangen. Proberen te formatteren werkt weer niet. Scandisk loopt vast bij 16% (format trouwens ook) en geeft een "onvoldoende geheugen". Wie kan mij vertellen hoe het komt dat ik de schijf niet kan partitioneren/formatteren en "de winkel" wel? Harde schijf uitschakelen in bios werkt ook niet. Harde schijf wordt overigens wel altijd herkend door bios.

Martin

Relevante systeeminfo:
MSI met AMD 1,4 Gig
512 MB RAM
Seagate 7200 ultra 100, 40 Gig (kapot?)
Maxtor 7200 ultra133, 40 Gig (nieuw)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

Ik wil niet moeilijk dan zijn maar als je je HDD low-level format ( wel echte low level ) ben je wel normaal je garantie kwijt :(

PS: geloof niet altijd een winkel... ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?
Ik heb trouwens met mijn eigen ogen gezien hoe er een partitie werd aangemaakt en geformateerd, zelfs zijn er enkele bestanden naartoe geschreven....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lijkt op een compatibiliteisprobleem :?
maar dan vraag ik me toh af waarmee....
kan je em anders niet ruilen voor nog een Maxtor?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Zou best kunnen maar het vreemde is datie het eerst prima heeft gedaan! Zou ik nog iets anders kunnen proberen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

je kan een bios update ff proberen als je nog niet de nieuwste versie hebt
Van je moederbord

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik proberen.... bedankt
Verder nog suggesties? Iemand?
Pagina: 1