Tactical ops heeft een onwijs hoge ping. :(

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
He gasten ik ben net begonnen met tactical ops 2.0 en ik probeerde dus online te spelen maar ik had een ping van wel 4000!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb wanadoo broadband basic dat 10kB snel is dus daar zal het wel niet aan liggen. andere spellen hebben namelijk een onwijs lage ping. weet iemand waardoor dit kan komen?????

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Heb je de netwerk instellingen van TO wel op de onwijs ;) juiste instellingen gezet?

Verwijderd

Was het een goede server (no private) onwijs dichtbij?
Try eens te updaten naar de onwijs goede TO 2.2

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Druk ingame eens op F6, en post je ping, netspeed, en bandbreedte in/out ... dan kunnen we meer vertellen :)

Nu ook met Flickr account

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je het alleen met TO of ook met andere gamez? :?
En dan ook op het zelfde tijdstip natuurlijk.

🌞🍃

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Ben je niet toevallig aan het downloaden? :P

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:09 schreef Yilkee het volgende:
He gasten ik ben net begonnen met tactical ops 2.0 en ik probeerde dus online te spelen maar ik had een ping van wel 4000!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb wanadoo broadband basic dat 10kB snel is dus daar zal het wel niet aan liggen. andere spellen hebben namelijk een onwijs lage ping. weet iemand waardoor dit kan komen?????
ehm dat is echt niet snel ofzo, maar ping 400 is wle erg hoog. beetje snelle server proberen en niet gamepoint ofzo, en verder raad ik TO af, behalve als je van schaatsen houd..

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:12 schreef WouteRF het volgende:

[..]

ehm dat is echt niet snel ofzo, maar ping 400 is wle erg hoog. beetje snelle server proberen en niet gamepoint ofzo, en verder raad ik TO af, behalve als je van schaatsen houd..
Bij mij geen probleem :?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
schaatsen houdt?

bedoel je hoe de ventjes lopen :?

Verwijderd

bij deze mod heb ik ook een mega ping en bij andere mods games gaat het lekker met ping van +/- 30.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Probeer je netspeed eens op 5000 te zetten.

type netspeed 5000 in de console

Verwijderd

wat houdt dat netspeed nou eigenlijk precies in :?

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Je stelt er het maximale dataverkeer mee in.

netspeed 5000 staat voor 5000 bytes per seconde aan dataverkeer up en 5000 down.

Als je dus netspeed 20000 instelt (LAN) dan krijg je gigantische hoge pings omdat je pakketjes te groot zijn en ze dus op elkaar moeten wachten.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 11:51
Op woensdag 30 januari 2002 11:03 schreef Nibbles het volgende:
Je stelt er het maximale dataverkeer mee in.

netspeed 5000 staat voor 5000 bytes per seconde aan dataverkeer up en 5000 down.

Als je dus netspeed 20000 instelt (LAN) dan krijg je gigantische hoge pings omdat je pakketjes te groot zijn en ze dus op elkaar moeten wachten.
Dus hoe lager de netspeed, hoe beter de ping?
Tot een bepaald minimum, neem ik aan, anders gaat ie vast onwijs laggen?

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Je ping hoeft er niet perse beter van te worden. Er zit gewoon een fysieke limiet aan.

Hoe lager je de netspeed zet, hoe lager ook je Frames Per Second gaan worden, omdat je dan te weinig info krijgt van de server, en dus locked UT je FPS lager.

Er had iemand ooit een heel verhaal geschreven op een site over de netcode van UT, maar ik ben helaas die URL kwijt. Misschien dat iemand anders hem nog heeft?

Verwijderd

Dus het is raadzaam je netspeed toch zo hoog mogelijk te zetten. Maar een beetje ermee klooien want je pings moeten wel speelbaar zijn natuurlijk.

Zo moet ik het een beetje zien?
Pagina: 1