Toon posts:

(Mini) Linux cluster opzet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben gevraagd om eens wat te gaan experimenteren met een Linux cluster voor HVC(HighVolumeComputing) en HPC(HighPerformanceComputing) en zat te denken aan iets van 8-nodes om mee te beginnen. Qua hardware dacht ik aan twee uitersten:

Optie 1)
1 19" kast met 8 x 1U systemen op één zware voeding aangesloten met een 16 ports cpuswitch

Optie 2)
Zelf een groot rek maken voor gewone clone minitowers, ook met 16 ports cpuswitch.

Wie kan mij meer vertellen over eventuele redelijk betaalbare mogelijkheden voor optie 1? HP heeft dacht ik redelijke 'pizzadozen', maar misschien zijn er wel betere/goedkopere oplossingen...

En qua software dacht ik aan: PBS/Kixart/MPI spul. Maar heterogene software voor een combinatie van Linux/WinNT x.x systemen mag ook :) (Daar hebben we er tenminste al honderden van draaien - idle enzo)

Bedankt alvast voor wat hulp de 'goeie' kant op.. :)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 23:49
Even zoeken op Beowolf cluster in google.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

die pagina bevat geen handleiding!

Ik wil hier ook wel eens mee exprimenteren.

ik heb 1* dual p90
1* p120
1* P200
1* p166
1* celeron 333 (laptop)
1* celeron 450

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik wil hier niet adverteren, maar ik ken een bedrijfje dat clusters levert op basis van 'gewone' intel-hardware. Van 2-64 nodes in een rek. Tegen hele fatsoenlijke prijzen. Eventueel doen ze ook installatie vd software voor je.
Als je interesse hebt moet me maar ff mailen.
Nogmaals, ik wil geen reclame maken, maar soms moet je toch een 'make or buy' beslissing nemen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

(dubbelpost)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Die pizzadozen van DELL zijn goedkoper.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 01 februari 2002 13:49 schreef Boss het volgende:
Ik wil hier niet adverteren, maar ik ken een bedrijfje dat clusters levert op basis van 'gewone' intel-hardware. Van 2-64 nodes in een rek. Tegen hele fatsoenlijke prijzen. Eventueel doen ze ook installatie vd software voor je.
Als je interesse hebt moet me maar ff mailen.
Nogmaals, ik wil geen reclame maken, maar soms moet je toch een 'make or buy' beslissing nemen...
kun je niet een url plaatsen ? mail deze anders ff naar

xychix@digipoint.org

of vul hier ff de url in!
www.digipoint.org/contact.html

alvast bedankt

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1