[OC] IRQ_not_less_or_equal (ofzo)

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
jah, ik weet wel ongeveer wat er aan de hand is. ik heb mijn fsb op 112Mhz gezet -> P2-450 naar 504. En het werkte allemaal prima, geen vastlopers. Behalve zo'n blauw scherm 2x per dag, en nou zag ik dus wat er stond IRQ een fout dus in de irq snelheid, het zal wel allemaal niet compatible zijn met de fsb van 112Mhz, maar het treedt toch niet zo vaak op, dus ik geloof dat het wel op te lossen is, een andere config ofzo.

Mobo is een Iwill i440 BX
hardware:
tnt2 23mb (agp)
sblive (oude :P )
3com etherlink

bvd.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
En als je downclocked dan gebeurt het niet?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 20:57 schreef Phreak het volgende:
En als je downclocked dan gebeurt het niet?
minder, de fsb stond standaard op One Jumper, dat zal wel de default zijn

One Jumper -> proc naar 450 het gebeurd NOOIT
bij fsb 100 -> proc naar 463 het gebeurd heel soms
bij fsb 112 -> proc naar 504 2 a 3 keer per dag
bij fsb 133 -> (maximum) (geen beeld meer)

Verwijderd

die melding kreeg ik ook vaak als ik te ver overclockte...

stappie trug dus. :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:01 schreef Juggernaut het volgende:
die melding kreeg ik ook vaak als ik te ver overclockte...

stappie trug dus. :)
jah, maar een p2-450 is dus niet te unlocken, dus ik kan alleen met de fsb oc-en en de proc wordt ook niet te warm (niet na die 2extra 60mm coolers tegen de heatsink aan :P )
dus dit zijn mijn enige opties, en tja een winst van 54Mhz, daar wil ik niet onder gaan zitten, dan kan je niet zo goed niet oc-en :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
Mja XP is sowieso beetje brak wat dat betreft.
Ik ga denk ik terug naar Win2k.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:03 schreef Phreak het volgende:
Mja XP is sowieso beetje brak wat dat betreft.
Ik ga denk ik terug naar Win2k.
ja maar dan ben ik over het algemeen meer power kwijt aan win2k dan dan dat ik er winst op maak :o

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:03 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

jah, maar een p2-450 is dus niet te unlocken, dus ik kan alleen met de fsb oc-en en de proc wordt ook niet te warm (niet na die 2extra 60mm coolers tegen de heatsink aan :P )
dus dit zijn mijn enige opties, en tja een winst van 54Mhz, daar wil ik niet onder gaan zitten, dan kan je niet zo goed niet oc-en :P
het ligt ook niet direkt aan je proc hitte/unlocken maar meer aan je mobo en andere dingskes..

Verwijderd

Ik heb die meldingen ook regelmatig, ongeacht hoe snel hij staat. Als ik die melding niet binnen de eerste 10 min krijg, heb ik er gewoon de rest van de uptime geen last van.
Gisteren mijn PC weer sneller gezet, en nog steeds die melding niet weer gehad.
Volgens mij komt die melding door hardware wat conflicten met elkaar heeft ofzo, heb ik eens iets van gelezen.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
zou kaarten die in de pci sloten zitten verwisselen kunnen helpen? :P

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:14 schreef AtomicShockwave het volgende:
zou kaarten die in de pci sloten zitten verwisselen kunnen helpen? :P
je zou zoveel mogelijk kaarten er uit kunnen halen om te testen of ie dan wel stabiel loopt..

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:15 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

je zou zoveel mogelijk kaarten er uit kunnen halen om te testen of ie dan wel stabiel loopt..
daar heb ik ook zo weinig aan :D want ze moeten er als puntje bij paaltje komt toch weer in

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Mijn ervaring is dat je geheugen het dan gewoon niet trekt, als dit ook gebeurt bij normaal gebruik van je computer dan raad ik je aan om eens memtest te draaien, je kunt dit downloaden van www.memtest86.com, Succes!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:17 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

daar heb ik ook zo weinig aan :D want ze moeten er als puntje bij paaltje komt toch weer in
da's waar.. maar dan weet je wel waar het aan ligt :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:17 schreef Dr_oetker het volgende:
Mijn ervaring is dat je geheugen het dan gewoon niet trekt, als dit ook gebeurt bij normaal gebruik van je computer dan raad ik je aan om eens memtest te draaien, je kunt dit downloaden van www.memtest86.com, Succes!
het is pc133 geheugen, dus dan moet de fsb eigenlijk ook op 133, maar dan stopt de tnt2 er weer mee :D

Verwijderd

dan ligt het aan je mobo of aan een pci/isa kaart..

dus... ff testen met een kaal systeem en dan de dingen er 1 voor 1 weer in.. :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:20 schreef Juggernaut het volgende:
dan ligt het aan je mobo of aan een pci/isa kaart..

dus... ff testen met een kaal systeem en dan de dingen er 1 voor 1 weer in.. :)
jah, maar stel dat het de sb live is ofzo, dan ga ik die echtniet wegflikkeren en mijn 3com ook niet, dan flikker ik liever die hele bak weg en koop een athlon XP, maja geld tekort :o

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:24 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

jah, maar stel dat het de sb live is ofzo, dan ga ik die echtniet wegflikkeren en mijn 3com ook niet, dan flikker ik liever die hele bak weg en koop een athlon XP, maja geld tekort :o
dan plemp je de fsb weer op 100 :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:24 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

dan plemp je de fsb weer op 100 :)
daar staat ie nou ook :{ maar ik vind het niet eerlijk, alles loopt gewoon prima en dat tering mobo moet weer tegenwerken

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=IRQ_not_less_or_equal&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=IRQ_not_less_or_equal[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Repareren doe je zo.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:28 schreef Sine het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=IRQ_not_less_or_equal&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=IRQ_not_less_or_equal[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart
woei, nogal een xp probleem dus :{

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:43
Op dinsdag 29 januari 2002 21:24 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

Helaas gaat dat ook niet op.
ik heb een AMD XP op een Epox mobootje draaien maar ook hierme krijg ik die vervelende IRQ not less or equal melding..alleen af en toe..soms een week niet, soms na 10 minuten al.
Mijn mobo staat op 133 (jumper setting)en vanuit mijn BIOS heb ik de FSB op 145 staan..procje draait dus op 1540 Mhz..
Zet ik de FSP op 133 default gebeurd het ook.!!!
misschien dit ...misschien dat....
Alle kaarten heb ik al eens verwijderd..2 nic's,1 SB live en een AGP vid kaartje...maar ja...een week of langer zonder inet of geluid is ook niks ...en ook toen gebeurde het wel....

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik kreeg deze melding vaak onder win2k toen ik mijn hd's nog aan de udma66 controller had hangen. Sinds ze weer aan de normale udma33 heb ik die melding nooit meer gezien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-02 10:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Hoi,

Ik had ditzelfde probleem, bij mij lijkt het alleen aan de Antivirus te liggen. Ik had Norton Antivirus 2002 draaien. Nu had ik op got gelezen, dat dit een bron kon zijn.

Ik heb hem nu uitstaan, en geen problemen meer....

Ohja, mijn pc is ook overgeklokt, maar dat maakte niet uit.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Nou, ik heb geen Norton Antivirus en heb ook deze melding eens gehad. Laatste tijd niet meer. Systeem is niet overgeclocked. Het probleem was de Soundblaster Live kaart icm VIA Kt266. Nadat ik de kaart eruitgehaald had kreeg ik de melding niet meer.

Dus in de veilige modus alle nieuwste drivers geinstalleerd en het probleem was opgelost. Tot nu toe geen meldingen meer gehad.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47
Op maandag 06 mei 2002 09:00 schreef jpm.lensen het volgende:
Hoi,

Ik had ditzelfde probleem, bij mij lijkt het alleen aan de Antivirus te liggen. Ik had Norton Antivirus 2002 draaien. Nu had ik op got gelezen, dat dit een bron kon zijn.

Ik heb hem nu uitstaan, en geen problemen meer....

Ohja, mijn pc is ook overgeklokt, maar dat maakte niet uit.
Mooie manier om dit topic te kicken...
irq_not_less_or_equal heeft iets met IRQ's te maken.
Lijkt me logisch. Had het vorige week na installatie van een nieuwe geluidskaart. Kaarten verwisselen in pci slots leek te helpen, maar resulteerde uiteindelijk in ditzelfde.
Ik heb in PCI/PnP settings in m'n bios zelf nu de irq's uitgedeeld en alles draait fantastisch.

Waarschijnlijk deelt 'ie met een hogere FSB dus ineens andere IRQ's uit. Zou dat kunnen?

edit: was dit laatste stukje over FSB vergeten...

Punctuality is the politeness of kings

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Welke detonator drivers gebruik je? Ik kreeg namelijk met sommige detonator versies dezelfde error.
Pagina: 1