Dement BIOS

Pagina: 1
Acties:

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Topicstarter
Ik zit hier nu met een MSI MS-6368 mobo met daarop een celeron900.
Die celeron heeft op m'n (doorgefikte)Abit VH6 zonder problemen 1,2GHz gelopen maar dat krijg ik op deze MSI niet voor elkaar.
Als ik in het BIOS de FSB instel op 133/33 dat start ie net zo vrolijk op met 100/33.
Gloednieuw mobo (dus de batterij zal wel okay zijn) en andere wijzigingen worden wel vast gehouden.
Iemand enig idee hoe dit servertje harder te laten grazen?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Mischien dat 1 van de componenten in je systeem de 133 mghz bus niet aankan en het MB het daarom automatsich terugzet?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• koekum

koekum

Topicstarter
En welk component zou dat moeten zijn?
Er zit PC133 geheugen in (geheugen ingestelt op HSTCLK dus 133) en weet dat het dit ook aan kan.
De processor kan het ook aan en de rest draait dus gewoon binnen specs bij een FSB van 133.
Het is niet dat ie niet opstart, het BIOS bewaart gewoon de instelling 133/33 niet (terwijl de geheugen instelling dus wel wordt onthouden HSTCLK, HSTCLK+33 of HSTCLK-33)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zet je geheugen eens lager en kijk of het dan wel kan, weet je dat het daaraan ligt(of niet).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

de meeste msi bordjes hebben een 100/133 jumpertje, heb je deze er wel afgehaald?

• koekum

koekum

Topicstarter
Maakt niet uit hoe ik het geheugen zet (en op een ander bord werkt dat geheugen gewoon op 222)

Dit moederbord heeft dus geen 100/133 jumpertje, alleen een paar sumiere instellingen in het BIOS (waarvan de FSB dus niet wordt vastgehouden)
Nou valt het enigszins te verwachten dat een microATX bord niet echt uitblinkt als overclock-wonder, maar als het toch niet werkt geef die optie dan niet in het BIOS :(

Het zou eventueel aan een te lage VCore kunnen liggen maar normaal start een PC dan toch niet meer op i.p.v. de instellingen te wijzigen?

Pagina: 1