I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
en huiswerk topics mogen eigenlijk niet
start een programma op, probeer er mee te werken. doet 1 knoppie niet wat je ervan verwacht, of is het meest basic handelingetje niet meteen duidelijk, of moet je like meer dan 3 keer klikken om datgene te doen wat je wil doen -> gebruiksvriendelijkheid--
Kende hem wel maar wist de URL niet meer.. Belangrijkste tip: Google is je vriend!!
Bij google ff bad user interface ingevuld en het was de eerste link
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
oeh ja , die kwam ik eergisteren nog hier op GoT tegen, echt geweldig die siteOp dinsdag 29 januari 2002 19:54 schreef Janoz het volgende:
De site die je zoekt is iig de Interface hall of shame..
Kende hem wel maar wist de URL niet meer.. Belangrijkste tip: Google is je vriend!!
Bij google ff bad user interface ingevuld en het was de eerste link.
ik bedoel eigenlijk als je een programma'tje al eens tegengekomen bent waarvan je zegt: wat een zootje is me dat hier of een programma waarvan je vind dat je als gebruiker niets kunt aanpassen aan je eigen behoeften of dergelijke.Is wel erg vaag omschreven en nogal vrij interpreteerbaar niet?
... de standaard microsoft toepassingen zijn eigenlijk allemaal perfect gebruiksvriendelijk (de stabiliteit en zo komt hier eigenlijk niet ter sprake). Daarom zou ik eigenlijk 'onbekende' of 'typische power-user programma's moeten kunnen vinden, maar ik kan toch moeilijk alle programma's eens installeren om ze te onderzoeken, isn't it ?)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Verwijderd
Ik weet niet welke faq jij heb gelezen maar in die van mij stond dat huiswerk topics eigenlijk wel mogenOp dinsdag 29 januari 2002 19:49 blaatte TheDane het volgende:
blaat...
en huiswerk topics mogen eigenlijk niet
Blaat, blaat...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8
Ontoppic:
Dat soort software gooi ik er meteen weer af
Edit: met een tegen gekomen shockwave player. Je komt op pagina die dat nodig heeft. Wordt automaische gedownload
idd, dat is juist hetgene wat ik zoekDe site die je zoekt is iig de Interface hall of shame..
Het gaat vaak om details. Je moet niet te moeilijk doen
"Deze file bestaat niet"
-Ja- -Nee-
Dat schiet dus niet op bijvoorbeeld
Verder zijn tooltips en duidelijk gekozen menu-item-namen wel erg belangrijk. Net als een goede menu-indeling..
Je kunt ook eens kijken op de usability afdeling van IBM, zij hebben vrij regelmatig hele goede stukken:
http://www-106.ibm.com/developerworks/usability/
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Heel vaak heb je een window waarin je bepaalde zaken kunt doen. Je kunt je verrichteningen bevestingen of annuleren met ok en cancel. Vaak moet je hierbij naar een sub-window die ook een ok en cancel knop heeft.
Wat is dan de betekenis van de 'hoofd-cancel'? Worden wijzigingen in sub-vensters waarvoor je al op ok hebt geklikt bijvoorbeeld ook gecanceled op deze manier?
Vaak is dit niet het geval en is de cancel totaal betekenis-loos. Het geeft mensen een vals-gevoel van veiligheid dat ze altijd nog zaken kunnen annuleren...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment