[XP] Netwerk maak probleem

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik maak dus een netwerk aan in XP pro, maar ik heb het netwerkje Thomas genoemd. Utp en een hubje. Maar als ik op thomas dubbelklik dan zegt ie, u hebt niet de juiste machtigingen om bla bla bla....

plz help

Verwijderd

Ben je wel Local Administrator ?

• Carnagy
ik ben de enige gebruiker van die pc, is me eigen pc, en mijn inlognaam is administrator. dat standaard dat ej krijgt.

• Carnagy
help anyone?

Verwijderd

Beschrijf de foutmelding nog ff goed. Verder heb je het over een netwerkje. Geef dan ff wat meer info over wat je hebt ingesteld. IP adressen, subnet masks. Wat zit er in je netwerk ? Wat voor OS ? @home kabelmodem, ADSL router ? servertje draaien ? Give us some info. Anders krijg je dus ook geen reacties.

En we gaan er natuurlijk vanuit dat je de FAQ goed hebt doorzocht voordat je hier je posting durfde neer te zetten >:) !

Verwijderd

Je deelt dus een share op een pc die jij vanaf een andere pc wil benaderen ?

Dan moet jij het "Guest/Gast" Account van disabled afhalen -> zie configscherm -> gebruikers en wachtwoorden [in win2k] wat het voor XP is weet ik helaas niet.

Edit: vrees dat ik verkeerd gelezen heb :o :z

• Carnagy
Casema Kabel
Foutmelding: Thomas is niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron, neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt,

de lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.
eigenschappen van de lan verbinding:
client voor miscrosoft netwerken
bestand en printer indeling ......
QoS packetplanner
Internet- protocol {tcp-ip}
lijnsnelheid staat op half duplex

[edit]
Win Xp pro
realthek ethernet pci
automatisch ip krijg ik van casema voor Inet

• Carnagy
zo genoeg info?

• Carnagy
help plz

Verwijderd

bij mij is het zo: Als ik het ip automatisch toe laat wijzen (moet voor internet) doet het netwerk het niet, ook die foutmelding.
Als ik zelf het ip aangeef
(pc1 192.168.1.1 en pc2 192.168.1.2) dan doet het netwerk het wel.

winXPprof

Ik weet er niet veel van af, maar bij mij werkt het toevallig zo...

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik kon niet duidelijk achterhalen of je nou wel of geen server hebt draaien. Maar mocht dat het geval zijn en maak je gebruik van een roaming profile dan moet je in win XP dat netwerk account ook op het nivo van een admin. zetten.
Of anders moet je kijken of je nog nix kan als je lokaal inlogt met dit account. Want dan moet je waarschijnlijk een nieuw acount aanmaken..... suc-7

\0/

Pagina: 1