Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Wat denk je zelf? Probeer vanuit het plaatselijke internet-cafe eens te FTP-en naar 127.0.0.1...Op dinsdag 29 januari 2002 19:41 schreef seamus21 het volgende:
Zou iemand even mijn FTP Server willen testen?
[...]
Hostname: 127.0.0.1
User: Free
Passw: Warez
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
en nog sys beheerder ook, hoe lang al?
hehe suc6 met je supersnelle FTP
Juist
whahahahahahaha, wat errug
Waar was de tijd dat jullie dingen uitprobeerde?
Ik vraag nogmaals beleefd of jullie even willen proberen of het werkt ...
Host : 62.166.20.172
User: tweaker
Pass: tweaker
Tnx
~ Connecting...Op dinsdag 29 januari 2002 19:56 schreef seamus21 het volgende:
Tjonge jonge... weten waarschijnlijk veel van computers maar manieren hebben ze niet.
Waar was de tijd dat jullie dingen uitprobeerde?![]()
Tnx
! Socket Error: no connection
~ Could not login to 62.166.20.172
helaas pindakaas
intypen :
ftp
open 127.0.0.1 21
gebruikersnaam invullen
wachtwoord invullen
close
bye
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Connected to 62.166.20.172:21, Waiting for Server Response
Connection closed by remote host.
Groot gelijk heb jeOp dinsdag 29 januari 2002 19:56 schreef seamus21 het volgende:
Tjonge jonge... weten waarschijnlijk veel van computers maar manieren hebben ze niet.
Maare werkt niet, zegt connection refused
Juist
Er wordt hier wel een HEEL klein beetje basiskennis vereist, beste vriend.Op dinsdag 29 januari 2002 19:56 schreef seamus21 het volgende:
Waar was de tijd dat jullie dingen uitprobeerde?![]()
Tnx
Bijna niks maar toch
127.0.0.1 als ip opgeven is nogal erm...
* Predator zoekt naar het superlatief van newbie
Newbier
Newbierst
mmm bier
Ik gebruik Serv U en heb adsl gedeeld via winroute (poorten 20 en 21 zijn gemapped naar mijn pc)
Beetje slechte site want ie houd geen rekening met een mogelijke proxyOp dinsdag 29 januari 2002 19:49 schreef Jeldert het volgende:
Surf ff naar www.whatismyip.com voor je ip adres.
Verwijderd
probeer het eerst eens via het netwerkOp dinsdag 29 januari 2002 20:00 schreef seamus21 het volgende:
Suggesties?
Ik gebruik Serv U en heb adsl gedeeld via winroute (poorten 20 en 21 zijn gemapped naar mijn pc)
met of internet explorer of met ftp dos modus.
ping eerst de machine waar je serv u op draait eens.
gaat dat goed probeer een connectie te maken.
lukt dit niet vermeld de foutmelding die je krijgt.
kleine tip zorg voor een anonymous gebruiker op serv u
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
MacBook Pro 14" 2021
Verwijderd
Een FTP server opzetten achter WinRoute over ADSL is wel een enorme uitdaging die je jezelf oplegt als n00b moet ik zeggen. Maar nogmaals de vraag. Heb je je FTP nou draaien op je WinRoute bak of op een PC die via WinRoute het internet op gaat ?Op dinsdag 29 januari 2002 20:07 schreef seamus21 het volgende:
Is er ergens een site die mn IP adres vind (die wel rekening houdt met mn proxy server (winroute))?
Verwijderd
38066078/twanschmitz@hotmail.com
START / UITVOEREN / COMMAND
dan typen:
IPCONFIG /ALL >>lame.txt dan vervolgens ff de inhoud van dat bestandje hier ff plakken (DOE DIT OP DE BAK WAAR WINROUTE DRAAIT)
En anders toch ff je proxy uit zetten ?
START / INSTELLINGEN / CONFIGURATIESCHERM / INTERNET (OPTIES) / TABBLAD VERBINDINGEN / LAN / LAN INSTELLINGEN / PROXY SERVER GEBRUIKEN ff uitzetten
Daarna mag je bolletje opzet biscuit
Verwijderd
Pindakaas, waar dan???Op dinsdag 29 januari 2002 19:57 schreef stfu het volgende:
[..]
~ Connecting...
! Socket Error: no connection
~ Could not login to 62.166.20.172
helaas pindakaas
maar goed, hij werkt niet. (Ik ben vast ook te laat met posten, maar ik kon het niet laten
Verwijderd
[quote]
Yo seamus als je icq/msn heb contact me dan maar gaat iets sneller dan dit en ej zet jezelf nie zoveel voorschut
[/quote]
ging hierom btw sorry
Verwijderd
hunh??? Je hebt het over dat IP gedoe?Op dinsdag 29 januari 2002 20:18 schreef pingwing het volgende:
Beetje raar dat je op een forum waarbij het normaal is dat je vragen stelt voor 'shut' staat. Lijkt me niet de bedoeling geweest bij het oprichten va dit forum. Wel gaat het sneller om met iemand die er veel verstand van heeft te icq'en.
Bij zijn profile staat dattie systeembeheerder is, dus...
En de meeste mensen denken ook dat alles vanzelfsprekend is
als je als ip van je FTP 127.0.0.1 opgeeft, kan ik me voorstellen dat veel mensen dat grappig vinden (waaronder ik).Op dinsdag 29 januari 2002 20:18 schreef pingwing het volgende:
Beetje raar dat je op een forum waarbij het normaal is dat je vragen stelt voor 'shut' staat. Lijkt me niet de bedoeling geweest bij het oprichten va dit forum. Wel gaat het sneller om met iemand die er veel verstand van heeft te icq'en.
Verwijderd
Als ze er nou gelijk bijzeggen wat die fout dee (ie gewoon zeggen hoe die het echte ip moet ophalen) maar nee we kunnen alleen maar grappen en in de grond boren..
(ik bedoel grap is okey, maar zeg er dan ook bij wat die fout doet, hoe die zijn fout kan verbeteren)
Kan ik er wat aan doen dat ik mens ben
Hmmz wat lul jij nou?Op dinsdag 29 januari 2002 21:04 schreef Schaamhaarkapper het volgende:
Nou ik weet er niet superveel van maar ik vond de reacties hier rondom triest...
Als ze er nou gelijk bijzeggen wat die fout dee (ie gewoon zeggen hoe die het echte ip moet ophalen) maar nee we kunnen alleen maar grappen en in de grond boren..
(ik bedoel grap is okey, maar zeg er dan ook bij wat die fout doet, hoe die zijn fout kan verbeteren)
dr werd toch ook gezegd(kijk maar op pag 1) dat dat zn interne IP was? en dat hij zn externe moest geven..
later werd er nog een link gegeven naar:
http://www.whatismyip.com
En later nog meer aanwijzingen...
Trouwens het is toch logisch dat mensen zo reageren?
Verwijderd
Sure grapje is leuk maar als je ziet dat het al 5 keer gezegd is hoef je het toch niet nog een keer in te smeren?!!
Maar ik zal wel ouderwets zijn..
Intentionally left blank.
(Bedankt aan degene die een nuttig steentje hebben bijgedragen)
Host: 192.168.0.10
Btw mn upload is 1tje van een basic adsl abbo (64 KB) en dit was ook maar een test.
Dit is weer je IP in je interne netwerk. Nog 1 stapje verder naar buiten en je heb het goede IP te pakken.Op dinsdag 29 januari 2002 21:51 schreef seamus21 het volgende:
Volgens mij werkt het.
Btw mn upload is 1tje van een basic adsl abbo (64 KB) en dit was ook maar een test.
Juist
Niet om weer in dezelfde discussie te verzanden, maar dit is je eigen netwerk-IP, niet je buitenwereld-IP (als in: ik werk nu ook op 192.168.0.10Op dinsdag 29 januari 2002 21:51 schreef seamus21 het volgende:
Grrr... net te laat... maarja, iig twee consistente antwoorden
Verwijderd
Op dinsdag 29 januari 2002 21:51 schreef seamus21 het volgende:
Volgens mij werkt het.
Van dit soort reacties bestaan bijelkaar al zo'n 1,5 pagina in dit hele topic. Hmm, niet echt een zin, maar ja.Op dinsdag 29 januari 2002 21:58 schreef abreemjathuis het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Juist
Verwijderd
Je moet het IPadres van je INTERNETAANSLUITING doorgeven, dus het externe adres van je router-pc. Deze router moet ook nog een aan poortmapping doen om die FTP server te bereiken die achter je NAT doos staan, immers als ik je router benader op poort 21, dan moet deze "snappen" dat daarmee eigenlijk een bepaald IPadres/poort op een interne machine bedoeld wordt.
En dan hoop ik dus dat je geen VPN tunneltje hebt tussen je router-pc en je ADSL modem....want dan wordt het nog iets ingewikkelder.
Btw tnx voor diegene die iig beleefd bleven ...
JIJ moet de oplossing posten door de juiste IP te geven.Op dinsdag 29 januari 2002 22:48 schreef seamus21 het volgende:
Hmz... nog geen 1 die de juiste oplossing heeft gepost ... en toch al 47 pogingen gedaan
Juist
ftp://tweaker:tweaker@62.166.20.172/
lijkt er op dat ie het uiteindelijk dan toch goed kreeg
Hij werkt trouwes nog redelijk snel voor een Versatel basic abootje
/me is effe kijken of dr eventueel nog wat nuttigs staat
Edit: zie net aan hostname dat ie op zonnet zit, vage shit! als ik op ripe een whois search doe geeft ie versatel aan, levert die bandbreedte aan zonnet oid?!
Edit2: blijkbaar loopt het verkeer van zonnet dus over het versatel netwerk
Ik wil je graag (ongewenst ja
jah ik ook ergens vanmiddag, maar kon het topic niet meer vindenOp dinsdag 29 januari 2002 23:10 schreef caesartje het volgende:
He, mensen, guess what, ik ben zojuist succesvol ingelogd op z'n ftp servertje
ftp://tweaker:tweaker@62.166.20.172/
lijkt er op dat ie het uiteindelijk dan toch goed kreeg
Hij werkt trouwes nog redelijk snel voor een Versatel basic abootje
/me is effe kijken of dr eventueel nog wat nuttigs staat
Edit: zie net aan hostname dat ie op zonnet zit, vage shit! als ik op ripe een whois search doe geeft ie versatel aan, levert die bandbreedte aan zonnet oid?!
Edit2: blijkbaar loopt het verkeer van zonnet dus over het versatel netwerkeen tracertje wees dit even uit. intressant, nooit geweten eigelijk
Het is al minimaal 10 x voorbij gekomen.. Misschien beter lezen ?Op dinsdag 29 januari 2002 22:48 schreef seamus21 het volgende:
Hmz... nog geen 1 die de juiste oplossing heeft gepost ... en toch al 47 pogingen gedaan
Is dit nou een poging om een oplossing te vinden of een testje om te zien wie er beleefd blijven???Op dinsdag 29 januari 2002 22:48 schreef seamus21 het volgende:
In elk geval: lees alle posts nog maar goed door, want ik zie het juiste antwoord er al meerdere keren tussen staan.
Ik doe nog een verhelderings-poging:
internet <-(1)-> adslmodem <-(2)-> winroute pc <-(3)-> client (waarop FTP server draait)
(1): adsl modem naar internet loopt via VPN tunnel. Vanaf het internet is dus het IP adres zichtbaar dat je door je provider toegewezen kreeg. Extern IP weet je inmiddels geloof ik, want dat postte je al op pagina 1 (62.166.20.172 toch?).
(2): adslmodem en winroutepc communiceren via een directe kabel op een onderling netwerk. Standaard heeft ADSL modem 10.0.0.138 en je pc wordt geadviseerd om 10.0.0.150 te kiezen (als je de handleiding volgt). NB: van de WinRoute pc naar het Internet heeft je pc dus een ander ip, nl. dat eerder genoemde 62.166.20.172.
(3): je huisnetwerk maakt gebruik van interne IP adressen. Aan deze kant heeft je winroute pc dus een ander IP adres, in dezelfde range als de pc waarop je de FTP server wilt draaien. Bijv: WinroutePC: 192.168.1.1 en FTP-PC: 192.168.1.2 .
Aangezien je bij FTP servers aan moet geven op welke IP adressen ze actief zijn, moet je dus dat interne adres opgeven, maar voor het gemak ook het externe ip (dat heb ik wel gedaan, ik weet niet of dat nodig is?).
Dan ben je verder klaar, op 1 stap na: Je moet je winroute instellen dat inkomende connecties vanaf het internet op de FTP port (port 21) worden geforward naar port 21 op je FTP-pc (dat instellen gebeurt wellicht op grond van IP adres).
Succes!
Verwijderd
- Staan de prt 20/21 open op je gateway/proxy/firewall ?
- wat zijn de IP instellngen van je PC's ( wel makkelijk voor de troubleshooting)
- naar welk IPadres heb je prt 20/21 gemapped (forwarded)
- kan je via je eigen netwerk met een ander PC je FTP servertje benaderen en uiteraard toegang krijgen ? (weet je ook gelijk dat ie werkt)
- mag een gebruiker via elk IP adres op je ftp server inloggen.
suc6