Toon posts:

Digitale televisie via antenne: ook internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag net een item op het journaal over de invoering van digitale televisie: je dient een ontvanger + antenne aan te schaffen en je haalt TV-zenders met "DVD-kwaliteit" binnen en radio zenders met CD-kwaliteit. Dit alles tegen een wat lagere prijs dan de prijs van een TV-kabel abonnement.

Zou er ook via deze digitale zenders internet aangeboden kunnen gaan worden? Ik denk als het met TV-zenders kan waarom dan niet met internet. Een belangrijke concurrent van de kabel lijkt mij.

Weet iemand hier wat meer over?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
dat is er allang :P

doe maar es een search op "internet satteliet" :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nu zijn er 2 topics :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/395796/1?limit=25/

Er was geen sprake van Internet. Je mist het upstream deel was mijn eerste gedachte.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 19:51 schreef Cutebritney het volgende:
dat is er allang :P

doe maar es een search op "internet satteliet" :)
Ja, ok, maar dat kost goud geld. Dit is een vervanging van de kabel en kost ook (iets) minder dan een kabelabonnement. Ik heb even op de site gekeken, http://www.digitenne.nl , en daar staat dat kort na de introduktie ook internet via de televisie wordt aangeboden. Maar even afwachten, klinkt wel interessant allemaal.

Er is ook iemand die iets eerder een topic hierover is gestart.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens mij is er geen 2-weg verkeer mogelijk. Correct me if i'm wrong :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Dit gaat dus om ether-tv en niet om satteliet! Helaas dit gaat niet lukken, dan heb je wel heel erg veel zendvermogen nodig >:) Het is dus gewoon one-way, alleen tv en misschien niet zo snel internet met een andere upstream (telefoonlijn). Kabel heeft veel meer bandbreedte en een retourmogelijkheid, voor internet/telefonie/films bestellen etc. is kabel nog steeds de enige mogelijkheid behalve ADSL internet. Dit is dus geen volledig alternatief, wel als je de kabel alleen gebruikt om tv te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 19:58 schreef Pc123 het volgende:
Dit gaat dus om ether-tv en niet om satteliet! Helaas dit gaat niet lukken, dan heb je wel heel erg veel zendvermogen nodig >:) Het is dus gewoon one-way, alleen tv en misschien niet zo snel internet met een andere upstream (telefoonlijn). Kabel heeft veel meer bandbreedte en een retourmogelijkheid, voor internet/telefonie/films bestellen etc. is kabel nog steeds de enige mogelijkheid. Dit is dus geen volledig alternatief, wel als je de kabel alleen gebruikt om tv te kijken.
O, dat is jammer, het is dus allemaal eenrichtings verkeer en geen upstream. Jammer, had wel leuk geweest.

Verwijderd

Op de site staat van wel
Wanneer kan ik internetten via de TV?

Digitenne streeft ernaar om zo snel mogelijk na introductie internet via de televisie mogelijk te maken.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik denk dat de bandbreedte daar nie groot genoeg voor is, omdat je voor iedere user een ander signaal moet hebben.

Mother, will they like this song?

• Pc123
Dat denk ik ook, de bandbreedte wordt gedeeld over een veel groter gebied en de hoeveelheid beschikbare bandbreedte is ook nog eens veel lager. Uploaden wordt al helemaal lastig.

Verwijderd

Ik heb hier digitale schotel (omdat er geen kabel is) en de beeldkwaliteit is veel beter dan kabel. alleen jammer dat je voor elke tv een apparte decoder + LNB nodig hebt

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 01 februari 2002 19:05 schreef The_ROCK het volgende:
Ik heb hier digitale schotel (omdat er geen kabel is) en de beeldkwaliteit is veel beter dan kabel. alleen jammer dat je voor elke tv een apparte decoder + LNB nodig hebt
miv dit jaar komen er volgens de digitenne website TV's met ingebouwde decoder e.d....
Dus alleen nog maar een antennekabeltje eraan en klaar! :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Pc123
Digitale kabeltv heeft ook hele goeie kwaliteit. En op de kabel is veel meer bandbreedte beschikbaar en een upload mogelijkheid. Al die digitale techniek is op de kabel dus ook mogelijk en dan kunnnen diensten zoals veel meer tv zenders, themapakketten, films bestellen, internet en telefonie er ook nog bij. Dus ik denk dat de kabel het toch wel kan winnen van digitale ether-tv. Dit is wel handig als je geen kabel hebt.
Pagina: 1