[opdracht] gebruikersgericht onwikkelen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
op school moet ik een opdracht maken ivm met principes van gebruikersgericht ontwikkelen. :r

Daarbij moeten wij applicaties zoeken die tegen deze principes zondigen.

Kunnen jullie eventueel enkele (1 - 2 of 3) applicaties geven die zondigen tegen 1 van deze 8 regels:

+ Direct manipulatie
+ Gebruikerscontrole (The User is in control)
+ Consistentie
+ duidelijkheid
+ feedback en dialoog (op de hoogte gebracht worden van wat het programma aan het doen is)
+ vergevingsgezind
+ esthetische integriteit (zijn de menu's overzichtelijk ...)
+ inspelen op menselijke sterken en zwakten

Enkel een programmanaam opnoemen is genoeg (+ de regel waartegen gezondigd is). Ik zou jullie heel dankbaar zijn :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit is wel heel erg makkelijk ;) . Ik heb het gevoel dat je ons een beetje aan het werk zet. Als je een soort dicussie wilt opstarten is dat heel interessant, maar dit heeft meer weg van een delegering van werk via P&W. De meeste punten zijn zeer eenvoudig te vinden.

Als je een leuke discussie wilt over dit onderwerp moet je je vraagstelling herformuleren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Dit topic is gesloten.