Netwerkje...Hoe???

Pagina: 1
Acties:

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Oke....de zoeveelste..

Ik heb 2 pc`s (van mij en een van pa)
Pa wil af en toe internet op..
Dit wil ik doen door 2 netwerkkaarten UTP+Hub
en dan later internet sharing (ik weet dat die van mij dan aan moet staan zodat pa het net opkan=geen probleem)

kaarten zijn geinstalleerd, maar vindt geen andere pc op netwerk...

oa de volgende op mijn systeem
Externe toegang=TCP
Netwerkkaart=TCP
Client voor MS netwerk

Allebei de pc hebben dezelfde werkgroep.

Moet ik ips gaan instellen??

Graag jullie hulp, newbie netwerker

Als ik niet duidelijk ben, hoor ik het wel.

Thanx

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Hier lopen al 4 vergelijbare threads over. Ik heb PRECIES dezelfde vraag ooit gesteld.
Lees http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/004141.html

DIT IS MIJN WEBSITE

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ja, die heb ik ook gelezen...maar toch als ik alles zo instel:
pc 1 192.168.100.1 255.255.255.0
pc 2 192.168.100.2 255.255.255.0

en Client voor MS N beide...

Lukt het niet, dus mijn vraag is waar kan ik nog meer kijken....

Als dit opgelost is, kan ik MS I-Sharing installeren.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Kan je ff wat meer details geven over je netwerkkaart (isa/pci, welke irq's, staan die kaarten op ut goeie irq ingesteld, staat hij in windows op het goeie irq ingesteld, probeer ff een ander slot)

Flikker anders op beide pc's ff je gehele netwerk weg, verwijder ook de netwerkkaarten (uit windows dan) en begin helemaal opnieuw, zodat je zeker weet dat je geen fouten maakt (aanwijzingen uit de andere threads gebruiken..)

suc6

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ok.... het schiet eindelijk en beetje op...
IK HEB EEN NETWERK VERBINDING (mijn fout was ip adressen niet goed ingesteld...toch)

Facemon, heb inderdaad alles via apparaatberheer verwijdert, en mijn eigen pc helemaal opnieuw geformateerd + de rest (ik vind met een schone lei beginnen belangrijk)

Ik heb nu een netwerk verbinding (Joeppiee)
maar als ik MS Internet Sharing instaleer kan ik geen gebruik maken van mijn (hele goeie casema) kabelmodem. trouwens alles slaat weer vast en ben dus weer opnieuw begonnen.

Heb het een en ander gelezen van een proxy server proggie dat ik op mijn pc draai, en dat de andere pc via netwerk en proxy internet opkan...

Enig idee welke goed is?
Zelf heb ik al een firewall (Zonealarm 2.1 en eSafe Desktop) moet ik dit houden met een proxy proggie?

Mijn Netwerkkit is een Sitecom 2-user networking kit (kon hem cheap krijgen)

Thanx everybody

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ok Sygate wordt het dus.....

Verwijderd

Probeer het eens met "All Aboard". Kun je vinden bij Tucows. Dan gaat het wel lukken denk ik.

• FaceMan
Sygate is indeed ene goeie keuze, maar je kan evt. ook de internet sharin bij win98 se gebruiken, die werkt ook goed...

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Winroute bevalt mij ook goed.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Sysgate heeft het hele zooitje weer vernagelt.... moest weer alles opnieuw handmatig instellen....

Win I-net Sharing ook....weer alles opnieuw handmatig instellen..

zal Allboard en Winroute eens ff uitproberen maar eerst weer die verdomde k*t netwerk opzetten...moet toch niet zo moeilijk zijn:

Allebei ip opgeven bijv 169.254.97.70 en de andere .71 allebei subnetmask 255.255.255.0

allebei op dezelfde werkgroep...

de ene keer doet het netwerk het wel, start je de volgende dag weer op zijn ze allebei weg.... ik wordt hier doodmoe van...

alles al zoveel keer via apparaatbeheer weggehaald, handmatig ingesteld....K*T

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Als je internet verkeer over je net werk wilt hebben dan MOETEN de ip adressen toch 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zijn, of zit ik nou verkeert?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Als je internet verkeer over je net werk wilt hebben dan MOETEN de ip adressen toch 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zijn, of zit ik nou verkeert?
Er zijn verschillende soorten netwerken die voor eigen gebruik zijn gereserveerd.
Een A B en C ofzoiets.
Diegene die jij noemde is de onderste.
Dan heb je nog een 10.0.0.1 ofzo en diegene waarschijnlijk die die andere gast gebruikte.

• FaceMan
Rozz, je installeert sygate op de pc waar de modem/isdnkaart/whatever in hebt zitten.

Deze pc geef je het ip adres 192.168.1.101
Gedaan? Mooi :)

Dan gaan we naar de andere pc, die geven we het ip adres 192.168.1.102
Gedaan? Mooi :)

Dan ga je naar het menuutje van netwerk (op de pc met het ipnummer 192.168.1.102), en klik je op de eigenschappen van het tcp/ip protocol van je netwerkkaart.
Daar vul je bij het tabblad gateway, bij gateway het ip nummer 192.168.1.101 in.

Dan klik je op het tabblad dns
bij domein typ je de naam in van de pc met het ip nummer 192.168.1.101 (dus zoals die aangegeven wordt in netwerkomgeving)

als dns servers vul je de dnsservers in van je provider.

Als het goed is moet je nu met beide pc's kunnen internetten. (je kan nog een aantal opties instellen in sygate maar dat moet je zelf maar ff uitvogelen.)

Hopelijk heb ik het allemaal goed gezegd, heb ut n.l beetje uit m'n hoofd gedaan :)

suc6
Pagina: 1