Remote Administrator wil nie....

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
In opvolging van enig gegeven advies in dit topic: [topic=394970]
Installeerde ik "Remote Administrator" van Farnatech op beide PCs in kwestie. Nu is het zo dat de remote PC (op het werk) aan een hubje zit en trouwens op ME loopt. Het ip-adres daar is dan xxx.xxx.xxx.99 en de gateway het.zel.fde.1 Toch krijg ik een "can't connect to server" in RA, of ik nu het ip-adres of het gateway adres ingeef. Iemand enig idee? Alvast bedankt!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heb je op die remote pc RA wel aan staan :?

En toestemming gegeven om te connecten ?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
miscchien een route add toevoegen.?

En anders heb je een wel erug raar probleem!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gebruik je de juiste poort? (of een verkeerd afgestelde firewall)

Verwijderd

misschien een firewall aanstaan ? ff toegang geven ....

edit:
net te laat ;)

• retspan
Pizzaman: RA server staat zeker aan op de remote PC
maartenb: routeadd toevoegen? Bedoel je "connect through host"? Heb dit geprobeerd met het gateway adres als host..zonder geluk.
merkens/ISN: poort is RA default 4899 en firewall (ZA) heb ik voor experiment afgelegd.
Iemand nog enige suggestie?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Begrijp ik goed dat jij vanaf thuis een remote PC op werk(xxx.xxx.xxx.99) die via een gateway(xxx.xxx.xxx.1) verbonden is met het internet ????
Of probeer je met een PC binnen het xxx.xxx.xxx.??? netwerk te verbinden.

In eerste geval zou je een poortmap (mits NAT) moeten maken en vervolgens verbinden met het externe IP van werk.

in het 2e geval zou xxx.xxx.xxx.99 als remote gewoon moeten werken

Rampen bak 2004

• AlterMann
  • Laatst online: 21:02
ik heb t zelfde probleem... sort of..
k heb pc1, das mijn computer en router voor pc2
pc2 kan wel internetten via 1, maar kan pc1 niet pingen
pc1 en 2 kunnen elkaar nie pingen, en (dus) werkt radmin oknie... ik kan wel op beide pc's met netwerkomgeving kijken enzo...
help :?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
Zit je toevallig via de kabel van UPC/Chello? En ook nog een bij elkaar in de buurt? Ik kan namelijk een vriendinnetje van mij in de buurt niet eens pingen. Security Policy heet dat. Zitten op dezelfde HUB

• AlterMann
  • Laatst online: 21:02
k heb @home.. maar die 2de pc hangt direct aan de mijne, dus da heeft nix met @home te maken (lijkt moi)

• retspan
Millennium: Nee, sorry, je begrijpt het niet goed. Zoals er ook staat is het ip adres van de PC op m'n werk xxx.xxx.xxx.99 en geeft winipcfg als gateway hetzelfde adres maar dan eindigend op .01 Ik was in de veronderstelling dat m'n eigen ip adres er in dit geval niet toe deed, toch?
BobR13 en PROnline: Eigenlijk gaat het hier alleen maar om twee PCs die bij dezelfde ISP, via de kabel, direct aangesloten zitten, waar het niet dat de PC op het werk op een hubje zit. Nog iemand enig idee? Alvast dank!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op woensdag 30 januari 2002 02:07 schreef retspan het volgende:
Millennium: Nee, sorry, je begrijpt het niet goed. Zoals er ook staat is het ip adres van de PC op m'n werk xxx.xxx.xxx.99 en geeft winipcfg als gateway hetzelfde adres maar dan eindigend op .01 Ik was in de veronderstelling dat m'n eigen ip adres er in dit geval niet toe deed, toch?
BobR13 en PROnline: Eigenlijk gaat het hier alleen maar om twee PCs die bij dezelfde ISP, via de kabel, direct aangesloten zitten, waar het niet dat de PC op het werk op een hubje zit. Nog iemand enig idee? Alvast dank!
Je eigen IP doet er idd niet toe.....
Maar dat was ook niet het antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag was hoe probeerde jij contact te leggen met xxx.xxx.xxx.99, van af thuis of vanaf een PC op werk ???

Aangezien jij het over een gateway had met xxx.xxx.xxx.01

nogmaals als jij het probeert met in PC op werk, moet xxx.xxx.xxx.99 voldoen.

Wil jij het vanaf thuis proberen meldt dat dan ff in dit Topic.

Rampen bak 2004

Pagina: 1