Welk geheugen moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb hier nog een Packard Bell met een Intel Celeron 466 mhz processor staan die ik als webserver ga gebruiken. Hij heeft nu 64 mb en dat is gewoon TE weinig. Nou keek ik laatst op het geheugen van dat ding en er stond 100 mhz op. Maar mij is een keer verteld dat Celeron's op 66 mhz geheugen lopen. Als dit waar is is het dan zo dat ik geen 100 mhz maar 66 mhz geheugen moet kopen? Ik weet het niet meer? |:(

Verwijderd

Druk er gewoon een 100/133mhz dimmetje in.....klaar

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad.. die dingen zijn allemaal backwards compatible. Het is ook mooi meegenomen natuurlijk, want je kan een PC100/133 CAS3 reepje bij 66MHz makkelijk op CAS2 laten lopen :)

Verwijderd

Als er 100 Mhz geheugen inzit , wil nog niet per definitie zeggen dat het ook op 100 Mhz loopt.
In jou geval loopt het op 66 Mhz , echter het geheugen kan ook op 100 Mhz lopen :) .

Als je geheugen erbij wilt kopen , kun je wel het beste hetzelfde ( merk , type en snelheid ) erbij kopen. Hiermee voorkom je dat de 2 verschillende merken niet zo graag met elkaar willen werken.

suc6.

Verwijderd

gewoon een pc 133 reepje, 128 mb voor €30,- oid

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 29 januari 2002 19:49 schreef 2Bad het volgende:
Als er 100 Mhz geheugen inzit , wil nog niet per definitie zeggen dat het ook op 100 Mhz loopt.
In jou geval loopt het op 66 Mhz , echter het geheugen kan ook op 100 Mhz lopen :) .
Dat kan alleen op nieuwere moederborden.. De chipset moet het namelijk ook ondersteunen. Gezien zijn weinige PC specs heb ik het idee dat ie een 440BX of LX plankje heeft en deze chipsets bieden deze mogelijkheid helaas niet. De geheugenbus loopt in dit geval gewoon synchroon aan de CPU bus :)

• NexuZ
Ik weet alleen dat ik een Houston Moederbord in dat ding heb zitten, maar ik ga gewoon naar een winkel en koop dan een reepje en vraag dan of ik het nog om kan ruilen als het niet past. Dan heb ik geen enkel probleem. Dat 66mhz reepje dat ik net ff heb getest werkt voor geen meter. Dan krijg ik allemaal vage strepen door mijn beeld heel.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ow ik heb ook een houston mobo
en die zijn van gigabyte
ik heb er nu ook 2*256 pc 133 erin zitte
en loopt op 100mhz geheugen nu

Tweakers Discord

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op dinsdag 29 januari 2002 20:03 schreef BronX het volgende:
Ik weet alleen dat ik een Houston Moederbord in dat ding heb zitten, maar ik ga gewoon naar een winkel en koop dan een reepje en vraag dan of ik het nog om kan ruilen als het niet past. Dan heb ik geen enkel probleem. Dat 66mhz reepje dat ik net ff heb getest werkt voor geen meter. Dan krijg ik allemaal vage strepen door mijn beeld heel.
Da's een i810 bord. Geheugen loopt ongeacht de FSB altijd op 100MHz (ook als de FSB op 66 is ingesteld), vandaar dat je vreemde strepen krijgt met een 66MHz DIMM. Dus gewoon PC100 of PC133 in steken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• NexuZ
OK Bedankt alvast. Nou op naar de winkel en 128 mb ram erbij nemen. :9~
Pagina: 1