Voor de duidelijkheid: ik reageer op een oudere post, en niet op alle reacties die daar weer op zijn gekomen, aangezien deze post van C64 alles samenvat.Op donderdag 31 januari 2002 17:17 schreef Commodore64 het volgende:
Ik flame er dus niet op, ik geef gewoon kritiek. Misschien zei ik het wat ongenuanceert well sorry: Zo praat ik dus nou eenmaal.
Het was wat ongenuanceerd, maar daar struikel ik niet over. mensen die duidelijk iets zeggen trappen wel eens op te grote tenen

Die grote namen die je noemt, ik ken veel van die lui (ook van engine) en sorry, maar ik ben niet onder de indruk.
Vreemd, zover ik weet ken ik jou niet....maar aangezien je je identiteit niet prijsgeeft kan ik dat ook moeilijk beoordelen. Dat je niet onder de indruk bent kan ik me wel voorstellen, we zijn geen Konami of Sega tenslotte. Niettemin hebben we wel min of meer bereikt wat de doelgroep van GS ook wil bereiken, en denk ik dus dat de site wel degelijk nut heeft, hoewel dat door de gebrekkige content wellicht wat tegenvalt momenteel. Maar goed, de site bestaat net 2 maanden...give it some time. suggesties zijn altijd welkom.
Ze zijn wel okay maar ik heb nog geen bedrijf in nederland gezien met zijn eigen 3D engine zonder er meteen ontwikkelaars uit het buitenland bij te halen.
Onze 3D-Engine is zelf geschreven

(zonder buitenlanders), het is dan ook geen geweldige 3D engine

Ik weet uit betrouwbare bron bijvoorbeeld dat A2 racer ook door buitenlanders is gemaakt en hier is er wat aan gesleuteld, meer niet. En dat weet ik dus van een paar van de ontwikkelaars zelf.
Dit wist ik ook, en is volgens mij meer een publiek geheim dat inside information.
Maargoed ik raak offtopic, de kritiek die ik op de website heb: De informatie is sumier het stelt gewoon niks voor wat dat betreft en de thuisuser heeft er niets aan. Ik heb er rondgekeken en er wordt wat gezegd over "ideeën hebben" en de juiste tools nou trala, daar heb je als leek wat aan zeg.
Veel van deze kritiek is absoluut terecht, sommige dingen zijn leuk en aardig maar veel meer is het niet. Ik denk als je je kritiek wat genuanceerder had geuit deze hele discussie niet had bestaan

Zoals ik al zei: suggesties zijn welkom, mocht je iets toe willen voegen (ook al is het alleen maar suggesties) ben je van harte welkom.
Ik zou zeggen introduceer de thuisgebruiker eerst eens aan de basics van 3D (elke rechtgeaarde game moet tegenwoordig 3D zijn, anders noemen jullie zelf ook niet LightWave op de site) en aan wat engines als RAD en zo. Zelf gebruik ik het niet, maar ik kan me indenken dat dat voor een leek pas echt handig is. Zelf "je eigen game" bouwen met een engine als dat en van daaruit verder werken. Zoiets zou veel beter zijn, mijns inziens.
Mee eens, hoewel ik zelf alleen 2D games maak omdat dat veel gaver is

(ja ik ben old-skool ik weet het). probleem is iemand te vinden die daarover gaat schrijven, ik kan ook niet ALLES in m'n eentje doen

Biedt je je aan als vrijwilliger?

Je hoeft het verder niet met me eens te zijn, en ik doe niet arrogant, maar dit is mijn mening. Was ik net begonnen dan had ik niets aan deze site gehad en ik kan me indenken vele met mij.
Ik ben het voor een gedeelte WEL met jee eens en, ik vind je niet arrogant, hoewel sommige opmerkingen in eerdere posts van je wel zo overkwamen. (mn de opmerkingen in de trend van "neem maar van MIJ aan" zonder te zeggen waar je dat op baseert, kijk als je 10 spellen achter je naam hebt nemen mensen wel iets van je aan, zonder dat
kun je ook gewoon een schreeuwlelijk zijn met teveel fantasie) En ik respecteer je mening, ben er zelfs heel blij mee, wellicht dat je daar eens met me over ICQ, en/of E-mail verder over wilt babbelen? Dit is hier wel heel off-topic namelijk

Verder zou er dus idd ook een shitload aan tutorials moeten staan en zeg niet dat dat "a la mammie of kleuterjuf je handje vast houden is" want die "stoere" namen die je noemt hebben allemaal tutorials doorgenomen en zullen dat ook blijven doen, anders kom je nergens zonder voorbeelden ben je Lost (boys) Zeker bij nieuwe tools of bij het gebruik van (nieuwe) engines.[/edit]
Goh heeft iemand me stoer genoemd

YAY!

Eindelijk iemand die me NIET goed genoeg kent
Maar goed...of we tutorials gebruiken, hmmm...jazeker, niet zo vaak als je wellicht wilt doen geloven, maar waarom niet? Als je iets nieuws wilt gaan maken ga je altijd kijken of je iets interessants over dat onderwerp kan vinden. De meeste mensen die hier werken zijn echter al met spelletjes maken begonnen voordat internet bestond...dus daar zit heel wat meer zelfstudie in
ps. Ik vind mezelf absoluut niet stoer omdat ik doe wat ik doe, en ook echt niet stoer omdat ik met GS ben begonnen (eerder ontzettend stom wat het is veel te veel werk

) dus dat zijn andermans woorden. Het enige stoere aan deze job is het kennen van een hoop mensen die WEL stoer zijn.