Toon posts:

[RedHat v7.2] slecht voor bloeddruk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsjonge.. ongeveer 2 uur na begin installatie desktop systeem komt linux me nu m'n strot al weer uit. Als server is het een heerlijk systeem maar als desktop haalt het het gewoon niet imo.

Hoe ik tot deze conclusie kom? Simpel.

Je wilt een desktop-linux systeem. Je wilt kunnen tekstverwerken, mp3-tjes afspelen, divx-jes afspelen en RTCW spelen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd. RedHat is min of meer 'de' mainstream-distro dus die neem je.

De default install. Die loopt op zich lekker, alle hardware wordt herkend en correct geinstalleerd. Dit inc. TV-kaart, SB-live, Geforce, enz.

Dan probeer je RTCW op te starten --> werkt niet. Hier gaat het al fout. Goed, de driver van NVIDIA downloaden danmaar. rpm -ivh <driver> ----> weg X, doet het niet meer. De XF86Config voorbeeld-file dan maar eens geprobeerd --> x werkt nog steeds niet (font: fixed bestaat niet). Afijn, na 3 uur googelen eindelijk X weer aan de praat --> RTCW werkt. Leuk.

Ok, een MP3-tje dan? We browsen even naar de MP3-dir en dubbelklikken op een MP-3-tje.. niets. Nou dat begint lekker. ok, 1st XMMS maar eens opstarten dan (welke niet in de menustructuur zit, je moet het op de console intypen, moet je maar net weten dus). Gelukkig die werkt.

Een DivX-je dan? Nee hoor, doet het niet. Zoeken bij google leverd 3 kandidaten op, xmms, xine en mplayer. Goed, de 1e hebben we die proberen we dus. Aha, we hebben een avi-addon nodig. Downloaden (source) en ./configure--> helaas xmms-config script niet gevonden. Hmm. Ok, alle XMMS RPM bestanden verwijderen en de source downloaden, ./configure, make, make install, mooi da's klaar. Nee dus nies. Uiteindelijk moet ik nog 4(!) pakketen downloaden en installeren voordat het configure script loopt. Mooi. Dan kunnen we een make gaan doen.. mooi niet dus. Klapt er uit met een hoop undifined calls etc-- > error 1.

AARGH.. dan ben je dus al een uur bezig met uitzoeken wat je allemaal moet hebben, het installeren hiervan en dan WERKT HET GEWOON NOG STEEDS NIET.

Ok, Fuck xmms dan, een ander, xine. Optimistisch zijn en de RPM downloaden.. --> geen avi. Documentatie lezen, ah je hebt de windows .dll's nodig. Dat allemaal netjes installeren volgens de docs --> werkt niet. 'no demuxer available'. Tsja.

<break> hier stop ik het divx verhaal even. Nodeloos te zeggen dat ik Mplayer ook geinstalleerd heb en dat die het OOK NIET DOET. In totaal 4 uur bezig geweest en het werkt nog steeds niet.

Nou ja, die avi's komt nog wel, dan eerst office maar eens. StarOffice 6 beta gedowned, run je ./setup --> mooi leeg scherm met niets er op.

Ok, als laatste.. het blijkt dat het scrollwheeltje niet werkt van m'n muis. De laatste keer dat ik dat zag kon ik dit oplossen door op de console 'mouseconfig' in te typen en een 'ms intellimouse' te selecteren.. idd, dat werkte de laatste keer, deze keer DUS niet.

Conclusie: reboot in windows mode please:

Hey, m'n geforce werkt gewoon gelijk goed. Ik kan RTCW gelijk opstarten. Mooi. Naar m'n mp3-dir, dubbelklikken op MP3.. he, geen programma ervoor. Download.com --> winamp --> setup--> kloar. MP3'tjes doen het. Hey, een divX-je dan? Hmm windows media player heeft de codec niet. Hmm.. www.opendivx.com --> download --> setup --> kloar. En dat werkt ook. Office dan --> CD erin --> setup en gaan met die banaan.

Kijk, dan kun je imo lang lullen en kort lullen. Maar dan heeft windows linux echt lachend verslagen. Nu ben ik iemand die weet hoe een compu werkt en die al ervaring heeft met linux. Ik krijg het uiteindelijk allemaal echt wel aan de praat, daar ben ik niet zo bang voor. Maar het blijft behelpen.

//edit2

dan heb ik het nog niet over het feit dat heel veel webpagina's niet goed weergegeven worden, het importeren van word documenten niet (goed) werkt, het hele systeem er niet uitziet vanwege brakke fonts, instellingen niet te vinden zijn, althans niet op een centrale plek, overal zit iets..

//edit3
nog een mooi voorbeeld.. ik wil GEEN bureaublad achtergrond. Ik klick rechts op het bureaublad en kies 'change background'. Wat ziet mijn oog? daar staat bij 'image' 'none' HUH? En waar komt dat plaatje wat ik zie dan vandaa? $@#$@$#@
//edit
AAARGH.. bij elke wijziging vd. post zet opera er MEER witruimte tussen

Verwijderd

[flauwe modus]
En hier krijg je al hoge bloeddruk van??? ;)
[/flauwe modus]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Oeffening baart kunst ... gewoon RTFM ... doe ik ook nooit en daarom SCHOP ik hem nog wel eens ;)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Tsja zommige mensen zweren bij debian... omdat men daar een (beter) versiebeheer heeft maar ook debian users komen dit wel tegen :)
En waarschijnlijk ben je voorlopig weer ff klaar omdat veel troep die je gedownload hebt waarschijnlijk gesharede libs zijn voor veel meer dan alleen een mp3 playertje :)
Hebbie wel ff een backupje gemaakt nu het nog werkt :o

Powered bij meergranenbrood.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Muis geval:

in je xf86config bij je muis:

PS/2 veranderen in: ImPS/2
Option "ZAxisMapping" "4 5"

dus dan zou het zoiets worden:
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Device" "/dev/mouse"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

MPlayer draait, na enig geklier en heel lief je computer aaien tijdens het compilen, op een 266MHz PII perfect. Zonder framedrops en dat soort shit. Sommige mensen schrikken daarvan ;) ik vind het wel cute :)

Btw wees blij dat je geen exotische hardware heb :) dan is het pas feest...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

No flame intended, maar ik denk dat je niet geschikt ben voor GNU/Linux. :)
Het kost nu eenmaal wat meer moeite dan in Windows om dingen aan de praat te krijgen. Heb je geen tijd/zin/kennis genoeg om dat te leren, dan moet je IMHO gewoon bij Windows blijven. :)

P.S. Dat van die newlines, je moet ook Opera 6 nemen ipv 5. ;)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
No flame intended, maar ik denk dat je niet geschikt ben voor GNU/Linux. :)
Het kost nu eenmaal wat meer moeite dan in Windows om dingen aan de praat te krijgen. Heb je geen tijd/zin/kennis genoeg om dat te leren, dan moet je IMHO gewoon bij Windows blijven. :)
Ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. Ik ben _wel_ geschikt voor linux, ik heb er geen enkel bezwaar tegen dingen te lezen. Ik heb eigenlijk alleen CLI-ervaring met linux aangezien ik het altijd op servers draaide/installeerde/onderhield (ook bedrijfsmatig). Ik heb er geen bezwaar tegen om een documentatie goed door te nemen (sterker nog dat moet wel als je een beetje normale server wil draaien).

Heb zelfs wel eens een week zitten debuggen aan de kernel driver voor token ring (de driver voor madge kaarten) en zitten mailen met de schrijvers ervan. Uitkomst --> driver is buggy niet gebruiken (zit een race condition in welke onder hoge load tevoorschijn komt).

Waarom ik zeg dat linux slecht is voor de bloeddruk.. ik zie niet in waarom alles zo moeilijk gemaakt moet worden. Ja natuurlijk, RTFM, daar sluit ik me bij aan. Maar laten we even reëel zijn, voor elke lullige taak die je wilt kun je weer een paar uur gaan uittrekken, ook al lees je de FM. Gewoon het bekijken van een DivX-je, het installeren van nvidia drivers etc.. dan hebben we het niet over exotische zaken, gewoon basic dingen. Waaaaaaarom moeten die zo lang duren.

Waar ik dan echt aggresief van kan worden is dat als je dan eindelijk besluit de manual te gaan lezen en het zaakje geheel volgens manual probeerd te installeren, dat hij er dan uitklapt met een error. Je zou dan dus eigenlijk de broncode moeten induiken om die fout te vinden.

Vind jij het reëel dat iemand die niets anders wil dan gewoon een divx-je afspelen eerst uren in de manuals+google+deja+rpmfind moet gaan zitten kutten?

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je conclusie: De commandline tools werken goed en zijn prettig, de grafische desktop met dingen als divx, office, spellen niet.

Mijn observatie: die commandline tools zijn zo'n 15 jaar oud, de grafische desktop dingen als divx, office en spellen ergens tussen de 1 en de 4 jaar (granted, soffice is wat ouder).

Dit zijn voornamelijk kinderziektes waar je tegenaan kijkt, en daar wordt ook aan gewerkt hoor. Dubbelklik op mp3 in filemanager werkt bij mijn weten toch wel in de meeste moderne distro's. Aan divx players wordt nog hard gesleuteld, en ze hebben Windows qua performance in ieder geval ingehaald, en het installeren is ook makkelijker geworden (hoewel ik daar toch geen 4 uur voor nodig had).

En toen ik nog Windows draaide kostte het de eerste keer ook heel wat moeite om divx aan de praat te krijgen hoor... Dat is al een tijd geleden, dus nu is dat spul wat volwassener. Dat zal met GNU/Linux op de desktop ook moeten gebeuren: het moet wat volwassener worden.

That said vind ik het heel bruikbaar op de desktop.

Verwijderd

HEhe ik ben al vanaf 8 uur vanochtend bezig met het installen van linux op een ouwe klotepc. Heb al redhat 7.2 en 7.1 gehad, debian x.x (nieuwste), mandrake 8.1, nu bezig met redhat 6.1 en eindelijk iets dat werkt :D (teminste, ik heb nu het id dat er ook werkelijk iets naar de hdd wordt geinstalled)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op dinsdag 29 januari 2002 20:17 schreef hezik een hoop begrijpelijks :)
Ik heb op mijn workstation ook RedHat 7.2 geïnstalleerd, dual boot met WinXP. Was een redelijke Linux n00b, maar van RedHat kon ik weinig chocola maken (waar config files, hoe moet je dingen doe etc etc), laat staan dat ik ook maar enigszins wijs kon worden uit de drie-en-tachtigduizend programma's die RH standaard installeert en het feit dat je per gemiddelde taak kan kiezen uit 18 alternatieven. Dingen werkend krijgen kostte me ook heel veel tijd, en uiteindelijk had ik er ook totaal geen zin meer in me d'r in te verdiepen.

Nu heb ik sinds een week of anderhalf Debian als enige OS op m'n laptop (Dell Inspiron 3700) geïnstalleerd. Daarmee zijn m'n ervaringen een stuk beter. Met apt heb je de juiste software zo gevonden en geïnstalleerd (ook packages die je nodig hebt om sw te compileren e.d.) en het merendeel van de functies heb ik, ondanks dat het m'n eerste debian installatie was, in no-time aan de gang gekregen.

Alleen nog de TV-out, DivX en subpixel font rendering en dan ben ik klaar :). Alles werkt heel behoorlijk, en erg veel tijd heeft het niet gekost (ondanks het feit dat ik weinig linux knowhow heb).

Mijn ervaring met Debian is vele malen beter dan eerdere ervaringen met Mandrake en RedHat, die ik al gauw links liet liggen. Misschien dat je Deb een keer kan proberen, wellicht gaat dat het zelfde als bij RH, wellicht ook niet. Ik ben iig vooralsnog erg tevreden, voor mij werkt apt-cache search [package] --> apt-get install [package] in veel gevallen sneller dan download.com --> setup --> next, next, advanced, dir hier, geen desktop shortcut --> next --> next --> finish ;)

Laat staan dat ik die RPM's moet gaan begrijpen, want ik geloof niet dat ik dat ooit zal/wil (helemaal als je zelf dependent packages moet gaan opzoeken, downloaden, installen etc :O)....

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn ervaring met Redhat 7.2 zijn ook niet geweldig. 't is idd veel werk om het zo te krijgen dat het ook werkt.

Ik heb moeten updaten:
- Galeon (met de standaard shit zag het er echt niet uit)
- Fonts geimporteerd vanuit Windows zodat ik ook TrueType fonts heb
- Drivers voor TNT2
- Xine en AVIplay geinstalleerd (Xine voor DVD, Aviplay werkt relaxer met DivX)
- kMerlin gecompiled (MSN 4 Linux 8-) )
- GnomeICU de nieuwste ivm nieuwe protocol (Eerst nog nieuwste LICQ gehad, deze was dus instabiel).
- KDE updated

Maar nu werkt ook alles hier. Het heeft iets meer dan een week geduurt, maar nu heb ik nog even geen klachten.
Ik ben dus ook van Windows XP naar Linux gegaan omdat XP geen uitdaging meer was voor mij (en dankzij de review van nelske ;) ). Kijk, ik ben een halve dag bezig geweest om de nieuwste drivers voor de TNT2 te installeren onder Linux (KDE). Hierbij heb ik dus KDE ook verschillende malen gesloopt (uit logboek weten te halen dat GLX rot was, die had de driver overschreven die niet werkte). Na een paar uur zoeken had ik het gevonden. Ik had de kernel geupdate en dat snapte die driver niet (standaard driver voor Redhat 7.2 (2.4.7-10 en ik had 2.4.9-21 erop staan). Dus drivers opnieuw mogen compilen met nieuwe kernel en daarna werkte het gewoon :D :D

Ik wil dus echt niet meer terug naar Windows. En linux is gewoon wel geschikt om te gebruiken als Desktop OS (ik dacht eerst ook van niet, maar het blijkt gewoon van wel).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Als je dingen in linux gewoon wat makkelijker kon installeren dan was ik al lang overgestapt. Maar ik heb maar bar weinig proggies aan de praat gekregen. Soms moet je dan eerst nog libs e.d downloaden, doe je dan, daarna weer proberen te installeren... werkt het nog niet :(

Zoals je ziet heb ik weinig verstand van linux, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?

Verwijderd

Als je dit gaat afzetten tegen de bespaarde licentie kosten dan is het toch nog een stuk voordeliger een licentie win XP en een licentie Office XP kosten iets van fl 1500,- Dit is al gauw een half maandsalaris. in 2 weken fultime werken heb jij echt wel een systeem werkend. Het is maar hoe je het bekijkt.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 29 januari 2002 21:36 schreef Vrieskist het volgende:
Als je dingen in linux gewoon wat makkelijker kon installeren dan was ik al lang overgestapt. Maar ik heb maar bar weinig proggies aan de praat gekregen. Soms moet je dan eerst nog libs e.d downloaden, doe je dan, daarna weer proberen te installeren... werkt het nog niet :(
Mja, 1 woord: apt.

Debian heeft dat gewoon verschrikkelijk goed geregeld...

Misschien moeten er 2 installers komen voor Debian: de gewone en een nieuwe (grafische) die automatisch zoveel mogelijk hardware detecteerd, X installt en configt en KDE of GNOME installt... Dan is volgensmij DE drempel voor Debian gebruiken bij een hoop mensen weg...

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik MPlayer aan de praat gekregen, geweldig is anders maar het begin is daar. Openoffice draait ook. Dingen die ik nog wil doen omvatten oa. IE aan de praat krijgen (ja idd, ik vind IE domweg de beste browser). In de tussentijd zal ik Galeon de kans geven :)

Ik heb wel degelijk bewust de keuze gemaakt voor linux, en weet ook wel dat e.e.a. meer tijd zal kosten dan gewenst. Het voordeel (een stabiel systeem geheel naar wens) zie ik wel.

Wat ik niet begrijp is waarom het installeren zo'n hel moet zijn. Bekijk het vanuit het oogpunt van de gemiddelde windows gebruiker welke overstapt naar linux (specifiek:RedHat) zonder voorkennis. Ze zouden bij redhat een zaal vol met 'normale' mensen neer moeten zetten en
die laten installeren. Dan kijken wat er gebeurd en welke vragen er zijn, dat zou erg leerzaam zijn imo.

Microsoft kan veel dingen fout doen, maar dat aspect hebben ze 100.0000% (voeg nullen toe naar inschatting) beter voor elkaar. Vergelijk het installeren van MS Office eens met dat van StarOffice. Waar vind men StarOffice terug na installatie? Waarom zijn er geen iconen op het bureaublad? Of desnoods in 'het start menu'? Simpel: Die zijn er niet. De user moet dan zelf uit gaan zoeken hoe shortcuts te maken naar een bepaalde executable (welke) in een dir waar ze voorbijgeklikt zijn tijdens installatie (want dat doen ze).

Rechtsklikken op het bureaublad en 'create new shortcut' oid is er niet, daar ga je al ;)

Als dit 1 of 2 keer gebeurd accepteert 'men' het nog wel, maar dit is bij _elke_ applicatie het geval. Practisch _niets_ installeert probleemloos op basis vd. bijgeleverde scripts. Met probleemloos bedoel ik in dit geval 'de user kan er na installatie mee werken'. Dit irriteert, voornamelijk omdat het zo verschrikkelijk overbodig is.

//edit
voorbeeld: ik wil MPlayer installeren --> antwoord console: MPlayer werkt niet met deze versie van GCC. Hier ben je dus al 80% van de 'windows-overstappers' volledig kwijt.

Waarom niet een vraag 'hiervoor is een andere versie van GCC nodig, wilt U deze nu downloaden?'

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 29 januari 2002 22:17 schreef hezik het volgende:
Waar vind men StarOffice terug na installatie? Waarom zijn er geen iconen op het bureaublad? Of desnoods in 'het start menu'?
Dit is omdat losse, aparte installers de foute manier zijn. 'Package managers' is het magische woord. Deze lossen zulk soort problemen (en dependancies enzo) op.
Rechtsklikken op het bureaublad en 'create new shortcut' oid is er niet, daar ga je al ;)
Huh, dat had ik volgensmij toch wel toen ik een tijd geleden ooit Mandrake uitprobeerde...
Als dit 1 of 2 keer gebeurd accepteert 'men' het nog wel, maar dit is bij _elke_ applicatie het geval. Practisch _niets_ installeert probleemloos op basis vd. bijgeleverde scripts. Met probleemloos bedoel ik in dit geval 'de user kan er na installatie mee werken'. Dit irriteert, voornamelijk omdat het zo verschrikkelijk overbodig is.
Praktisch niets? Dit zijn toch echt dingen die behoorlijk moeten verlopen als je ze met de package manager doet...
Mplayer is een geval apart (distributie in binary form is verboden iirc) en ik weet niet of soffice/ooffice gepackaged zijn, maar verder?
voorbeeld: ik wil MPlayer installeren --> antwoord console: MPlayer werkt niet met deze versie van GCC. Hier ben je dus al 80% van de 'windows-overstappers' volledig kwijt.

Waarom niet een vraag 'hiervoor is een andere versie van GCC nodig, wilt U deze nu downloaden?'
Mja, once again: als iets die vraag moet stellen is het de package manager, niet de installscript van een prog. Verder moet Redhat eens leren fatsoenlijke versies van gcc te gebruiken.

• Vrieskist
debian is dus ook goed hè? maar eens ff een keertje proberen dan :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 19:12 schreef hezik het volgende:
Lang verhaal....
iets wat ze ooit tegeb mij zeiden:

PRUTSER!!!!!

:P

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:41 schreef Vrieskist het volgende:
debian is dus ook goed hè? maar eens ff een keertje proberen dan :)
probeer ook Gentoo eens als je tijd over hebt :P

PSN: Houtvlot

• Vrieskist
Op dinsdag 29 januari 2002 22:49 schreef dinges het volgende:

[..]

probeer ook Gentoo eens als je tijd over hebt :P
waarom? :D

Verwijderd

uhm
kweet niet, maar dit gaat bij mij altijd ietsje anders :>
alleen tis maar net waat je en hoge bloeddruk van krijgt
ik draai wel geen redhat maar ok...
wel slackware, met x, kde 2.2.2
xmms, ut, koffice, blabla etc.
ik kan er alles mee.
en zo moeilijk was t nou ook weer niet.
gewoon veel lezen.

Verwijderd

ik denk dat ik men pc al een schop zou gegeven hebben >:)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:51 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

waarom? :D
is ook een ideale distro :)
maar je hebt wel een snelle pc nodig enzo...
hij downloadt en compileert alles zelf...
en ook gelijk de dependencies erbij enzo
heel handig :)

PSN: Houtvlot

• Vrieskist
Op dinsdag 29 januari 2002 23:00 schreef dinges het volgende:

[..]

is ook een ideale distro :)
maar je hebt wel een snelle pc nodig enzo...
stoer :)
Thunderbird 800Mhz, 512mb sdram snel genoeg?

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

LFS doet altijd wat je wil. Best prettig

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 29 januari 2002 23:00 schreef dinges het volgende:
Kan Debian ook ;)
apt-get source -b <package>

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Op dinsdag 29 januari 2002 19:12 schreef hezik het volgende:
Tsjonge.. ongeveer 2 uur na begin installatie desktop systeem komt linux me nu m'n strot al weer uit. Als server is het een heerlijk systeem maar als desktop haalt het het gewoon niet imo.

Hoe ik tot deze conclusie kom? Simpel.

Je wilt een desktop-linux systeem. Je wilt kunnen tekstverwerken, mp3-tjes afspelen, divx-jes afspelen en RTCW spelen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd. RedHat is min of meer 'de' mainstream-distro dus die neem je.

De default install. Die loopt op zich lekker, alle hardware wordt herkend en correct geinstalleerd. Dit inc. TV-kaart, SB-live, Geforce, enz.

Dan probeer je RTCW op te starten --> werkt niet. Hier gaat het al fout. Goed, de driver van NVIDIA downloaden danmaar. rpm -ivh <driver> ----> weg X, doet het niet meer. De XF86Config voorbeeld-file dan maar eens geprobeerd --> x werkt nog steeds niet (font: fixed bestaat niet). Afijn, na 3 uur googelen eindelijk X weer aan de praat --> RTCW werkt. Leuk.
Standaard install. Drivers van Nvidia halen. Compile, config file aanpassen, klaar. Al met al een minuut of 10 inclusief downloaden.
Ok, een MP3-tje dan? We browsen even naar de MP3-dir en dubbelklikken op een MP-3-tje.. niets. Nou dat begint lekker. ok, 1st XMMS maar eens opstarten dan (welke niet in de menustructuur zit, je moet het op de console intypen, moet je maar net weten dus). Gelukkig die werkt.
XMMS zit wel in het menu en klikken op een mp3 werkt ook.
Een DivX-je dan? Nee hoor, doet het niet. Zoeken bij google leverd 3 kandidaten op, xmms, xine en mplayer. Goed, de 1e hebben we die proberen we dus. Aha, we hebben een avi-addon nodig. Downloaden (source) en ./configure--> helaas xmms-config script niet gevonden. Hmm. Ok, alle XMMS RPM bestanden verwijderen en de source downloaden, ./configure, make, make install, mooi da's klaar. Nee dus nies. Uiteindelijk moet ik nog 4(!) pakketen downloaden en installeren voordat het configure script loopt. Mooi. Dan kunnen we een make gaan doen.. mooi niet dus. Klapt er uit met een hoop undifined calls etc-- > error 1.

AARGH.. dan ben je dus al een uur bezig met uitzoeken wat je allemaal moet hebben, het installeren hiervan en dan WERKT HET GEWOON NOG STEEDS NIET.

Ok, Fuck xmms dan, een ander, xine. Optimistisch zijn en de RPM downloaden.. --> geen avi. Documentatie lezen, ah je hebt de windows .dll's nodig. Dat allemaal netjes installeren volgens de docs --> werkt niet. 'no demuxer available'. Tsja.

<break> hier stop ik het divx verhaal even. Nodeloos te zeggen dat ik Mplayer ook geinstalleerd heb en dat die het OOK NIET DOET. In totaal 4 uur bezig geweest en het werkt nog steeds niet.
Met XMMS geen ervaring, met Xine wel. Werkt vlekkeloos.
Nou ja, die avi's komt nog wel, dan eerst office maar eens. StarOffice 6 beta gedowned, run je ./setup --> mooi leeg scherm met niets er op.
6 BETA ja .... download 5.2 dan
Ok, als laatste.. het blijkt dat het scrollwheeltje niet werkt van m'n muis. De laatste keer dat ik dat zag kon ik dit oplossen door op de console 'mouseconfig' in te typen en een 'ms intellimouse' te selecteren.. idd, dat werkte de laatste keer, deze keer DUS niet.

Conclusie: reboot in windows mode please:

Hey, m'n geforce werkt gewoon gelijk goed. Ik kan RTCW gelijk opstarten. Mooi. Naar m'n mp3-dir, dubbelklikken op MP3.. he, geen programma ervoor. Download.com --> winamp --> setup--> kloar. MP3'tjes doen het. Hey, een divX-je dan? Hmm windows media player heeft de codec niet. Hmm.. www.opendivx.com --> download --> setup --> kloar. En dat werkt ook. Office dan --> CD erin --> setup en gaan met die banaan.

Kijk, dan kun je imo lang lullen en kort lullen. Maar dan heeft windows linux echt lachend verslagen. Nu ben ik iemand die weet hoe een compu werkt en die al ervaring heeft met linux. Ik krijg het uiteindelijk allemaal echt wel aan de praat, daar ben ik niet zo bang voor. Maar het blijft behelpen.

//edit2

dan heb ik het nog niet over het feit dat heel veel webpagina's niet goed weergegeven worden, het importeren van word documenten niet (goed) werkt, het hele systeem er niet uitziet vanwege brakke fonts, instellingen niet te vinden zijn, althans niet op een centrale plek, overal zit iets..

//edit3
nog een mooi voorbeeld.. ik wil GEEN bureaublad achtergrond. Ik klick rechts op het bureaublad en kies 'change background'. Wat ziet mijn oog? daar staat bij 'image' 'none' HUH? En waar komt dat plaatje wat ik zie dan vandaa? $@#$@$#@
//edit
AAARGH.. bij elke wijziging vd. post zet opera er MEER witruimte tussen
No flame intended, maar uit bovenstaand verhaal blijkt nou niet echt dat je veel van OSén weet en al helemaal niet van Linux. Iedere n00b weet dat je het een en ander moet configgen (de kracht van *nix), de manuals moet lezen en het een en ander moet uitzoeken.
Blijf lekker bij Windows, dat voldoet in jouw geval veel beter.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Vrieskist
Standaard install. Drivers van Nvidia halen. Compile, config file aanpassen, klaar. Al met al een minuut of 10 inclusief downloaden.
En dan vraagt de linux n00b (zoals ik) zich af, welke config file? waar staat die config file? etc.

Verwijderd

Topicstarter
No flame intended, maar uit bovenstaand verhaal blijkt nou niet echt dat je veel van OSén weet en al helemaal niet van Linux. Iedere n00b weet dat je het een en ander moet configgen (de kracht van *nix), de manuals moet lezen en het een en ander moet uitzoeken.
Blijf lekker bij Windows, dat voldoet in jouw geval veel beter.
No offence maar volgens mij kun jij niet lezen of ontbreekt het je aan de intelligentie mijn intenties te bevatten.

Ik heb WEL kennis van OSsen, en OOK van linux. Het gaat mij er ook niet om HOE ik het aan het werk krijg (want dat krijg ik wel; lees: heb ik al) maar WAAROM alles zoveel tijd moet kosten. Men wil met linux graag een concurrent zijn voor Windows. WAAAROM moet alles dan zo 'moeilijk' gemaakt worden. Waarom moet iemand eerst 10 A4-tjes met text gaan zitten lezen om iets simpels als de 3D-kaart aan de praat te krijgen?

Gedeeltelijk is mijn post geslaagd tov. jou. Het was mijn bedoeling het nOOb vieuwpoint aan te geven. Blijkbaar is dat goed gelukt.

Denk nou even na voordat je weer reageert, of sla anders mijn andere postings op GoT er eens op na, bv. die in ANS.

Verwijderd

*zucht*
Hoe lang was je 6 jaar geleden bezig met een installatie van Windows 95? (waren dat toen in het begin niet iets van ergens in de 30 floppies? Nee, CD was er in het begin nog niet.)
Maakt eigenlijk ook verder niet zoveel uit.
Vergeet niet dat M$ op dit punt natuurlijk al wel aardig uitgekristaliseerd is.
Als je een jaar of 2 a 3 verder bent zal ook die installlatie van RedHat veel soepeler verlopen.
Maar ik vindt wel dat er wel heeeeel veel tijd iedere keer bij jou tussen zit.
RedHat 7.2 op m'n laptop (Dell Inspiron 7500) had ik er in zo'n 40 min. (incl. overige losse configuratie instellingen)
StarOffice 6.0 (beta) was in 10 min. klaar en werkte ook gelijk perfect.
Het enige waar ik wel mee heb zitten kl*ten was met de TrueType fonts.
Dat heeft mij zo'n 2 uur gekost voordat ik die goed aan de gang had. (na wat hulp, had er zelf 0,0 ervaring mee)
(heb ze van m'n WinME bak afgeplukt :9)

• Vrieskist
Ik heb nog nooit een divx kunnen bekijken in Linux :) ik hoop dat er met debian een veranderin in komt :)

(download nu de 2.2.r5 (de nieuwste iig))

Verwijderd

Heb je al eens een up2date gedaan :?
Dan heb je in iedergeval ook gelijk alle patches en updates binnen.
Nog handiger dan de Windows-update :9
(je hoeft nl. niet te rebooten!)

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Mplayer installeren en divx's afspelen. Kan het nog makkelijker :? :)

Zo ging 't bij mij iig.

Verwijderd

mp3tje dubbelklikken zodat ie afspeelt werkt hier. Default Gnome installatie. Nautilus -> mp3tje dubbelklikken (of zelfs maar met de muis over het mp3tje heengaan) en hij wordt afgespeeld....

mplayer is een brak kutpakket met idiote developers zonder enige hersens, om me eens niet politiek correct uit te drukken. avifile, xmms, werkt allemaal hier (ook met divx). mplayer overigens ook maar dat doet er niets aan af dat die developers dom zijn.

voor de rest kan ik alleen maar zien dat je geen geduld hebt.... Voor linux heb je geduld nodig... Voor windows overigens ook - tenzij je die suikerspin desktop voor lief neemt :r

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 16:14 schreef Vrieskist het volgende:
Ik heb nog nooit een divx kunnen bekijken in Linux :) ik hoop dat er met debian een veranderin in komt :)

(download nu de 2.2.r5 (de nieuwste iig))
Update je de handel wel meteen even naar testing ;) Het is dan wel de nieuwste maar nog wel oude software, maar dat wist je denk ik al wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 16:40 schreef oudakker het volgende:
Heb je al eens een up2date gedaan :?
Dan heb je in iedergeval ook gelijk alle patches en updates binnen.
Nog handiger dan de Windows-update :9
(je hoeft nl. niet te rebooten!)
Deze info hierboven klopt NIET, volg deze instructies NIET op.

up2date van een 7.2 installeert nl. een nieuwe kernel (je moet dus WEL rebooten) en daarna kan het zijn dat zelf-gecompileerde drivers (bv NVIDIA) niet weer werken.

Daarnaast, 7.2 heeft 2.4.10, lijkt me up-2-date genoeg.. :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 29 januari 2002 22:17 schreef hezik het volgende:
Inmiddels heb ik MPlayer aan de praat gekregen, geweldig is anders maar het begin is daar. Openoffice draait ook. Dingen die ik nog wil doen omvatten oa. IE aan de praat krijgen (ja idd, ik vind IE domweg de beste browser). In de tussentijd zal ik Galeon de kans geven :)
Da's mooi, dan weet je daarna dus wat écht de beste browser is. (Galeon! Yay!)
Ik heb wel degelijk bewust de keuze gemaakt voor linux, en weet ook wel dat e.e.a. meer tijd zal kosten dan gewenst. Het voordeel (een stabiel systeem geheel naar wens) zie ik wel.

Wat ik niet begrijp is waarom het installeren zo'n hel moet zijn. Bekijk het vanuit het oogpunt van de gemiddelde windows gebruiker welke overstapt naar linux (specifiek:RedHat) zonder voorkennis. Ze zouden bij redhat een zaal vol met 'normale' mensen neer moeten zetten en
die laten installeren. Dan kijken wat er gebeurd en welke vragen er zijn, dat zou erg leerzaam zijn imo.
Voor de gemiddelde Windows gebruiker is er dan ook de winkel, waarin de dozen verkopen met RedHat of SuSE erin. Krijg je mooi boekje bij. Staat alles in. Haarfijn. Én installatie support. Wat wil je nog meer? MS geeft dat niet hoor, op die manier!
Microsoft kan veel dingen fout doen, maar dat aspect hebben ze 100.0000% (voeg nullen toe naar inschatting) beter voor elkaar. Vergelijk het installeren van MS Office eens met dat van StarOffice. Waar vind men StarOffice terug na installatie? Waarom zijn er geen iconen op het bureaublad? Of desnoods in 'het start menu'? Simpel: Die zijn er niet. De user moet dan zelf uit gaan zoeken hoe shortcuts te maken naar een bepaalde executable (welke) in een dir waar ze voorbijgeklikt zijn tijdens installatie (want dat doen ze).
Als je GELEZEN had, tijdens de StarOffice installatie, en niet zomaar alles had DOORGEKLIKT, dan had je gezien dat StarOffice (OpenOffice ook trouwens) standaard terecht komt in ~/StarOffice[buildname]. En waarom er geen iconen zijn op het bureaublad? Dat noem je nou fully configurable :+ Flauw. Dat zou idd. handig zijn ja, maar goed, het is dan ook een beta.
Is er wel.
Waarom bij mij dan wel? Snapnie!
//edit

Ik ben met je eens dat dat GCC probleem voor de n00b lastig is, maar mplayer is dan ook een beta product. Je kunt NIET zomaar een andere GCC installeren. Is niet slim.
Vrieskist:
quote: ...

En dan vraagt de linux n00b (zoals ik) zich af, welke config file? waar staat die config file? etc.
In /etc/X11/. De file heet XF86Config. Dat staat letterlijk in de (eenvoudige en makkelijke) readme.txt van nVidia.

Oh, enneehh... Wil je de nieuwste software, makkelijk en gecompileerd naar jouw systeem? SGL!

Verwijderd

hmmm ik ga maar niet quoten :-)>

maar als je RH linux niet snapt en niet weet wat het kan zeik het dan niet af en ga nadenken wat je fout doet
Linux is best heel simpel maar je moet meer weten dan alleen de NEXT button dus jaja die grijze massa daarboven gebruiken.

RedHat is heel inventief en zet vele standaarden (andere dists ook hoor)

RedHat draait als een jekko en ik hou van die dist sommige hebben liever MD of debian best no hard feelings
die dists werken ook top.

dus als het niet werkt dan doe je het toch zelf.

ps de RH 7.0 was wel zuig maar 7.2 is goed...

cya

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 18:52 schreef lemac4444 het volgende:
ps de RH 7.0 was wel zuig maar 7.2 is goed...
Ik doe al ruim een jaar al mijn development (kernel, systeem, aplicaties) op Redhat 7.0 en het werk nog steeds perfect. Redhat 7.2 is iets nieuwer, heeft bugfixes, heeft meer grafische tralala. Maar als je die met de hand kunt installeren is redhat 7.0 perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
.. zucht.. ik stop ermee, blijkbaar _willen_ jullie niet begrijpen wat ik bedoel..

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:39 schreef hezik het volgende:
.. zucht.. ik stop ermee, blijkbaar _willen_ jullie niet begrijpen wat ik bedoel..
ik brand windows ik koop windows...
ik installeer windows..... ben klaar..... en dan :?
dan moet ik office branden kopen
office installeren
internet exploder downloaden en installeren
security fixes voor alle programmatuur downloaden
al die decompressieprogrammatuur downloaden om zometeen alle cracks bestandjes uit te kunnen pakken
winzip downloaden en installeren en kraken
paintshoppro downloaden en installeren en kraken
adobe premiere downloaden en installeren en kraken
virtualdub downloaden en installeren
adobe acrobat downloaden en installeren en kraken
miljoenen andere zinloze programma's downloaden en installeren en kraken
drivers downloaden voor alle dingen die het niet doen
geen XP drivers
2k drivers
werkt niet
systeem crasht voor de zoveelste keer
dan maar opnieuw windows installeren

|:(

Daarentegen, als ik redhat installeer en daarna redcarpet eroverheen gooi, heb ik direct een legaal en goedwerkend systeem. Review van de installatie kun je in het "linux op de desktop **NOS idee feedback wanted**" topic vinden :)

Verwijderd

Helaas heb ik dit topic niet helemaal gevolgd om het wat bij te kunnen sturen.

Er wordt hier door hezik op een normale manier gevraagd om te discussieren over een probleem dat er i.m.h.o. inderdaad nog steeds wel enigszins is.

Ik wens dan ook geen uitlatingen meer te zien als n00b o.i.d.. F.Y.I. heeft hezik aardig wat verstand van geavanceerde onderwerpen waaronder ook OS-en. Bekijk zijn historie maar eens. Als er niet op een normale manier gesdiscussieerd kan worden dan zullen er sancties volgen. Klinkt hard misschien, maar ik ben dit kinderachtige geneuzel nu wel zat in dit draadje. :(

Dus ga a.u.b. weer helemaal ontopic naar het probleem dat hezik aangeeft.
Dat is namelijk dat er teveel moeilijk gedaan moet worden om dingen werkend te krijgen. Dingen die in Windows wel makkelijk werkend te krijgen zijn.

Z'n vraag is dan ook waarom een distro als RedHat zich niet op dit soort puntjes focussed i.p.v. elke keer de nieuwste van de nieuwste kernel bijvoorbeeld. Een hele goede vraag als je het mij vraagt.

Ik ben het eerlijk gezegd ook een klein beetje met hem eens, hoewel nieuwe Mandrake distro's etc. hier toch wel een stuk beter in zijn. Ik vermoed dan eerlijk gezegd ook, dat dit soort dingetjes binnen notime de wereld uit zullen zijn.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Agreed... Een hoop mensen lezen het niet of snappen het niet...

Het lukt Hezik heus wel, maar hij vraagt zich af *waarom* sommige dingen zo moeilijk moeten.

Dit zijn waarschijnlijk (zoals ik al eerder zei) kinderziektes. Verder heb ik de indruk dat Hezik toch wat tegenslag had... Mijn eerste keer mplayer downen en compilen duurde toch wat korter... (en dat xv niet werkte is geen argument btw... Zonder drivers kom je in Windows ook nergens).

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op woensdag 30 januari 2002 20:09 schreef nelske het volgende:

Er wordt hier door hezik op een normale manier gevraagd om te discussieren over een probleem dat er i.m.h.o. inderdaad nog steeds wel enigszins is.

Ik wens dan ook geen uitlatingen meer te zien als n00b o.i.d.. F.Y.I. heeft hezik aardig wat verstand van geavanceerde onderwerpen waaronder ook OS-en. Bekijk zijn historie maar eens. Als er niet op een normale manier gesdiscussieerd kan worden dan zullen er sancties volgen. Klinkt hard misschien, maar ik ben dit kinderachtige geneuzel nu wel zat in dit draadje. :(

Dus ga a.u.b. weer helemaal ontopic naar het probleem dat hezik aangeeft.
Dat is namelijk dat er teveel moeilijk gedaan moet worden om dingen werkend te krijgen. Dingen die in Windows wel makkelijk werkend te krijgen zijn.

Z'n vraag is dan ook waarom een distro als RedHat zich niet op dit soort puntjes focussed i.p.v. elke keer de nieuwste van de nieuwste kernel bijvoorbeeld. Een hele goede vraag als je het mij vraagt.

Ik ben het eerlijk gezegd ook een klein beetje met hem eens, hoewel nieuwe Mandrake distro's etc. hier toch wel een stuk beter in zijn. Ik vermoed dan eerlijk gezegd ook, dat dit soort dingetjes binnen notime de wereld uit zullen zijn.
Eens, maar laten we wel wezen: voor een aantal dingen is het noodzakelijk de nieuwste kernel te gebruiken. (Overigens gebruikt RH7.2 kernel 2.4.7 dacht ik, dus zo nieuw is het nou ook weer niet). Marketing technisch is het natuurlijk niet zo'n slimme zet om nu nog met een 2.2 kernel aan te komen zetten. (Ik weet dat Debian dat wel heeft, maar Debian Potato is ook al prehistorisch :+ ).
Ik ben ben hezik eens, dat sommige dingen onder linux lastig zijn. Lastiger dan onder Windows. Maar het is imho ook niet zo zinvol om constant (een) linux met windows te vergelijken.
Zodra je linux gaat gebruiken, moet je eigenlijk stoppen met het "denken in windows". Linux werkt gewoon anders. Veel, heel veel programma's (zoals het hierboven hard afgebrande mplayer) zijn nog in het beta of zelfs alpha stadium. Van dat soort programma's KUN je ook geen vlekkeloze werking verwachten. Om maar even wat voorbeelden te noemen: Gaim is beta, mplayer is beta (maar eigenlijk gewoon alpha), staroffice is beta, zelfs mozilla is eigenlijk beta.
Er zijn maar heel weinig programma's onder linux al helemaal uitontwikkeld. Ik vind het een beetje flauw om van mensen te zeggen die een programma voor de rest van de wereld ontwikkelen in hun vrije tijd, geheel belangeloos, dat ze imbeciel zijn (of wat er ook gezegd werd over de makers van mplayer). mplayer is een behoorlijk baanbrekend stukje software, waarmee je ook avi kunt afspelen. Iets wat MicroSoft helemaal niet relaxed vindt.
In plaats van te zeggen: "het werkt allemaal niet (zoals in Windows)", kun je beter zeggen "kijk wat er allemaal al kan onder linux: asf afspelen, avi afspelen, themes op je desktop lang voordat MS dat zelf inbouwde etc.".

Linux wordt imho door veel mensen altijd vergeleken met windows waarna er gezegd wordt: windows is makkelijker. Ja duh! Wat denk je zelf!? Ik bedoel: bij MS is een compleet legioen aan programmeurs aan het werk. Dag in dag uit.
Kijk liever eens wat positiever naar linux. Het is gratis. Kijk naar alles wat al wél kan. Kijk naar alle vrijheid die het je biedt.
Tuurlijk het is allemaal niet perfect. Maar het wordt beter. En iedereen kan het. Het is misschien moeilijker. Maar ik denk dat het al zou helpen als men niet zo in windows termen zou denken als je met linux bezig bent.

Linux is geen windows. Het is linux :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Bovendien is een belemmering voor het gebruiksgemak van linux dat het gemaakt wordt door de gebruiker. Alleen de gebruiker die kan programmeren bouwt linux (op de randtaken na natuurlijk) en deze gebruiker snapt waarschijnlijk wat ie doet en zal niet terugdeinzen voor een potje CLI'en. Waarom zou hij dan nog een makkelijke Klick'n Go tool klusen?

MSWindows wordt gemaakt met de (domme) gebruiker die niks kan en niks wil kunnen in gedachten. Makkelijke installers en bloated installaties dus geen gezoek naar missende onderdelen.

Mandrake doet een goeie gooi richting Klick'n Go maar wekt daardoor de ilusie 'linux is klick'n go'. Als er dan iets fout gaat moet je toch nog gaan graven. Maar dat is in windows ook. Nu komt het verschil met windows boven: wel of geen hulp van de maker.....

Kortom, als er iets commercieler nagedacht word over linux (ala Mandrake) zullen er betere tools ontstaan en zullen er meer gebruikers komen. En zullen er dus meer programma's uit de duistere alpha en beta stadia komen (function not yet implemented enzo :'( )

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:13 schreef wzzrd het volgende:
Ik vind het een beetje flauw om van mensen te zeggen die een programma voor de rest van de wereld ontwikkelen in hun vrije tijd, geheel belangeloos, dat ze imbeciel zijn (of wat er ook gezegd werd over de makers van mplayer). mplayer is een behoorlijk baanbrekend stukje software, waarmee je ook avi kunt afspelen.
Dat ze in hun vrije tijd belangeloos software ontwikkelen is geweldig, daar heb je gelijk in, maar voor de rest wil ik mijn standpunt in dezen best wel verdedigen.... De mplayer developers zijn de aardigsten niet (onvriendelijk, onbehulpzaam, vaak een grote mond (denk aan het gcc-verhaal)) en hun software is qua opbouw behoorlijk achterhaald (geen plugin system, geen dynamic mime control, ...)... Voor een videoplayer niet bepaald een ideale situatie...

Maargoed, :*....

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op woensdag 30 januari 2002 21:40 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Dat ze in hun vrije tijd belangeloos software ontwikkelen is geweldig, daar heb je gelijk in, maar voor de rest wil ik mijn standpunt in dezen best wel verdedigen.... De mplayer developers zijn de aardigsten niet (onvriendelijk, onbehulpzaam, vaak een grote mond (denk aan het gcc-verhaal)) en hun software is qua opbouw behoorlijk achterhaald (geen plugin system, geen dynamic mime control, ...)... Voor een videoplayer niet bepaald een ideale situatie...

Maargoed, :....
Als ons aller Nelske dit off topic stukje dan nog even wil toestaan, wil ik daar ook best even tegenin gaan.
Zoals je waarschijnlijk wel weet, gebruikt RH7.2 GCC3. (Volgens mij dan *D ). GCC3 is heeeel anders dan de GCC2.95 waar meeste distro's mee werken. Je kunt niet zomaar "even" GCC3 gebruiken omdat je dat leuk vindt. Dat de makers van mplayer nog geen rekening houden met GCC3 vind ik persoonlijk niet iets wat je hen kunt aanrekenen. Daarnaast moet ik zeggen dat ik niet voldoende verstand heb van programmeren om te zeggen of mplayer goed geprogrammeerd is of niet. Ik ken de makers van mplayer ook niet, dus ik weet ook niet of het nare baasjes zijn of niet, maar dat GCC verhaal ben ik het niet mee eens in ieder geval :)

Verwijderd

Mijn persoonlijke mening: als jouw software niet onder gcc-3.0 of gcc-2.96 compileer zegt dat meer over jouw software dan over de compiler (alhoewel hier ook weer een andere kant aanzit waarbij mijn eigen software niet onder Mdk's gcc-2.96 functioneerde, maargoed)...

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Op woensdag 30 januari 2002 20:09 schreef nelske het volgende:

Ik denk dat het wel duidelijk is dat de meeste hier dit niet een normale vraag vonden maar eerder een afkraak/afzeik verhaal over Linux en PRO verhaal over Windows. Als dit niet zo bedoelt was dan is dat in ieder naar mij toe helemaal niet duidelijk geworden. Mijn reactie (n00b) was dan ook hierop gebaseerd. Niet op onkunde van hezik op zich, ik ken hem immers niet :) dus kan ik daar ook geen zinnig woord over zeggen.

Ik ben het met hezik eens als hij bedoelt dat er best nog wat gesleuteld mag worden aan onze *nixen maar met laatste distro's zoals MD is het vrijwel click, click en werken en zitten ze al behoorlijk in het vaarwater van Windows.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Pagina: 1