3 Fans op voedingsfan connector?

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Aangezien de fan in m'n voeding temp.controlled is wil ik m'n CPU en GPU fans daar eigenlijk ook op zetten (als de pc gestressed wordt wordt de voeding ook wel gauw warmer en gaat alles automatisch harder of zachter draaien :) )
Alleen vraag ik me af of hij dat wel trekt. Er zit nu een 1,3 Watt fan in, de GPU fan is 1.44 Watt en de CPU fan iets van 2 Watt. Dat is dus bijna 4x zoveel vermogen wat ie dan moet leveren. Denken jullie dat ie dat trekt?

BTW. het is een Codegen 300W voeding

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Meestal mag je aan zo'n connector niet meer dan 0,5 ampere hangen. Ik zou het niet doen als ik jou was...

🖥️ | 🚗

• Cheezus
  • Nu online
Op dinsdag 29 januari 2002 19:24 schreef MadMarky het volgende:
Meestal mag je aan zo'n connector niet meer dan 0,5 ampere hangen. Ik zou het niet doen als ik jou was...
1,3+1,4+2 watt = 4,7, zeg maar 5 Watt.
5:12=0,42A

Als je er 0,5 ampere uit mag trekken wil het dus wel :)
Weet je ongeveer zeker dat je er 0,5A uit mag trekken? (dan ben ik wel blij :) )

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik weet het niet zeker, maar de voor de fanconnectors op het moederbord geldt dat wel. En ik heb hier een thermaltake fan(van me volcano 7) en dat ding trekt al 0,5A.

🖥️ | 🚗

• Cheezus
  • Nu online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:05 schreef MadMarky het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar de voor de fanconnectors op het moederbord geldt dat wel. En ik heb hier een thermaltake fan(van me volcano 7) en dat ding trekt al 0,5A.
Da's zeker zo'n asociale herrie/airflow generator? :P
Aangezien ik wel van wat rust hou heb ik fans die tussen de 0,1 en 0,17 A trekken :)
Maar bij een mobo-fan connector weet de fabrikant niet wat voor fan er op komt dus zal die wel op 0,5 gaan zitten omdat dat aardig boven een normale fan zit.
Voedings connector zit normaal alleen een 0,11A fan aan en is denk ik niet berekend op (veel) meer vermogen..
Nahja, ik probeer het morgen wel gewoon en ik zie wel wat er gebeurd :+