Hoe configureer ik de forwardmails op een server?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste forum voor deze kwestie is, maar anders moet hij maar ff gemoved worden naar een ander.

Ik heb een tijdje geleden een .nl adres aangevraagd en gekregen. Daar heb ik mij geregistreerd met, uiteraard, mijn eigen persoonlijke email. Nu wordt alle mail die naar
willekeurige_naam@rexomnium.nl gestuurd wordt, automatisch naar mijn prive mail gestuurd. Ik wil graag enkele forward mails reserveren voor mijn collega's en ervoor zorgen dat hun_naam@rexomnium.nl naar hun email wordt geforward.

Is er een bepaalde file die ik moet aanmaken daarvoor of is het iets wat ik bij mijn hosting service moet vragen. (is irritant, die lui hebben alleen maar een email-helpdesk).

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Of je hosting provider moet het doen, of jij moet zelf nog een mailservertje gaan opzetten en het daarin regelen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Als je je eigen .nl domein hebt, waarom heb je dan niet je eigen mailserver? Met de virtusertable van sendmail kun je alle kanten op w.b. het forwarden van mail naar andere accounts.

Verwijderd

ik weet niet hoe het zit bij jou hosting provider, maar veelal kun je ofwel via een webinterface die dingen aanmaken, ofwel via een file op de server. Je moet aan je provider vragen of dit mogelijk is en waar die file dan staat

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik zou zeggen een apparte mailserver, en 1 catchall account (dus alleswatbinnenkomt@domein.nl) die het later dus via je interne server verdeeld.. deze is vaak ook nog voor andere mensen via pop binnen te halen vanaf een andere locatie.

Verwijderd

Hoe zet je eigenlijk een catch-all forward in de usertable?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Op woensdag 30 januari 2002 20:05 schreef Lutjebroek het volgende:
Hoe zet je eigenlijk een catch-all forward in de usertable?
Meestal zoiets (in geval van sendmail/postfix):

@domein.nl usernaam

of

@domein.nl user@anderdomein.nl
Pagina: 1