[videoediting] Betere kaart kopen of?

Pagina: 1
Acties:

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Een vriend van me wil binnenkort een nieuwe computer kopen en daar ook zijn video's mee bewerken.
Nu komt dat voor mij goed uit want ik heb een Videokaart met Video in en die kan ik evt. aan hem doorverkopen zodat ik weer een GF3 kan kopen.

Wat raden jullie aan?
Kan hij mijn Asus V7700 GF2 GTS Deluxe overnemen en daarvan de video in gebruiken of kan hij dan beter een Matrox Marvel G450 eTV kopen?
Ik weet dat de Matrox hardwarematig Mpeg kan encoden naar de harde schijf toe, bij de Asus zou dat softwarematig moeten kunnen (geen ervaring mee, mensen met ervaring graag ff melden wat je er van vindt)
Of is het misschien nog beter om een losse editingkaart te kopen?

Niet?
[Specs]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Liever de Matrox, of nog liever als hij alleen analoog kan werken een DC10+ van Pinnacle en een wat voordeliger videokaart.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik zal in elk geval even op de site van Pinnacle kijken om te zien of dat een stuk beter is dan die Matrox.
Maar het is met de Asus echt een stuk lastiger om te doen?

Niet?
[Specs]

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat voor bron gebruik je om van op te nemen ? En waar wil je het naar toe wegschrijven ?

Stel in het geval van een camcorder met een DV in en DV out, zou een simpel FireWire kaartje al voldoende zijn. Bijv in combinatie met bijv. Moviemaker.

Indien je van / naar een analoge bron opneemt / terugspeelt, dan wordt het iets andere koek.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 29 januari 2002 22:39 schreef o0SmOkE0o het volgende:
Wat voor bron gebruik je om van op te nemen ? En waar wil je het naar toe wegschrijven ?

Stel in het geval van een camcorder met een DV in en DV out, zou een simpel FireWire kaartje al voldoende zijn. Bijv in combinatie met bijv. Moviemaker.

Indien je van / naar een analoge bron opneemt / terugspeelt, dan wordt het iets andere koek.
Indeed... ik zit met dat probleem... Ik heb de volgende kaarten op m'n lijstje staan voor analoog-in:

Pinnacle DC10+ (maar draait niet onder W2K en is addon)
Ati Radeon 8500 All-in-Wonder (duuuuuuur maar wel goed voor zover ik de specs/reviews mag geloven)
Nvidia Personal Cinema (leuke, goedkope kaart maar grabben gaat tot 355x2.. ofzo goed. Bij 720x5.. gaat het dus niet goed volgens reviews)
Hauppauge WinTV PVR (addon-kaart)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
marvel 450 etv doet encoden dus wel softwarematig, voor een hardwarematige versie moet je kijken naat de marvel g400 of g200, ff bij 2e hands kijken op marktplaats ofzo

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 10:51 schreef arjandijk het volgende:
marvel 450 etv doet encoden dus wel softwarematig, voor een hardwarematige versie moet je kijken naat de marvel g400 of g200, ff bij 2e hands kijken op marktplaats ofzo
Ah, da's wel jammer..staat overigens niks over op de Matrox pagina, niet echt goed van ze.
Ik neem aan dat die G450 dan meer zoals mijn Asus is?
Die heeft ook softwarematige encoding.
Of is die matrox toch echt iets anders?
Ik ben een enorme newbie op video gebied, ik heb meer ervaring op het gebied van de probleemoplossing :)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Bij de Matrox gaat alles behalve het capturen (MPG2) softwarematig, net als alle andere kaarten die je noemde. Wat je verder precies zou willen met hardwarematige ondersteuning is mij trouwens onduidelijk.
Ik moet wel even een aantekening maken bij de DC10, deze kaart is niet een van de modernste en zorgt de laatste tijd dan ook voor erg veel instabiliteit, omdat de rest van de hardware (en ook de software, zoals de OS'en de drivers) nogal veranderd is de laatste tijd.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Wat ik natuurlijk het liefste heb is dat die vriend van me mijn Asus v7700 deluxe overkoopt zodat ik een GF3 met tv out kan kopen, maar is het voor hem een verstandige keuze?
Dat is wat ik eigenlijk uit probeer te vinden.
Kan hij beter een kaart kopen met hardwarematige mpeg-encoding of is softwarematig snel genoeg (hij heeft een Athlon XP 1700+)
En kan die Matrox zoveel meer ten opzichte van de Asus?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Ik ken die Asus niet zo best. Wat er ooit van gezien heb is dat deze video kan capturen. Dit deed hij toen in een vaag formaat (ik ben er niet achtergekomen wat het precies was en heb er verder ook niet naar gezocht), dat bestand kon je dan exporteren naar een gewenste codec/formaat. Dit moet dus omgerenderd worden en is dus voor 100% afhankelijk van je processor.
Die Matrox schrijft het direct weg in MPG2, waarvan de kwaliteit erg hoog is. Als je het in een ander formaat wil hebben (MPG1 of Divx) dan zul je het weer moeten omrenderen.
Wat ie meer kan? MPG2 in realtime capturen en dan heb je het wel gehad. Wat zou je nog meer willen hebben dan? Realtime exporteren naar een ander formaat of zo? Ga dan maar sparen, dergelijke systemen zijn buiten jou bereik, denk ik.
Pagina: 1