This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Nee. Er zijn zat Afrikaanse en Arabische landen waar de bijbel niet vertaald is en LoTr welOp donderdag 31 januari 2002 21:56 schreef basiep het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan?
bijbel is voor zover ik weet wel in ALLE talen vertaald.. en ik geloof dat meer niet kan.
Maar ik zal ff een linkje vinden (hoop ik).
Trouwens LotR is een Bijbel
Verwijderd
Ik hoop echt dat ze daar niet aan beginnen, Ronald Tolkien draait zich om in zijn graf als ze van zijn schepping ook nog een of ander dom spel maken. Maar ja, mijn hoop zal wel weer ijdele hoop zijn
zo rond 1986 was er al een spel genaamd Lord of the Rings van Interplay, het was een soort van rpg en zuigte enorm 
Heb het hier op cd staan: 10de verjaardag van interplay, 1983-1993 er leuke oude spelletjes
Heb het hier op cd staan: 10de verjaardag van interplay, 1983-1993 er leuke oude spelletjes
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik vindt het persoonlijk jammer, dat tolkien zo'n einde gemaakt heeft aan LoTR en dat hij zijn wereld, en alles wat er zich in afspeeld, al precies heeft besproken. Had hij dat niet gedaan, dan hadden misschien andere schrijvers, ook boeken kunnen schrijven in zijn wereld, en dat zou toch wel heel cool zijn geweest. Ik ga Tolkien's werk zeker niet bekritiseren, want hij is (vooral nu) zowat een van de meest geprezen schrijvers ooit denk ik, maar toch had ik liever gezien, dat er meer boeken werden geschreven in de fantastische wereld die hij heeft gecreerd. Natuurlijk maakt zijn speciale manier van schrijven, lord of the rings zo fantastisch natuurlijk, maar als je zo'n wereld hebt gecreerd, zou het toch leuker zijn dat hier meer uitgehaald kon worden. Dan kun je wel zeggen, je kunt toch nog legendes verzinnen, voor tussen de 1ste en de 4 era, maar in de engelse bundeling van de 3 boeken staan een paar pagina's van zowat elke 100 jaar, wat er toen is gebeurt van era 1 tot 4 (zeer interresant trouwens!), dus om daar nog iets tussen te krijgen, is moeilijk, en in de 4de era, begint het mensen tijdperk, dus dan wordt het ook niet meer interresant
. Just my opinion!
http://www.lotr.com/
De game van WXP3D, die ook Dragoth Moor Zoological Gardens heeft gemaakt.
De game van WXP3D, die ook Dragoth Moor Zoological Gardens heeft gemaakt.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Holy_Paladin: dat is juist goed omdat je anders een heleboel boeken krijgt die na een tijdje elkaar naar alle waarschijnlijkheid gaan beginnen tegenspreken zodat je op den duur een ingewikkeld zaakje gaat krijgen van verschillende versies van een bepaald verhaal. Nu is er tenminste wat consistentie doordat Tolkien het alleen heeft geschreven.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Maar de basis regels van Tolkien's wereld staan zo'n beetje al vast niet? Dus als de schrijvers daar allemaal rekening met houden, zouden ze toch verhalen kunnen schrijven die elkaar niet tegenspreken. Zolang ze zorgen, dat er veel tijd tussen ieders verhaal afloopt, moet dit toch wel te doen zijn! Of zie ik dit helemaal verkeerdOp vrijdag 01 februari 2002 18:11 schreef Bart Coppens het volgende:
Holy_Paladin: dat is juist goed omdat je anders een heleboel boeken krijgt die na een tijdje elkaar naar alle waarschijnlijkheid gaan beginnen tegenspreken zodat je op den duur een ingewikkeld zaakje gaat krijgen van verschillende versies van een bepaald verhaal. Nu is er tenminste wat consistentie doordat Tolkien het alleen heeft geschreven.
Verwijderd
Als ze een game maken van lotr moeten vinnik een kruising maken tussen Baldur's Gate en Diablo... dat lijkt me wel sappig
Ik dacht meer iets in de stijl van Baldur's Gate. Daar heb je ook een club met verschillende specialiteiten en van verschillende rassen. Ook elfjes
He who controls the Spice, controls the Universe.