Terayon modem beter dan Com21 ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022
Een vriend van mij had eerst een com21 modem en nu een terayon modem hij heeft nu een veel beter (stabieler) connectie dan eerst....
kan dit aan de modem liggen????????

(o ja hij hoeft nu niks meer in te vullen bij instellingen van netwerkkaart gateway, dns, enz ligt het misschien hieraan????)

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ze zijn inderdaad stabieler, maar je hebt dus wel een wisselend ip-adres.

Dus een server draaien kan je dan wel vergeten (lijkt mij).

Ik werd gister door upc gebeld, ik heb het toch maar niet gedaan. Ik hou mijn COM21 nog ff-tjes.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ben gister ook gebeld door UPC of ik er eentje wilde maar het was niet verplicht,..heb het ook maar niet gedaan, ben nu wel tevreden eigenlijk met mijn snelheid (jaja een tevreden chello gebruiker :))

maar goed nu hoorde ik weer dat je met die terra dingen toch geen dynamisch ip hebt, de dhcp server deelt de ip's wel dynamisch uit maar je hebt wel steeds het zelfde ip verteld iemand mij?!? en waar slaat dat dan weer op? zijn er hier mensen met zo'n terra modem,...vast wel (heel brabant zit er nu op?)

vertel eens hoe ze zijn, en of ik dus een fout heb gemaakt door niet over te gaan van mijn com21 naar een terra

Yoda

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022
die vriend van mij met die terayon (weet niet hoe je dit moet schrijven) heeft nu die terayon modem een week en zijn ip is nog steeds hetzelfde gebleven.

Ik ben ook een chello gebruiker met een com21 modem en mijn verbinding is superslecht
:( dus ik belde chello op omdat ik ook die modem wil hebben zeggen ze tegen mij sorry die modem wordt alleen omgewisseld in Arnhem :( :(

Verwijderd

Ik heb nu een maand of 6 deze modem via Chello en ik heb nog steeds hetzelfde ip adres :o)

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

lpb

na een week offline verdant je IP pas (en dat zal niet zo snel gebeuren (bij mij tenminste))

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 06:20
Ik heb gehoord als je computer altijd aan laat staan krijg je om de 3 maanden een ander ip, ik heb nu ook met zo'n terrashit al een week het zelfde ip

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:55

DutchMan

NederlandseMan

Ik heb al since het begin een terayon modem en ik zit nog steeds met hetzelfde ip. Ik ben al meer dan een half jaar lid. ik heb in de tussentijd wel is een andere ip gehad. maar dat was maar voor een weekie ofzo. :) terayon modems zijn minder ruis gevoelig. chello heeft deze modems liever omdat ze dan minder klachten krijgen op de helpdesk enzo.

grtz

-Dutchman

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom zou je IP afhangen van het type modem dat je gebruikt?
Ik heb al een jaar zo'n modem en m'n IP is nog steeds hetzelfde. Dat komt omdat de client bij het aanvragen van een IP adres vraagt of hij zijn oude adres kan behouden.

Thuis heb ik ook een DHCP server en daar hebben de PCs ook altijd dezelfde IPs, tenzij ik de IPs verwijder uit zowel de server als de clients.

Verwijderd

Misschien wordt je IP adres alleen veranderd als ze merken dat je een server draait.

Het is wel zo dat het terayon modem goed beschermd is tegen computerwissel, doordat het modem het macadres van je netwerkkaart herkent. Als je van compu wil wisselen, dan moet je eerst je modem "vrijgeven" mbv winipcfg, omdat anders de modem zichzelf op slot zet.

Of was dat bij de com21 ook? Wij hebben al vanaf het begin een terayon.

Rob

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe geef je met WinIPCfg je modem vrij?
Volgens mij kun je daar alleen je IP adres vrij geven.

Verwijderd

Ik heb zelf een keer mijn netwerkkaart verwisseld. Toen kreeg ik dus mooi geen ipadres meer. Alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik chello moeten bellen. Ze hebben daar het ipadres handmatig moet releasen. Daarna werkte het weer.

Verwijderd

ALs je van netwerk kaart wisselt, moet je dus met winipcfg alles vrijgeven. Dan weet je modem het macadres van je netwerkaart ook niet meer. Je kunt dan veilig netwerkkaart switchen. ANders lockt de modem zich namelijk.

Zo vertelde een behulpzame chello medewerker mij.

Verwijderd

Terayon = vast ip-adres

Verwijderd

Nope,

deze kan verwisselen volgens mij. Hij verkrijgt 'm in ieder geval niet door 'm zelf op te geven in je pc. GEGARANDEERD.

Rob

• lpb
  • Niet online

lpb

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 00:28 schreef meneererik het volgende:
Terayon = vast ip-adres[/quote]NO WAY!!
NOGMAALS NA , OM PRECIES TE ZIJN 6 DAGEN EN 23 UUR OFFLINE ---> NEUE IP!! 1000000%%% ZEKUR WETUN!!

(sorry voor capslock)

• lpb
  • Niet online

lpb

owja.....

Mijn mening over snelheid Terra/COM21

De com21 en Terrayon zitten allebei op een evengroot, maar verschillend stuk van de UPC kabel. Hoe meer gebruikers op een gedeelte des te langzamer oftewel:

LAAT 'M NIET INRUILEN!!

..de com21 dan, want de terra is nu misschien sneller, maar w8 maar totdat iedereeen z'n com voor een terra ingeruilt heeft.

Verwijderd

Euj LPB

Mijns inziens maakt iedereen gebruik van dezelfde bandwith ongeacht welk modem je gebruikt (terayon/com21). Het maakt dus niks uit.

Alleen als je een vast IP adres wil (voor servertjes enz), moet je niet wisselen.

Rob

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 00:45 schreef (¯`;.žž.LPB.žž.;ޝ) het volgende:
NO WAY!!
NOGMAALS NA , OM PRECIES TE ZIJN 6 DAGEN EN 23 UUR OFFLINE ---> NEUE IP!! 1000000%%% ZEKUR WETUN!!

(sorry voor capslock)[/quote]Dan moet je niet zolang offline zijn. Maar volgens mij heb ik zelfs tijdens mijn vakantie (meer dan een week) geen nieuw IP adres gehad.

Verwijderd

Of je IP adres verandert heeft niks met het type modem te maken, maar alles met de chello DHCP server(s). In wipipcfg of ipconfig /all (in w2k) kan je zien wanneer je DHCP lease (je least een IP adres) verloopt. Als je computer dan aan staat krijg je gewoon hetzelfde IP. Zo niet dan is het mogelijk dat iemand anders die een nieuwe DHCP lease aanvraagt je IP jat. Ik neem aan dat je IP nog een poosje word vastgehouden voordat het vrijgegeven word voor anderen. Hoe lang? Geen idee. Is er geen chello personeel op GOT die ons precies kan vertellen hoe het zit?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
He dat wist ik niet Pino.

Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 26 oktober 2000 9:25:57
Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 2 november 2000 7:05:57

Grappig :)

Verwijderd

Ik heb ook Chello, maar toch echt een static IP hoor! (zou niet aan een dynamische moeten denken trouwens!)

Euhm, ja... Ze zullen het wel vasthouden voor een paar dagen ofzo (meestal voor een dag of 3) (gebeurt trouwens op MACnummer)

Verwijderd

Ik ben wel chello medeweker.!! dus UPC en zal jullie effe uit de dromen porberen te helpen!!!! De lease van een IP is sinds kort met een terayon modem terug gebrachte tot 7 dagen.... Wat niet wil zeggen dat als je geen release doet dat het IP een ander IP word nope! Ik zelf heb al sinds 7-99 een chello aansluiting met voorheen een LANcity modem (ook gebaseerd op DHCP lease) en nu een Terayon modem en nog steeds dezelfde netwerk kaart dan voorheen en nog steeds hetzelfde IP adres als ik voorheen had.! Alleen tijdens een release/renew van het IP en je laat dan je IP los van je modem ( wat ook gebeurd is dat je netwerkkaart die in combo met het modem op onze DHCP server staat geregistreed verdwijnd je kunt na een release van je IP een andere netwerkkaart(10MB wel te verstaan) aansluiten) kan iemand anders je IP over nemen als je dus binnen die 7 dagen je pc opnieuw aanzet zal de lease auto verlengt worden.. of de DHCP moet plat gaan en dat is een zeldenheid (okay hij kan wel eens niet te bereiken zijn maar de data blijft aanwezig)Verder is het niet mogelijk om zonder een release een andere netwerkkaart te gebruiken.!!! Verwissel deze ook niet zonder een release anders kon je wel eens in een disover/offer loop terecht komen!!!!! En dat wil je niet want dan moet je ons weer gaan bellen!!
Verder wat het COM21/Terayon vergelijk .!! Het terayon is minder gevoelig voor storing !! Dus zal ook makkelijker met dergelijke RUIS op het cable net omgaan waardoor je dus een stabielere en beter verbinding krijgt met het netwerk van chello.!! Snelheid win je er niet mee de beperkingen van het Terayon modem en COM21 modem zijn gelijk dus... Alleen doordat het Terayon modem minder packet loss veroozaakt kan er snelheid winst geboekt worden! Dus degene die het Terayon modem gewijgerd hebben ....hihih FOUTJE BEDANKT.!! Groeten
hotrot voor meer info bel je de chello helpdesk of hotrot18@hotmail.com

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Terayon = dom modem kan dus wijnig fout gaan
Com21 = slim modem met software, kan veel fout gaan.

Als alle software goed ingericht wordt en de versie op de modem gelijk is aan de server werkt de com perfect en zelfstandig (en Mac enzo) De Terayon heeft als probleem dat bij het checken van de lease je lij ff dood is (geen data verkeer) en daarmee je online games kan verzieken.
De snelheid kan bij zeer goed zijn maarja meer connectie = langzamer.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Toch heb ik liever de Com21, misschien raar maar waar. Dit lievertje heeft me nooit in de steek gelaten. En het is hier nooit traag ;)

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is heel fijn voor je, maar wat moet dat bericht in deze vier jaar oude thread?

Verwijderd

Darkace schreef op 04 maart 2004 @ 00:44:
Toch heb ik liever de Com21, misschien raar maar waar. Dit lievertje heeft me nooit in de steek gelaten. En het is hier nooit traag ;)
Hier net zo, beestje draait al 4 jaar en 1 maand als een tiet......

Of het moet al zijn dar @sloom aan ut klooien is, maar verder, uitstekend! :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 13:17
damn, deze thread heeft ene wel heel harde schop gekregen :X was neit echt nodig voor deze mededeling denk ik

maar goed: mijn com21 moden oet het goed, ik ben ook nog neit eens gebeld ofdat ik een andere wilde :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze kick leek me nou niet al te handig, mede omdat er de laatste 4 jaar vast wel het een en ander is veranderd ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.