Toon posts:

[OC] I/O Voltage Settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben net even bezig geweest met de grenzen van m'n systeempje (XP1700+) te ontdekken. Deze is nog steeds gelocked en bij een fsb van 150 boot hij wel tot in windows maar loopt vast na een aantal minuutjes (willekeurig).
Zou het helpen om de I/O Voltage settings naar boven te halen? Heb Apacer ddr CL2 PC2100 insteken. Case temp ligt ongeveer rond de 52° met een taisol koeler.
thx :)

P.S: Bij het booten word mijn cpu nog steeds als 1700+ herkend zelfs met een hogere fsb. Is dit normaal? Zal dit enkel veranderen na de unlocking van m'n cpu?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op dinsdag 29 januari 2002 18:36 schreef Freeofproblems het volgende:
Hallo,

Ben net even bezig geweest met de grenzen van m'n systeempje (XP1700+) te ontdekken. Deze is nog steeds gelocked en bij een fsb van 150 boot hij wel tot in windows maar loopt vast na een aantal minuutjes (willekeurig).
Zou het helpen om de I/O Voltage settings naar boven te halen? Heb Apacer ddr CL2 PC2100 insteken. Case temp ligt ongeveer rond de 52° met een taisol koeler.
thx :)

P.S: Bij het booten word mijn cpu nog steeds als 1700+ herkend zelfs met een hogere fsb. Is dit normaal? Zal dit enkel veranderen na de unlocking van m'n cpu?
i/o voltage kan helpen, dat moet je gewoon proberen. kweet niet wel mobo je hebt maar als je dimm voltage omhoog kan moet je dat doen. Case temp 52 graden? ik hoop dat je je cpu bedoelt. beter koelen is verder overklokken. Dat de cpu als 1700+ herkend word is niet helemaal normaal. als je 11*150 draait moet dat als 2000+ of 1900+ gezien worden. Ik denk dat je misschien nog een paar mhzsjes uit dat geheugen kan halen, maar ik verwacht niet veel meer dan 155.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedoelde cpu temp :) Case temp is 23.
Mobo is een A7V266 E-Raid en de I/O Setting staat momenteel op 2.65 en kan nog op 2.75 en 2.80
Zou het eventueel niet kunnen dat bij de boot de xp enkel herkend word op basis van de multiplier?
Alvast bedankt

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op dinsdag 29 januari 2002 18:45 schreef Freeofproblems het volgende:
Ja bedoelde cpu temp :) Case temp is 23.
Mobo is een A7V266 E-Raid en de I/O Setting staat momenteel op 2.65 en kan nog op 2.75 en 2.80
Zou het eventueel niet kunnen dat bij de boot de xp enkel herkend word op basis van de multiplier?
Alvast bedankt
ik heb dat mobo niet maar bij mij geeft ie wel netjes 1900+ oid aan na een fsb verhoging. Wellicht bied een bios update uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders het zelfde probleem of misschien een oplossing? Zou graag een 1900+ zien ipv 1700+ bij de boot up :)
thx

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Das niet het I/O voltage maar het voltage op de DDR reepjes
Ik heb dit mobo ook maar ik kan nergens een optie vinden om het I/O te verhogen

Turn it off and on again.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bios update? Het kan zijn dat je mobo gewoon niet weet dat er een Athlon Xp 2000+ is oid. Bij mij geeft hij bevoorbeeld geen XP 2100+ aan als ik hoger dan 2000+ ga. Je kunt het iig proberen.

Raku

Pagina: 1