Toon posts:

Kan mijn harde schijf niet vinden?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 54098H8 40GB harde schijf.
Tijdens het detecteren van de harde schijven kan hij deze soms niet vinden. Hij maakt dan ook een raar geluid.
De ene keer doet hij het goed, de andere keer weer niet.
Ook start de PC tijdens een Windows sessie spontaan opnieuw op, en kan hij deze harde schijf ook niet vinden.
Weet iemand een oplossing?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:07

Richard

Kuru Kuru Kururin

Powermax downen en draaien.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:24 schreef ViKE het volgende:
Tijdens het detecteren van de harde schijven kan hij deze soms niet vinden. Hij maakt dan ook een raar geluid.
Ook start de PC tijdens een Windows sessie spontaan opnieuw op, en kan hij deze harde schijf ook niet vinden.
kijk of de kabels goed aangesloten zijn en ook master/slave op hd als tie alleen of samen met een ander hd/cd is aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Wat is powermax precies een waar kan ik dat dan downloaden?
En de jumpersettings zijn oké. Ik weet alleen niet of ik wel de juiste kabels heb gebruikt.
Wat kan ik het beste waar zetten:
Mijn huidige opstelling is

- P.M.: Maxtor 40 GB
- P.S.: CDROM
- S.M.: Plextor Writer 24x10x40
- S.S.: Seagate 10GB of Quantum 20GB Harddisk (Removable)

En moet ik dan ATA100 kabels gebruiken. Want bij de Quantum HD krijg ik een melding van 'No 80 conductor cable installed.' Dit hoeft blijkbaar niet perse.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:07

Richard

Kuru Kuru Kururin

powermax kun je downloaden van de site van maxtor, en daar kun je je Harddisk mee testen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:24 schreef ViKE het volgende:
Een raar geluid ? Zoals een eng schrapend en piepend geluid ?
Goeie kans dat dan tijdens de IDE detectie je schijf (nog) niet draait.
Heb ik ook gehad met een DiamondMax80.
Zit maar één ding op, omruilen voor een nieuwe als hij nog geen jaar oud is, en anders Maxtor mailen.
Want een schijf die niet gaat draaien als je je computer aanzet, dat komt niet vanzelf meer goed.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je eigenlijk controleren of je harddisk draait?
Kun je horen of voelen .. Want ik wil eerst wel zeker weten of de spindel draait ?!

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik ermee terug gaan, indien mogelijk.
Maxtor zijn zo ie zo slechte schijven

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 09:33 schreef koekkiemonster het volgende:
Als ik jou was, zou ik ermee terug gaan, indien mogelijk.
Maxtor zijn zo ie zo slechte schijven
offtopic:
Nou jah zeg, Maxtor heeft wel eens slechte series gehad ja, maar om nu gelijk te gaan brullen dat Maxtor slecht is vindt ik wel heel erg ver gaan. D8 je dat Seagate/WD/IBM/Quantum enz. geen slechte schijven hebben gehad?

Blauwe kant van de ATA/100 kabel op mobo? Zet die maxtor eens stand-alone en wissel eens van uiteinde op kabel, ik bedoel in het midden en op het einde....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PowerMAX gedraaid maar dat werkt ook voor geen meter. Lijkt net of hij steeds vastloopt..
Als er helemaal nix op de drive staat, dus net geformatteerd, is er nix aan de hand. Maar als ik er eenmaal XP op geinstalleerd heb, begint hij met herrie te maken. Als ik wel in XP zit en ik reboot de computer, loopt hij gewoon door de HD Detectie fase heen ..
Vreemd en super irritant ...
HELP!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ja als je reboot slaat hij de volledige detectie over omdat ie dat al heeft gedaan, bij de koude start.. dat is het verschil tussen volledige POST en quick POST.

maar die hdd is iig niet lekker hoor.. zou hem terug brengen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dak maar terug ga met dat ding .. Hij bezorgt
me alleen maar ellende. Zou je zo terug kunnen gaan naar de winkel, zeggen wat het probleem is, en dan een nieuwe mee naar huis gaan?! Anders moet ik hem maar terugsturen naar Maxtor, als ze deze disk nog accepteren ..
Pagina: 1