Toon posts:

Zijn er ook download versnellers???

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook progjes die het downloaden van bestanden versnelt???

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn toch wel van dat soort progjes te downloaden waarmee je met je 56k modem boven de 4 kb/p/s komt??
>:)

Verwijderd

ga es naar @home.nl ofzo???
dan komt ie zo boven de 400!!! k

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
download accelerator, of het werkt is een 2de aangezien dat ik hem niet heb getest weet ik het dus ook niet.
http://download.cnet.com/downloads/0-10062-101-1493895.html

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ik gebruik dr ook een, weliswaar met kabel, maar t is dan ook meteen een progje dat je download afmaakt, als ie om wat voor reden dan ook gestopt is..

Jetcar, ofzoals ie nu heet: Flashget

url: www.amezesoft.com

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.downloadaccelerator.com

'k heb 'm zelf ook, het 'versnelt' het downloaden niet maar elke keer als je iets gaat downloaden zoekt ie de snelste server, en hij maakt ook van meerdere poorten gebruik.

Daarnaast kan je je download ook vaak later doorzetten dus als je bijvoorbeeld onverwachts weg moet kan dat wel handig zijn. :)

Ik heb er goede ervaringen mee, maar je zal 't toch zelf ff moeten uitproberen, deze is overigens gratis te downloaden.

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

56k modem trekt hooguit zo'n 5k kan gewoon niet hoger. download accelerator gebruikt 4 verbindingen tegelijk naar een server zo dat bij kabelmodem je gauw ook wel 4x sneller gaat. bij modem werkt dit ook wel maar totaal mag maar 5k zijn. dus als je nu download met 1k dan heeft zo'n proggie zin anders niet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat Cosmooo zegt is de werking van zo'n programma. Helaas is er die beperking, maar als iedereen in Nederland ADSL tot z'n beschikking heeft en de snelheid beperkt wordt door de snelheid van de server waar de data vanaf moet komen, dan zou dit programma zeer handig zijn om progjes veel sneller binnen te halen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
dus met andere woorden het heeft niet zo'n zin om het progje te downloaden????

Ik zit op 2 kb (soms op 4)heeeeeel soms!

• Theeboon
  • Laatst online: 20-08 16:00

Theeboon

theebonen bestaan!

Is er trouwens niet iets om die vadzige banners uit Download Accelerator te halen?

En als je 't programma laat opstarten als Winblows ook opstart, kan ie dan niet geminimaliseerd opstarten?
Allemaal van die kleine onbelangrijke maar wel irritante dingetjes...

Voor de rest werkt het vet, vooral als je kabel hebt.
4 bestanden tegelijk downloaden met 40kb/sec is altijd lekker :)

"I sit in my room and imagine the future."

• Timmey
  • Niet online
dus met andere woorden het heeft niet zo'n zin om het progje te downloaden????
Ik zit op 2 kb (soms op 4)heeeeeel soms!
Misschien niet als je het alleen voor de snelheid wilt doen, maar er zijn nog meer opties die misschien ook erg handig kunnen zijn.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

En als je 't programma laat opstarten als Winblows ook opstart, kan ie dan niet geminimaliseerd opstarten?
Als je de nieuwste versie hebt staat ;t in de options.
Tegen die advertenties weet ik niks...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

GetRight! Of GoZilla.

Die Proggies kunnen namelijk bestanden opdelen en vervolgens parrallel binnen halen.

ALs de server niet snel genoeg data levert om je bandbreedte te vullen kun je gewoon nog een stream 'aankoppelen'. Dan zijn het wat de server betreft 2 gebruikers, maar alle data komt bij jou terecht!

Je kunt alleen natuurlijk niet verwachten dat je 56K6 ineens 10KBps doet. Dat is gewoon technisch niet mogelijk. Je moet dus zorgen dat de bandbreedte die er is ook daadwerkelijk volledig benut wordt.

E.v.t. kan zo'n proggie als GetRight ook nog op andere servers zoeken naar hetzelfde bestand. Dan kun je van meerdere servers een gedeelte van de file binnenhalen, tegelijkertijd. Dan belast je de indivuduele servers niet zwaarder.
http://www.getright.com

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Download-accelerator van Lidan is cool!
Die maakt 4 verbindingen waardoor het vaak toch wel 2 tot 3 keer sneller gaat als met een enkele download-verbinding. www.lidan.com

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Werkt het programma ook samen met Getright, of vervangt het programma Getright helemaal?

Verwijderd

yup Download Accelerator van Lidan werkt ongeveer hetzelfde als getright maar ik vind het programma nog niet helemaal 100% perfect werken, het loopt nog wel is vast enzo :(

Verwijderd

ach ik haal een MB binnen in een sekonde of 10 dat is voor mij wel snel zat (op dit moment) :)

• daaan
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

wat dacht je er van om eens nieuwe drivers voor je modem te halen, dat help echt goed, doe ik ook vaak, gaat soms 5.8 bijan 6 (volgens download accelerator dan ;))

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Download accelerator is niets vergeleken met het progie dat ik gevonden heb.....

mass downloader!!!!! Daar mee haal je echt het uiterste uit je modem.

Ik haal bij dl (heb kabelmodem) gemiddeld zo'n 16 tot 20 kb p/s ermee. De peaks zijn soms nog wel hoger. (heb ook een peak van 64kb p/s gehaald!!!!).

Met jouw modem moet je er dus ZEKER wel aan de 5 kb kunnen komen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm Rafthor wat dacht je van een linkje?? :) thx alvast
Ennuh wat voor klote modem heb je??? 20 kb?
Als het onder de 20 komt kap ik het meestal al af... :) En een piek van 64?? Hmm mijn piek is 690 kb/sec :)

maar uh linkje?

aha.. linkje gevonden.. je kunt dat ding hier binnen halen, nee ik heb het nog niet getest.. te moe :)

Verwijderd

cosmoOo> Ik heb anders toch echt met m'n 56k 9 a 10kb gehaald :) (prive FTP's en van sommige sites) 't kan dus wel.

Zie: hier

Hij begon iets van 15kb en zakte naar de 11,? en daar bleef ie. Technisch is 't dus wel mogelijk. Normaal haal ik altijd iets van 4 a 5kb.

Komt vast doordat ik bij WXS zit waar tegenwoordig niemand meer zit door al die "gratis" aanbieders :)

(en nee, ik betaal niks, ouders betalen niet maar een "vriend" was zo slim om z'n usename & password aan een paar mensen door te lullen ;) )

• Timmey
  • Niet online
E.v.t. kan zo'n proggie als GetRight ook nog op andere servers zoeken naar hetzelfde bestand. Dan kun je van meerdere servers een gedeelte van de file binnenhalen, tegelijkertijd. Dan belast je de indivuduele servers niet zwaarder.
Doet download accelerator ook ;)

Verwijderd

Massdownloader is echt een zwaar goed programma, met dat ding kun je tien kanalen tegelijk openen, ik heb laats linux gedownload met iets van 1mb/s!

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
heb nu ook download accelerator maar veel helpt het niet, ik download meestal tochal met 10-15 bestanden tegelijk en dit helpt daar niet bij.
Wel snel als ik 1 bestand of 2 bestanden tegelijk eraf haal

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-08 20:04

Sharky

Skamn Dippy!

een 56k kan niet boven de 5kb/s komen? wahahaha onzin!
ik heb geregeld met een 56k boven de 6,5 kb/s gezeten. het ligt dan aan je provider, niet aan je modem. mijn provider? freeaccess en tmfweb...

This too shall pass

Verwijderd

nu hoor ik van meerder mensen dat massdownloader best wel rulen is, maar ik heb nog geen fatsoenlijke link gezien of gekregen..
help iemand?

grtz Flash

Verwijderd

Mass is idd een goed progie. Maar ff een vraagje voor IceStorm; wat voor abbo heb jij dan bij casema? Met mijn basic abbo haal ik die snelheden echt nooit. Heb jij soms een andere abbo met meer bandwijdte?

and sorry about the missing link! :o

Verwijderd

Even wat over maximale snelheden:
stel je hebt een 56k6 modem
Dat is dus 56600 bauds= 56600 bits/sec
gedeeld door 8 (8 bits = 1 byte) is dus
7kb/s dit is dus je maximale download limit...
Bij ISDN is dit: 64k/8 = 8kb/s
bij kabel is dit: 384k/8=48kb/s
Hoger dan dit kan je dus niet uitkomen...als programma's zeggen dat je r wel boven uitkomt is dit omdat ze de totale data bedoelen...bijna alle data wordt ingepakt verstuurd en daardoor kan het zijn dat je meer data binnen krijgt. Ik heb isdn en haal gemiddeld 7kb/s met d/l. Met 56k6 had ik zo'n 6 kb/s dus het ligt meestal iets lager...Dit komt weer omdat het een tijdje duurt voordat r verzonden is dat het pakketje is aangekomen en r de volgende kan worden verstuurd. Er is een foutje in Windows die zorgt dat dit xtra langzaam gebeurd. Met iSPeed kan je je snelheid ping verbeteren enzo ook je snelheid etc. Ik weet niet meer de URL hiervan, maar het werkt wel.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 16:16
Dit komt weer omdat het een tijdje duurt voordat r verzonden is dat het pakketje is aangekomen en r de volgende kan worden verstuurd.
Heeft toch ook te maken met het feit dat een ISDN modem geheel digitaal werkt en dat bij een analoge modem nog 2 stappen moeten worden gedaan om het signaal analoog te maken en daarna weer digitaal?

Er van uitgaande dat die downloadproggies werken met het principe dat ze verschillende servers aanspreken en die datastroom samenvoegen heb ik erg weinig aan die dingen.
Soms dowload ik een drivertje of testproggie maar het zijn toch meestal warez/mp3s e.d.
Danheb je er dus helemaal niks aan.

Verwijderd

Soms dowload ik een drivertje of testproggie maar het zijn toch meestal warez/mp3s e.d.
Danheb je er dus helemaal niks aan.
Met massdownloader kun je elk bestandje met welke extentie dan ook dl. NO PROBLEMO! Is gewoon het cut and paste principe van de source and GO GO GO!! :D :D :D :D

Verwijderd

oke, marius, volgens mij loop je giganties uit je nek te lullen, links op je plaatje staat connection 115.2 Kbps, een standaard 56 K tje gaat dat NIET halen, stiereschijt dus.

de berekening van CommDante klopt, dit is waar, de enige logische verklaringen voor deze snelheden zijn:
( ik ga ervan uit dat mensen hier een ondergemiddelde kennis van TCP/IP hebben)
TCP/IP is het protocol waarop internet draait, iedere computer op het net heeft zijn eigen unieke adres, het IP-adres, met dit adres kan ik de routers op het net vertellen waar bepaalde data heen moet, als ik nu op IP 1.1.1.1 zit en ik moet iets melden aan 2.2.2.2 stel ik een pakketje samen waarin staat dat de afzender 1.1.1.1 is en de ontvanger 2.2.2.2, en vervolgens het berichtje dat niet groter mag zijn dan iets van 1 k(ben het nu ff vergeten.)
wat gebeurd er nou met dat pakketje? stel: ik(1.1.1.1) zit hier in nl op wxs en 2.2.2.2 is een adres van AOL, dan gaat dat pakketje eerst naar een computer bij wxs en die kijkt dan waar 2.2.2.2 ergens ter werld zich ongeveer bevind, zo gaat dat nog een aantal keren door totdat via de snelst mogelijke weg het pakketje aankompt.
Om te bepalen waar het pakketje nou precies heen moet heeft iedere router waar het paketje langs komt een zogenaamde routing table, hierin staat wat de snelste weg is naar iedere range ip's 2.2.2.x bijvoorbeeld. Dit schema veranderd in de tijd wel eens, bijvoorbeeld als wxs 3 verbindingen naar amerika heeft en eerst werd mijn pakketje via verbinding 1 gestuurd, maar die wordt te druk, de router heeft nu zoiets van: ho ff, verbinding 2 is sneller; kachel daar ff overheen. Met als gevolg dat in een hele rits pakketjes die ik stuur pakketje 5 nog via de trage verbinding gaat en pakketje 6 via de snelle vberbinding, nu krijgt windows dus eerst pakketje 6 en dan pas 5, die 2 verzameld ie, en als ie alles op volgorde heeft gooit ie het naar bijvoorbeeld getright, je downer. Die denkt nu, goh, die komen snel binnen en zegt dat de snelheid steigt.
oke, als je dit niet vat moet je het ff vragen want het is nu 2 uur en ik zie een beetje wazig dus misschien dat het verhaal niet helemaal okidokie is ;)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 16:16
rafthor
Met massdownloader kun je elk bestandje met welke extentie dan ook dl. NO PROBLEMO! Is gewoon het cut and paste principe van de source and GO GO GO!!
Hmm nou het zit zo, meestal down ik bij mensen die kabel hebben en dan zit ik vaak tegen de 15k (soms 30 met dubbelkabelmodem) aan. Dit is dus de limiet en sneller zal ie niet gaan dan.

Joostlek heeft volgens mij gelijk ja. Maar soms als ik dus verbinding heb met mijn school (dus dat is qua verbinding geen bottleneck) dan haal ik ineens ook 20k/s.
Ik dacht altijd dat het een foutje van de software is maar als je het later narekent klopt het wel.
Volgens mij (kan eigenlijk niet anders) heeft het te maken met de compressie die je modem gebruikt met de pakketjes. Want er kan maar zo'n 7 k door een 56k6 heen en meer gewoon niet.

Het feit dat er zo'n belachelijk hoog getal bij je properties van je verbinding staat zegt niks, ik zou ook niet weten wat dat is.

Verwijderd

Het feit dat er zo'n belachelijk hoog getal bij je properties van je verbinding staat zegt niks, ik zou ook niet weten wat dat is.
ik weet het wel: oplichterij :D :P :)

Verwijderd

No een keer:

Stel je download 300kb. Als dit verder ingepakt wordt wordt het bv. 250kb als r dan 2,5kb wordt gedownload wordt er dus eigenlijk 3kb gedownload dit is dus de reden waarom sommige programaatjes die 3kb aangeven ipv de 2,5 kb..Ook als je begint met resume downloaden (bv je had al 150kb van die 300kb ge-d/l) dan springt het progje ineens naar 150kb/s omdat ie daar verder gaat (de rest wordt gewoon niet aangenomen ofzo..het precies en waarom hiervan weet ik niet precies, misschien dat iemand anders hier meer over weet) zo kom je dus aan een piek van 150kb/s terwijl je maar met 2,5 kb/s d/l. Doormiddel van "d/l versnellers" worden er (tenminste met DAP) meerdere aansluitingen gemaakt waardoor de gehele bandbreedte kan worden benut. Waarom dit niet met 1 verbinding kan is simple: de andere computer staat het niet toe omdat het bv. te druk is. Zo kan je een bandbreedte hebben van bv. 7kb/ en normaal maar met bv. 3kb/s downloaden...met die 4 verbindingen (3x4=12) zit je dus over je maximaal en download je met ongeveer 7 kb/s. Hierdoor lijkt het te versnellen, maar eigelijk maakt het dus beter gebruik van je bandbreedte. Of dit nou modem/ISDN of kabel is...het grootste verschil met d/l versnellers zie je denk ik met kabel.....Ik hoop dat dit met vorige replies je andwoord verduidelijkt.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

ik gebruik modem wizard en dat werkt hiero perfect :))

*** Spikey logged out

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Xtinction
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Bekijk de

Afbeeldingslocatie: http://www.realgamer.nl/img/logo.gif

van deze maand
Pagina: 1