BOINK ineens koeler van je cpu af AAAAH!!!

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik werd vanochtend met een hele grote schrik wakker ik hoorde BOINK en toen schnerp kras schaaf schuur !!

Dus ik schik me de ^%$@&^%*$#^%$ en ruk mijn voedingskabel er uit !

Ik kijken is mijn 92mm van mijn sink afgevlogen :( en boven op mijn mooie Gts gevallen .

Ik voelen hoe heet mijn heatsink is en die was gloeiend heet !!ik snel die fan in mijn handen genomen en ik dat ding geboot en in de bios lekker af laten koelen ( was 75 graden geworden in 6 seconden ofzow zonder koeler )

IK kreeg zowat een hartaaval man !!

Zijn er nog meer mensen met dit soort verontrustende wakkerworders !!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 23:53

L0g0ff

omg

Jah wakker worden met het lelijkste gedrocht op aarde :( (Ik was toen heeeeeel erg dronken :))

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

bij m'n asus a7v 133 is me heatsink er ook een x afgevallen, en bij een bekende van mij ook, bij mij stond me pc gelukkig uit, die vriend vamme had dat geluk niet....

Verwijderd

Vraag ik me dan af he, als je die koeler los erbij houdt, koelt je proc dan sneller dan zonder stroom en zonder koeling? Ik bedoel, waarom kies je voor koelen bij een zero-load (bios)?

/me denkt dat dat wel het beste is, vraag het me gewoon af...

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
die 92mm fan is toch niet standaart aanwezig op die sink denk ik? heb je met plakband zitten prutsen ofzo?? een fan die vast geschroeft zit in 4 hoeken zie ik er zomaar niet af vallen.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:14
Op dinsdag 29 januari 2002 18:14 schreef 001Michael het volgende:

Ik kijken is mijn 92mm van mijn sink afgevlogen :( en boven op mijn mooie Gts gevallen .
kapot ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Reptile209

- gers -

Op dinsdag 29 januari 2002 18:24 schreef Speedlaw het volgende:
Vraag ik me dan af he, als je die koeler los erbij houdt, koelt je proc dan sneller dan zonder stroom en zonder koeling? Ik bedoel, waarom kies je voor koelen bij een zero-load (bios)?

* Reptile209 denkt dat dat wel het beste is, vraag het me gewoon af...
Met stroom en zonder load doet je (losse :o) fan het nog -> richt hem op je proc en koelen maar! Zonder stroom wordt het hard blazen lijkt me

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Uhuh, maar zonder stroom wordt je proc ook niet warmer. Ik dacht nl. dat je proc alleen hitte genereert als er stroom opstaat, en dat als de stroom eraf is, hij best snel afkoelt. Vandaar. ;)

• Bramster
  • Laatst online: 23:06
als je hem gewoon uitzet word die vanzelf toch weer koel

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

Dan schrik je wel ja :D

Intentionally left blank.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 09:45
mag je nog blij zijn dat je het hoorde... stel dat je op de wc zat... kom je terug *snif snif* wat ruik ik toch ? >:)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 14:26
Lijkt me ook niet echt leuk als je echt BOINK hoort en dan ruik je zo'n lekker aangebakken geurtje. Gelukkig is het me nog nooit gebeurd. :'(

Verwijderd

nah je hoeft de koeler niet met de hand vast te houden je kan hem er ook af rukken en er dan een ventilator die je ook in de zomer gebruikt tegen de hitte of zoiets er pal voor zetten >:)

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Beter gebeurt dat niet bij mij, dan breekt meteen m'n videokaart af.... ;(
Zware zalman heatsink op een GF2 met daaraan al een zware zalman sink..... Moet er niet aan denken :o

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Wat kan eigenlijk het gevolg zijn van een doorgebrande CPU? Ik bedoel, kan daarna nog meer gaan fikken ? (eerst moederbord, daarna kast, daarna huis of zo)

Of houdt het op bij de CPU?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik werd vanochtend met een hele grote schrik wakker ik hoorde BOINK en toen schnerp kras schaaf schuur !!

Ik voelen hoe heet mijn heatsink is en die was gloeiend heet !!ik snel die fan in mijn handen genomen en ik dat ding geboot en in de bios lekker af laten koelen ( was 75 graden geworden in 6 seconden ofzow zonder koeler )

/me denkt dat je hem niet goed vast gemaakt hebt *D

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op dinsdag 29 januari 2002 18:40 schreef Kramers het volgende:
Wat kan eigenlijk het gevolg zijn van een doorgebrande CPU? Ik bedoel, kan daarna nog meer gaan fikken ? (eerst moederbord, daarna kast, daarna huis of zo)

Of houdt het op bij de CPU?
meestal alleen de cpu. als je pech hebt ook je socket. als je nog meer pech hebt en de heatsink valt roodgloeiend op je videokaart waarschijnlijk die ook. veel meer zal er niet weg fikken.

• Concrete
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

En je GTS?? :?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb zoiets gelukig [nog] niet meegemaakt ;)
maar had vorige week wel zo'n nep cenario [of hoe je dat ook typt] :D

ik was lekker aan het computeren en ruik ik ineens een brand lucht :(, ik gelijk me computer uitzetten [mp3 server ok ;)] kast open schroeven etc niks andere ook niks :P

ik naar benden gegaan had mijn moeder stokbrood in de magnetron later verkolen :)
ik ruik het nu nog :r klote lucht :r

edit:

oh btw leuke topic titel ;)

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hey gasten ik denk dat zijn GTS wel nog heel is, anders is het moeilijken kijken in de BIOS waar staat dat de CPU 75 graden was!!!! |:(

Volgens mij heb jij vet veel geluk gehad, of je kamer is niet zo groot als die van mij!!!! B-)

Volgende keer maar je FAn goed vast zetten op je sink!! LET THIS BE A WARNING FOR ALL TWEAKERS!!!!

Verwijderd

Werd je wakker daarvan??
Slaap jij achter je computer ofzow?? :? (je hebt van die lui :P )

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Er moet wel iets heel vreemds gebeuren als mijn Alpha PAL8045T van m'n cpu af valt :P

• ipsec
  • Laatst online: 13-05 15:20
Op dinsdag 29 januari 2002 19:57 schreef DarkPipo het volgende:
Werd je wakker daarvan??
ik slaap op mn tobo :)

maaruuh... verders erg lullig voor je als je gts naarde hel was >:)

Verwijderd

Werd je wakker daarvan??
jah, op de lan wel jah, 't slaapt aalleen niet zo makkelijk :P

• C@SP
  • Laatst online: 12-05 22:36

C@SP

Biertje ??

Op dinsdag 29 januari 2002 18:43 schreef salvador4 het volgende:

[..]

meestal alleen de cpu. als je pech hebt ook je socket. als je nog meer pech hebt en de heatsink valt roodgloeiend op je videokaart waarschijnlijk die ook. veel meer zal er niet weg fikken.
Je heatsink roedgloeiend....LOL :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een keer 15 min zonder fan gedraaid op mn Tbird 1200, de heatsink was een alpha heatsink met bijbehorende Fan. De fan kon uitvallen door een fout in de windows powermanagement, hij spinde niet meer op nadat het systeem niet meer uit standby wou komen en ik het systeem moest resetten.
Na 15 min begon er iets te stinken, en bleek mn CPU op 90 graden te staan :(.

Gelukkig werkt alles nog steeds naar behoren *D

• Maku
Werd je wakker daarvan??
Ja ik ben heel zuinig op mijn pc dus als ik iets hoor schrik ik meteen wakker en ik hoorde HEEL LUID dat ie tegen mijn kaart stond te ratelen

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 18:29 schreef salvador4 het volgende:
die 92mm fan is toch niet standaart aanwezig op die sink denk ik? heb je met plakband zitten prutsen ofzo?? een fan die vast geschroeft zit in 4 hoeken zie ik er zomaar niet af vallen.
Ik had m erst gelijmd met 10 sec gel en die zat goed vast totdat ik in mijn kast een het knoeien was en m er af stootte dus ik denk ach ik pak ff dubbelzijdig tape en haal morgen ff lijm.

Ik dat tape er op en het zat vast als een huis ( niet voor lang dus )

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 18:49 schreef Concrete het volgende:
En je GTS?? :?
ja die is nog heel ( stevig spul ;) )

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 19:50 schreef Turb0M4n het volgende:
Hey gasten ik denk dat zijn GTS wel nog heel is, anders is het moeilijken kijken in de BIOS waar staat dat de CPU 75 graden was!!!! |:(

Volgens mij heb jij vet veel geluk gehad, of je kamer is niet zo groot als die van mij!!!! B-)

Volgende keer maar je FAn goed vast zetten op je sink!! LET THIS BE A WARNING FOR ALL TWEAKERS!!!!
MJA SHIT HAPPENS maar alles is goed gekomen ( ik ben dus best alert )

ik slaap ongeveer 2.5 meter van mijn kast BTW

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 20:56 schreef EelcoB het volgende:
Ik heb een keer 15 min zonder fan gedraaid op mn Tbird 1200, de heatsink was een alpha heatsink met bijbehorende Fan. De fan kon uitvallen door een fout in de windows powermanagement, hij spinde niet meer op nadat het systeem niet meer uit standby wou komen en ik het systeem moest resetten.
Na 15 min begon er iets te stinken, en bleek mn CPU op 90 graden te staan :(.

Gelukkig werkt alles nog steeds naar behoren *D
Lucky bastard ;)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 08:05
ik blij dat dat ding van mij niet oververhit kan raken ;)
althans, niet tot hij doorfikt.
HET voordeel van pentium4 (onder andere).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:10 schreef 001Michael het volgende:

[..]

MJA SHIT HAPPENS maar alles is goed gekomen ( ik ben dus best alert )

ik slaap ongeveer 2.5 meter van mijn kast BTW
En als je bij hem logeert slaap je er naast !

He michael, Zit die seconde lijm er nu tusse? Dus dat werkte ook niet? En dubbelklevend plakband wel??? Jij bent echt vaag bezig gozer...

Naja, Binnekort ben je er van af.

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:12 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

En als je bij hem logeert slaap je er naast !

He michael, Zit die seconde lijm er nu tusse? Dus dat werkte ook niet? En dubbelklevend plakband wel??? Jij bent echt vaag bezig gozer...

Naja, Binnekort ben je er van af.
De lijm werkte wel maar door een beetje grof geweld in mijn kast :D douwde ik m er per ongelijk van af dus gebruikte ik ff tedelijk dubbelzijdige tape .

Wat dus achteraf beter niet had kunnen doen

ik heb m nu weer vastgelijmd en zit weer als een huis

ps vandaag ga ik pic's maken ( Vibe komt ff langs )

Verwijderd

Ik heb m'n waterkoeling vastgemaakt met die 4 bouten om de socket heen, die valt er in geen 100 jaar vanaf.
Die 92mm fan heb ik ook last van gehad, maar toen viel hij van de videokaart zelf af. Nu zit ie netjes met een boutje op mijn GF2Pro vast :) . MECANO ROELT !!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:17 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb m'n waterkoeling vastgemaakt met die 4 bouten om de socket heen, die valt er in geen 100 jaar vanaf.
Die 92mm fan heb ik ook last van gehad, maar toen viel hij van de videokaart zelf af. Nu zit ie netjes met een boutje op mijn GF2Pro vast :) . MECANO ROELT !!
Ha ha ha, Een beetje Artic Adhesie doet ook wonderen :)

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:17 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mijn cpu fan viel er af ik weet niet wat voor bizarre videokaart koeling jij hebt met een 92mm ?!

Maar goed :D

owja ff vraagie ik ga dus ook waterkoelen maar moet je je mobo loshalen om je jacket vast te kunnen maken of kan je dat gewoon door die gaatjes draaien zoals een schroef ?

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:19 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Ha ha ha, Een beetje Artic Adhesie doet ook wonderen :)
ASII met bison 10 sec lijm ook hoor ;) zit al een half jaar MUUR vast ( NIET MET DUBBELZIJDIG TAPE DOEN MENSEN IK BEN EEN PROFESSIONAL !! )

Just kidding ;)

• nickv
  • Laatst online: 23-04 11:57
wtf is gts.

Je hebt echt VET mzzl gehad

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:16 schreef 001Michael het volgende:

[..]

De lijm werkte wel maar door een beetje grof geweld in mijn kast :D douwde ik m er per ongelijk van af dus gebruikte ik ff tedelijk dubbelzijdige tape .

Wat dus achteraf beter niet had kunnen doen

ik heb m nu weer vastgelijmd en zit weer als een huis

ps vandaag ga ik pic's maken ( Vibe komt ff langs )
Denk eens ff na, nooit gehoord dat als plakband/tape warm wordt, een beetje erg loslaat ?? Lijkt me nog al logisch dat dit gebeurde. Je hebt geluk gehad dat je zo snel wakker was, anders kon je zwaaien naar je processor .....

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
ik heb wel vaak dat heel mijn processor er uit tieft (slotket convertor met niet passende klemmen |:()

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:27 schreef ISN het volgende:

[..]

Denk eens ff na, nooit gehoord dat als plakband/tape warm wordt, een beetje erg loslaat ?? Lijkt me nog al logisch dat dit gebeurde. Je hebt geluk gehad dat je zo snel wakker was, anders kon je zwaaien naar je processor .....
mja de lijm wordt vloeibaar ( achteraf gezien )

Maar het was ook al half 5 en ik was nogal moe begrijp je ;)

niet iedereen denkt meer zo heel erg helder om dat soort tijden ;)

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef Bert-Jan het volgende:
ik heb wel vaak dat heel mijn processor er uit tieft (slotket convertor met niet passende klemmen |:()
HAHAHAHAHAHAHAHA owkee dan !!

krijg je geen schade aan je pinnetjes enzo dan ??

DAMN ik d8 dat ik slecht bezig was |:(

Verwijderd

prutser! Je gaat je fan toch niet met plakband "vast" zetten als je weet dat je proc er geweest kan zijn als ie eraf dondert. Je hebt idd wel veel massel gehad.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb wel eens gehad dat me cpu fan uitviel en ik weg was. mbm begon netjes te piepen maar had me vader mbm afgesloten en niet me pc |:(

toen ik na een half uurtje thuiskwam en ik voelde verbrande ik me vingers :( maar gelukkig deed ie het nog en was ie inplaats van 40+ graden idle rond de 35 graden, dus dat was wel fijn :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Arrrgghhhh wakker worden en in een nachtmerrie terechtkomen.

Wat een leven. :D

• Corn
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Ik heb s'ochtends wel eens moeite met wakker worden. Ik dacht nou: Als ik een servotje en een schakelklok combineer, dan plak ik mijn koeler ook met plakband vast, en dan als de klok afgaat er een mesje langs. Ben ik zo wakker :D

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 21:44 schreef Count_Grishnackh het volgende:
prutser! Je gaat je fan toch niet met plakband "vast" zetten als je weet dat je proc er geweest kan zijn als ie eraf dondert. Je hebt idd wel veel massel gehad.
Plakband plakband het was stevig dubelzijdig tape.

Maarja de lijm werd warm anders had ie nog steeds muur vast gezeten hoor

enne prutser valt best mee !!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Stelletje prutsers!!! ;)

Als je iets doet doe het dan goed, dit had je een proc en een videokaart kunnen kosten...

Ik heb zelf alles geschroeft, weet je zeker (nou ja zeker) dat het er niet af valt...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

heb ik ook gehad maar dan met de heatsink van me grafische kaart gelukkig niks kapot

• Maku
Op dinsdag 29 januari 2002 22:41 schreef CrashOne het volgende:
Stelletje prutsers!!! ;)

Als je iets doet doe het dan goed, dit had je een proc en een videokaart kunnen kosten...

Ik heb zelf alles geschroeft, weet je zeker (nou ja zeker) dat het er niet af valt...
Ehh knappe jongen al sje in mijn situatie met schroeven ga kloten ;) watch what your saying |:(

een 92mm fan op een heatsink, ken jij heatsinks waar er schroegaten zitten voor zo'n grote koeler ??

Verwijderd

kan aan mij liggen hoor

maar als je de voeding eruit trekt

hoe start je dan opnieuw op in dos om hem af te laten koelen :P

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 29 januari 2002 23:24 schreef 001Michael het volgende:

[..]

Ehh knappe jongen al sje in mijn situatie met schroeven ga kloten ;) watch what your saying |:(

een 92mm fan op een heatsink, ken jij heatsinks waar er schroegaten zitten voor zo'n grote koeler ??
:Z :Z :Z

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_3.jpg

Schroeven ja...... :7

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

zonder fan zal er weinig gebeuren hoor...

Als er maar een heatsink op zit...ja als die er ook af flikkerd heb je een probleempje :)

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik begin steeds huiveriger te worden dat 1 van mijn twee silverado's er nog een keer afflikkert, gezien dezen ook al zwaarder zijn dan de socket specificatie's ....
En in een tower staan geplaatst

Dit is geloof ik al het tweede of derde topic in niet al te lange tijd die hier voorbij komt met een soortgelijk voorval....

Ik moet er niet aan denken> boink> gf3 exit, 1 proc exit, en als ik veel pech heb> Tyan Thunder exit....

Kortom: budget + beurs exit :'(
"This can be described as: worsed case scenario"

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

lol, in je begroting meenemen dat zoiets kan gebeuren ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 16:02 schreef NaWA het volgende:
lol, in je begroting meenemen dat zoiets kan gebeuren ;)
bij onverwachte incidentele uitgaven ;) Net nog gehad met economie :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op dinsdag 29 januari 2002 18:17 schreef OhMyGod het volgende:
Jah wakker worden met het lelijkste gedrocht op aarde :( (Ik was toen heeeeeel erg dronken :))
:D

• Maku
Op woensdag 30 januari 2002 08:37 schreef CrashOne het volgende:

[..]

:Z :Z :Z

Schroeven ja...... :7
Thats No 92 mm buddy dat kan ik ook ;)

• Atomsk
  • Laatst online: 06-05 16:35
Hmm. vcool draaien: www.vcool.de
Kun je de powersave modus van je cpu/mobo mee aanzetten. Scheelt al gauw 10°C als je cpu idle is, maar het doet uiteraard niks als je een }:O draait.

Daarnaast zit er echter ook nog een throttling/shutdown functie op. Kun je mee instellen bij welke temperaturen VCool de CPU tot 50%/10% moet throttlen, dan wel een forced shutdown moet doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1