Dom Dom Dom Ik ben Dom :) (kabelmodem)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik ben niet dom maar ik weet van een hele hoop dingen qua pc gebied niks, dus hier komt mijn vraag:
ik heb 2 pc's en 1 kabelmodem op allebei staat win98 se.
nou heb ik wel gelezen dat je kunt internetten op die manier maar dan moet altijd de host aanstaan maar die staat ook wel eens uit en dan moet ik wel nog gewoon kunnen internetten met de guest.
ze staan ong.
20 a 25 meter van elkaar af.

wie o wie weet hierop een antwoord?
bedankt alvast

39

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Sygate instaleren en gaan met die banaan :)

reality is for people with no imagination

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat wordt lastig,
je kan hooguit een switch maken tussen je kabel (van kabelmodem) naar pc's dus dat je moet kiezen welke pc je op internet wilt hebben, tegelijk lukt dan niet anders zul je echt een pc als server moeten laten werken en dat zal die aan moeten staan als je wil internetten.
andere oplossingen (voor prive gebruik) zijn er volgens mij niet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 11:42

wiho

Certified Nerd

Helaas, dat gaat niet. De PC waaraan het modem hangt, zal aan moeten staan als je vanaf de tweede PC wil internetten.

Eventueel zou je i.p.v. de PC een router aan het kabelmodem kunnen hangen, en beide PC's op de router aan kunnen sluiten. Dan hoeft alleen de router aan te staan. Maar zo'n ding is niet goedkoop. Vaak kun je voordeliger een oude 486 op de kop tikken en die omtoveren in een router m.b.v. Linux.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Hubje of splittertje doet wonderen. hoop mensen zeggen van niet maar ik ken er ook zat waarbij het gewoon werkt ?!?!?

• BoneZ

BoneZ

don't panic

o wacht ... kad ff verkeerd gelezen.. sjorry... ehm.. volgens mij ken het nie .... de het ip van de netwerkkaart waar je kabelmodem op staat aangesloten is vastgelegd. Een oplossing zou dus zijn elke keer je netwerkkaart omruilen maar dat funcioneerd ook nie echt dus dan wordt het toch echt sygate (o ik ga trouwens ff er vanuit dat je chello hebt voor casema weet ik het niet)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ik heb kabelmodem via Caiw (AAAAAAAAAAARRRHGG)
maar als ik nou 20 a 25 meter kabel haal en om soldeer naar een seriele kabel plug ik in beneden in m'n woonkamer in de modem dan trek ik die seriele kabel toch door naar m'n kamer toe? of gaat er dan data verliezen optreden want ik moet binnen de 15meter tv kabel zitten voor m'n modem :(
en dan dat proggie (zie repleys boven)om te kunnen internetten als ik met 2 pc's wil interenetten.

is dat een beetje goede oplossing?

bedankt.

39

• BoneZ

BoneZ

don't panic

Caiw? nooit van gehoord

25 meter seriele kabel omsolderen naar coax? ehm... daz nie erug gebruikelijk en ik snap dat ook nie helemaal wat je dan van plan bent...
en sygate werk heel relaxed.. heel gemakkelijk te instaleren Instal->host/client-> klaar internetten maar :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ik ga geen coax kabel gebruiken
maar gewoon 8 aderig kabel en plug ik van die seriele connectors op.

maar treden er data verliezen op als ik een kabel van circa 25 meter gebruik om data mee te versturen?

39

Verwijderd

OKEE, hier gaat ie weer!!
twee extra netwerkkaartjes kopen!
30 piek per stuk ofsow,
UTP kabeltje leggen (croscable)
En Sygate installeren.

Klaar voor minder dan 100 piek!!

Verwijderd

Bij heel veel mensen werkt het in de hub steken gewoon... is errug chill!!

Verwijderd

30 piek per stuk ofsow,
En Sygate installeren.

Wil je dit misschien wat duidelijker uitleggen? Klink nl. erg interessant. Ik zoek zelf ook naar een manier om zo online te kunnen. Met maar 1 Pc aan dus, terwijl er meerdere tegelijk ook moeten kunnen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53

DIT IS MIJN WEBSITE

• Rozz
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Havana heeft gelijk...
Ik had ook dezelfde probleem
lees de thread bovenstaand....

en instaleer dan Sygate for Homeuse

En klaar is klara....

Verwijderd

Koop een goedkoop 486je op de dump (25 piek) en ga Coyote draaien. Koop een hubje en gooi die tussen die 486 en je andere 2 PCs :-)

Verwijderd

30 piek per stuk ofsow,
En Sygate installeren.
Dit is leuk maar dan kun je dus niet op elke pc onafhankelijk van elkaar internetten. Je internet komt dan nl. binnen op pc1 en die stuurt het weer door naar pc2. PC1 moet dan dus aan staan.

Verwijderd

Zet er een cheape 486 server tussen je modem en je 2 PC's.... that's it!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Mike, Wolfman,

Ik neem aan dat jullie bedoelden dat jullie 'kennissen' de hub direct aansloten op het kabelmodem en daar de pc's op. Dat lijkt erg chill misschien, maar je loopt het kabelnetwerk onnodig te bevuilen met een hoop data :(. Als jij dan intern over je netwerkje weet ik niet hoeveel aan het verstouwen bent op 10 mbit dan komt er een heleboel op het buitennetwerk terecht. Dat kan nergens heengeroute worden omdat het een private ip-range betreft maar het kost wel bandbreedte van iedereen. Hoe je die effecten kan zien -> installeer Sniffer Pro oid. Heb hier (Chello) al heel wat data van 192.168.0.x en 10.10.10.x etc langs zien komen :(.

Als je dan een netwerkje aanlegt, doe het dan netjes: 1 netwerk kaart in hoofdpc aan kabelmodem en nog netwerkkaart in hoofdpc aan hub of coax voor andere pc's.

Paul

Verwijderd

Caiw?? daar wil ik zo snel mogelijk vanaf!! als er adsl in naaldwijk komt ben ik de eerste die er gebruik van maakt. :)

met het externe modem kun je bijna niet met twee pc's inetten, aangezien het op 1 pc al veels te traag gaat.

maar ff ontopic, die manier van twee netwerkaartjes is tot nu toe de enige die ik heb zien werken met caiw, dus......

suc6

Mart
Pagina: 1