Telefoon Washington en Chipper in combi met €

Pagina: 1
Acties:

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik weet niet of iemand hier een oplossing heeft, maar het probleem is dat mijn "normale" telefoon, washington met chipper, niet meer geheel werkt door die EURO. Bij primafoon zeggen ze dat er niets aan te doen, en dat terwijl ik er nog wel garantie op heb zitten (heb toen 3 jaar extra bijgekocht)
Weet iemand misschien of hier iets aan te doen is, ik zal toch niet de enige zijn??

Verwijderd

Die thuischippers, zoals ze worden genoemd, zijn niet compatible met de EURO en dat zullen ze ook nooit worden. De thuischipper is nooit een suc6 geworden en voor KPN en de Postbank loont het geen moeite om die apparaten te updaten. Oftewel je zult weer in de telefooncel moeten staan om je chipper op te laden.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hier ligt ook nog zo'n thuischipper. Was alleen in gebruik als nummermelder. Leuk apparaatje, voor bijna niks gekocht bij de Postbank.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ja, mag dan wel mislukt zijn, maar handig was het wel, hoefde je niet te wachten bij een cel om op te laden.
ook lekker dat dat ding waardeloos is geworden, en dat terwijl er nog garantie opzit :(

Verwijderd

Van http://www.consumentenbond.nl :
De Consumentenbond heeft de Postbank gevraagd coulant om te gaan met consumenten die de Chippertelefoon terug willen sturen. De Consumentenbond heeft resultaat geboekt: de Postbank geeft geld terug als mensen het apparaat niet meer willen gebruiken. Sommige klanten van de Postbank hebben 100 gulden terug gekregen omdat ze het toestel niet meer kunnen gebruiken om de Chipper op te laden.

De Postbank heeft dit jaar in maart besloten dat de Chipperdiensten zullen wijzigen. Dit betekent dat de Chipper per 1 januari 2002 wordt vervangen door de Chipknip. Het gevolg is dat het apparaat waarmee je de Chipper kunt opladen niet meer te gebruiken is. De thuisapparatuur bevat echter ook nog een telefoon met antwoordapparaat. Die kunnen natuurlijk wel nog gewoon gebruikt worden. Klanten die zich daar echter niet in kunnen vinden kunnen een brief schrijven naar de Postbank met daarin vermelding van het soort apparaat, het aanschafbedrag, aankoopdatum en gironummer.

De Postbank geeft een gedeelte van het aankoopbedrag terug. De aanvragen worden echter per geval bekeken. Factoren die onder andere een rol spelen zijn: hoe lang beschikt de klant al over de telefoon, wat is de oorspronkelijke aanschafprijs, gebruikt de klant ook de andere Postbankfunctionaliteiten van de telefoon.

Het adres luidt:

Postbank NV
Afdeling correspondentie betalen
Postbus 1945
1000 BX Amsterdam