LAN party counter strike server met soms hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23
ja lekkere titel ;)

maar ik heb hier een linux bak staan met een amd k6-2 450mhz 384mb ram en 6 gb hdd, nou heb ik deze laatst op een lan party gebruikt als dedicated server, maar om ong de 15 min werd de ping 2000+ en na een minuut daalde deze weer tot 30-60(weet niet precies zoiets) terwijl de cpu maar voor 40-50% word belast en ik maar 20% van het geheugen gebruik.. hoe kan dit? we speelden met z'n 10en en er hangen 2x 3com 509combo kaarten in UTP 10mbit, wie helpt mijn van de hoge pings af?

• Hmzaniac
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

draai je linux/windows HLDS??

als je windows draait, welke versie?? als je 98 gebruikt kan het aan de brakke TCP/IP van deze liggen..

meer details graag

Ik heb een WOS-post!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 17:30 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ja lekkere titel ;)

maar ik heb hier een linux bak staan met een amd k6-2 450mhz 384mb ram en 6 gb hdd, nou heb ik deze laatst op een lan party gebruikt als dedicated server, maar om ong de 15 min werd de ping 2000+ en na een minuut daalde deze weer tot 30-60(weet niet precies zoiets) terwijl de cpu maar voor 40-50% word belast en ik maar 20% van het geheugen gebruik.. hoe kan dit? we speelden met z'n 10en en er hangen 2x 3com 509combo kaarten in UTP 10mbit, wie helpt mijn van de hoge pings af?
beter lezen >:)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• JWO
ff leze ;) er staat LINUX BAK :D

geeft niet.. :)

• JWO
schopje... :P O+

Verwijderd

aangesloten op hoeveel puters ?

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:04

Psychoot

1337n00b^

Ligt niet aan je pc denk ik maar aan het netwerk en een ping van 30 - 60 op een LAN is hoog !!

• JWO
Op dinsdag 29 januari 2002 19:50 schreef BBQ-Man het volgende:
aangesloten op hoeveel puters ?
zo'n 10 players dus 10 pc's

• JWO
Op dinsdag 29 januari 2002 19:52 schreef Psychoot het volgende:
Ligt niet aan je pc denk ik maar aan het netwerk en een ping van 30 - 60 op een LAN is hoog !!
ik weet ook niet precies..(kan dus lager zijn) we hadden 2 netgear hubjes van 10mbit.. maar het gaat dus niet om de normale ping.. dat is nog best te spelen, maar om de zoveel minuten die hoge ping... dat is :r

Verwijderd

heb je niet het één en ander draien op de achtergrond?
de machine die onze q3/ut/cs/q2/rf dedi servers draait gata elk halfuur braaf de logfiles van de servers ophalen om de stats te genereren. die machine heeft best wel wat indrukwekkendere stats dan die van jullie, en dna nog merk je even een kort lagstootje. zoek je scripting eens na (zijn dat crontabs ofzo, dat ie elke x minuten wat uitvoert? ben geen linux meneer) en kijk eens of je niet met 1 netwerkkaart af kan. als je ping normaal al 30/60 is dan is dat al een beroerd teken want dat accepteer ik van m'n ISDN lijntje nog net. op 2mbit lan is de ping normaal al 10 tot 20 afhankelijk van je systeem... misschien brakke driver, of routing aanstaan, ofzo?

Verwijderd

hubjes van 10 mbit...
ok, ik weet waarom je ping zo hoog is. het kan dus ook nog zijn dat er een client elke x minuten een bos netwerkverkeer genereert. zie hier het nut van switches. als je clients lomp zijn (als je je lanparties niet voor alleen netwerk beheerders open stelt zijn er minstens 2 bij) dan loop je kans dat ze allerlij spooky spul aanzetten. shares, netbeui, thuis een netwerk printer hebben en windows pollt elke vijf minuten of het ding er nog wel is, noem het maar op.

• JWO
d'r zitte 2 nic's in omdat ik em thuis gebruik als internet routertje.. en met 2 personen op't netwerk die spelen gebeurt het ook maar hoe verklaar je dan dat de ping een x aantal minuten gewoon is en je kunt dan normaal spelen??
en dan op poef 2000 a 3000 ? :?

• JWO
nog een duwtje..

Verwijderd

Je hebt toch geen warez op die pc staan ofzo ? dat iemand daar van download ?

• JWO
nope..
Pagina: 1