Ik heb een agfa cl20 ephoto met een 32Mb Dane Elec flash card. Nou heb ik hem bijna volgeschoten, met 150 foto's maar als ik ze ga bekijken stopt ie steeds op de helft, soms iets eerder, en zegt ie dat er 1 geen schijfruimte over is, 2. de connectie verbroken is 3. Er misschien nog fotobewerkingprogramma's draaien. Maar deze mogelijkheden zijn hier niet op van toepassing. Wat zou het nu nog kunnen zijn ? USB ofzo ?
1) Is je HD bijna vol?
2) camera uit, usb stekker ff uit camera en alles weer aansluiten, camera aan en nog eens proberen
3) Onder het laden geen plaatjes bekijken
? nooit deze fout gezien met mijn cl20...
2) camera uit, usb stekker ff uit camera en alles weer aansluiten, camera aan en nog eens proberen
3) Onder het laden geen plaatjes bekijken
1. Nee, 10 Gigabyte overOp dinsdag 29 januari 2002 17:24 schreef Vrieskist het volgende:
1) Is je HD bijna vol?
3) Onder het laden geen plaatjes bekijken? nooit deze fout gezien met mijn cl20...
2. Geen nut
3. Maakt niets uit
De fout komt mij ook wel bekend voor. Een echte oplossing weet ik niet, maar inderdaad
Het beste kan je dan gewoon je computer niet aanraken en gewoon ff wachten...... een minuut of 10 ofzocamera uit, usb stekker ff uit camera en alles weer aansluiten, camera aan en nog eens proberen.
hmmm
Zoiets.... bij mij werkt het wel gewoon altijd ...
Als ik de stekker eruit doe gaat ie gewoon weer opnieuw beginnen totdat ie weer bij dat punt komt en dan krijg ik weer die foutmelding. Dan doet ie het ook gewoon niet meer. Dan moet ik het programma afsluiten en weer opstarten en dan gaat ie weer opnieuw beginnen.
Heb je toevallig een reader voor zo'n ding? dan moet je het daar eens mee proberen... met mijn laptop kan je de kaart dan ook op fouten controleren
Ik heb zon ding bij mijn mp3 speler gehad, maar als ik die gebruik pakt mijn cl20 die kaart niet meer..Op dinsdag 29 januari 2002 19:09 schreef Vrieskist het volgende:
Heb je toevallig een reader voor zo'n ding? dan moet je het daar eens mee proberen... met mijn laptop kan je de kaart dan ook op fouten controleren
Verwijderd
ik had hetzelfde probleem als je ff de nieuwe drivers download heb je er als het goed is geen last meer van
zijn dit de winxp drivers??Op woensdag 30 januari 2002 10:58 schreef giertank het volgende:
http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/AgfaCamCL20D.exe hier kan je ze downloaden
Installeer die maar niet, want het is alleen maar erger geworden. Nu stopt ie er al na 20 fotos mee... Das nog zo'n 120 foto's te vroeg...
Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij de thumbnails inladen stopt ie er soms al mee voordat alle thumbnails zijn verschenen. Een paar keer opnieuw proberen (camera uit en aan) wil dan helpen.
Maar als ik dan begin met downloaden stopt ie er ook vaak te vroeg mee, dan gaat het progress balkje gewoon niet verder. Ik ben erachter gekomen dat dit meestal komt door één foto die "corrupt" is geworden, en alle foto's hierna ook niet beschikbaar zijn voor downloaden. Selecteer ik foto's vóór deze corrupte foto, dan kan ik deze wel gewoon downloaden.
Erg lastig. Ik heb net de winkel waar ik hem heb gekocht gebeld en ik zou zometeen een Agfa garantieformulier moeten krijgen, dan kan ik 'm terugsturen en krijg ik een nieuwe. Hopelijk helpt dat.
Het probleem doet zich overigens voor bij een gecertificeerde Sandisk 64 MB CompactFlash kaart die volgens Agfa prima zou moeten werken met de camera.
Maar als ik dan begin met downloaden stopt ie er ook vaak te vroeg mee, dan gaat het progress balkje gewoon niet verder. Ik ben erachter gekomen dat dit meestal komt door één foto die "corrupt" is geworden, en alle foto's hierna ook niet beschikbaar zijn voor downloaden. Selecteer ik foto's vóór deze corrupte foto, dan kan ik deze wel gewoon downloaden.
Erg lastig. Ik heb net de winkel waar ik hem heb gekocht gebeld en ik zou zometeen een Agfa garantieformulier moeten krijgen, dan kan ik 'm terugsturen en krijg ik een nieuwe. Hopelijk helpt dat.
Het probleem doet zich overigens voor bij een gecertificeerde Sandisk 64 MB CompactFlash kaart die volgens Agfa prima zou moeten werken met de camera.
Verwijderd
Probleem wordt inderdaad veroorzaakt door een corrupte foto (door het te vroeg uitzetten van de camera tijdens het schrijven). De CL20 is bijzonder kieskeurig qua CF-kaarten en gaat er slecht mee om...
Het kopieren via de bijgeleverde Twain-driver en Photowise wil nog wel eens helpen.
Mocht dit niet lukken dan zul je helaas via een USB of PCMCIA-CF-lezer de kaart moeten uitlezen en even scandisken.
Nieuwste drivers zijn trouwens http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/agfacl20/agfacamcl20e.exe
Het kopieren via de bijgeleverde Twain-driver en Photowise wil nog wel eens helpen.
Mocht dit niet lukken dan zul je helaas via een USB of PCMCIA-CF-lezer de kaart moeten uitlezen en even scandisken.
Nieuwste drivers zijn trouwens http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/agfacl20/agfacamcl20e.exe
Ik heb alleen niet zo'n zin om een reader van € ~40 te kopen om een camera die het gewoon zou moeten doen
Verwijderd
Ik had hetzelfde gevoel toen ik gisteren 270 foto's niet kon inlezen van m'n wintersport. Toch maar 39,95 euro uitgegeven. En wat was ik blij dat ik toch m'n foto's kon kopieren. Mocht je in het bezit zijn van een laptop: ze zijn voor 7 euro te koop.

Een vervangende CL20 zal overigens hetzelfde probleem hebben denk ik..

Denk ik ook jaOp dinsdag 19 februari 2002 18:12 schreef Bjorntje het volgende:
Ik had hetzelfde gevoel toen ik gisteren 270 foto's niet kon inlezen van m'n wintersport. Toch maar 39,95 euro uitgegeven. En wat was ik blij dat ik toch m'n foto's kon kopieren. Mocht je in het bezit zijn van een laptop: ze zijn voor 7 euro te koop.
[afbeelding]
Dit probleem heb ik laatste tijd ook wel eens trouwens
Yep, ik denk ook dat een vervanging weinig uit zal maken. Ik zal eens een mailtje naar Agfa sturen over het probleem in het algemeen.
Bjorntje, mooie foto!
Bjorntje, mooie foto!
Zojuist verzonden via de Agfa website. Ik houdt jullie op de hoogte, als er interesse in is.
SELECT PRODUCT INFORMATION
Product: ePhoto CL20
Platform: PC
SUMMARIZE YOUR ISSUE
Issue Type: Troubleshooting
Summary: Camera stops downloading images from CF card after X photo's
PROVIDE DETAILS
How have you tried to resolve the issue?
Uninstalled drivers, downloaded and installed newest drivers from website, formatted CF card using the camera itself, used TWAIN software instead of Explorer to download images, tried other PC with other OS (Win 98) and other USB ports.
Please describe your issue.
When trying to download images from the camera (64 MB SanDisk CF card, certified and officially aproved by Agfa) it stops downloading after a certain point. Sometimes it stops after 20 images, and when retrying it (unplugging and re-plugging the camera) it stops sooner or later. Only very few times it downloads all the images correctly. This is not the problem of driver software where the camera stops downloading after 100 images since I'm using the latest software and it doesn't always stops at 100 images.
Trying to solve the problem, I installed newer software, used other methods of downloading the images (TWAIN instead of using the AgfaCam Mounter), trying it on an other PC with different OS and formatting the CF card by using the camera itself. All this made no difference.
I've came in contact with other people who have the same camera, and they appeared to have the same problem. The only solution is to buy an external CF reader for about $35, which downloads the images correctly without a problem. I considered buying one of these, but I don't really feel like paying $35 for something that should work fine.
I contacted my reseller who advised to exchange the camera under warranty for an other camera of the same type. But I don't think this should make any difference as it appears to be a problem with the whole model type.
I thank you very much for your time, and I hope you will look into this problem and let me know what possible solutions you might have.
Regards,
Bauke
Verwijderd
als je de fotos via een reader uitleest zijn ze trouwens max 1024 768 ipv 1280 960 het interpoleren gebeurt pas als je ze ophaalt via de camera
eichenlijk maakt dat ding dus helemaal geen fotos in 1280 bij 960
eichenlijk maakt dat ding dus helemaal geen fotos in 1280 bij 960
Verwijderd
Giertank: dat viel me ook op: ze staan in 1024*768 op de camera in JPG-formaat met een andere header. Toen ik de direct naar de HD kopieerde kon ik ze wel met Windows en Photoshop inlezen, maar ACDSee deed moeilijk (liet ze wel zien, maar na een foutmelding).
Ik heb ze toen teruggekopieerd na een format, en alsnog uit de camera gehaald.
Maar: er passen meer foto's in het apparaat als het in 1024*768 wordt geschoten, dus blijkbaar is de kwaliteit van een 'normale' 1024 toch minder dan een geinterpoleerde 1024'er (aangezien de hoogste kwaliteit toch meer opslagruimte gebruikt dan de eennahoogste).
Ach ja een camera met wat eigenaardigheden (compactflash-moeilijkheden & bij veel licht een rode waas), maar voor FL 289,-nog geen moment spijt gehad
Ik heb ze toen teruggekopieerd na een format, en alsnog uit de camera gehaald.
Maar: er passen meer foto's in het apparaat als het in 1024*768 wordt geschoten, dus blijkbaar is de kwaliteit van een 'normale' 1024 toch minder dan een geinterpoleerde 1024'er (aangezien de hoogste kwaliteit toch meer opslagruimte gebruikt dan de eennahoogste).
Ach ja een camera met wat eigenaardigheden (compactflash-moeilijkheden & bij veel licht een rode waas), maar voor FL 289,-nog geen moment spijt gehad
Pagina: 1