Ik ben gehackt, en zou graag weten door WIE. Ik heb zijnen IP-nummer, maar weet niet of dat mij helpt hem op te zoeken.
Weet iemand een manier om het toch te weten te komen?
Weet iemand een manier om het toch te weten te komen?
Verwijderd
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Vertel eerst maar eens wat ie nou heeft gedaan. Alleen maar poorten gescand of wat?Op woensdag 26 april 2000 19:45 schreef HopLola het volgende:
Ik ben gehackt, en zou graag weten door WIE. Ik heb zijnen IP-nummer, maar weet niet of dat mij helpt hem op te zoeken.<BR>Weet iemand een manier om het toch te weten te komen?
hoezo? Zone Alarm werkt perfect hoorOp zaterdag 16 juni 2001 15:57 schreef Belegen_Kaas het volgende:
al dat gekloot ook met dei vage firewalls
Maar je hebt hem niet nodig, daar gaat het om.Op zaterdag 16 juni 2001 16:41 schreef Metalium- het volgende:
[..]
hoezo? Zone Alarm werkt perfect hoor
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
hmm, zelfs de grootste linux-guru's geven toe dat een linux bak ook zo lek als een zeef kan zijn en zoniet nog eerder een gevaar is dan windows. dus hou maar op met dit soort posts. ze zijn uitvoerig behandeld hier op GoT.Op zaterdag 16 juni 2001 15:57 schreef Belegen_Kaas het volgende:
al dat gekloot ook met dei vage firewalls ook onder windows![]()
Zet dr gewoon een linux boxje tussen (no flame intended)
En wat helpt dat tegenwoordig? ik zie deOp zondag 17 juni 2001 09:20 schreef SickBastard het volgende:
Pingflooden
Sorry hoor ..... MUWHAHAHAHAHAHAHAHAHA (moest er effe uit)Op zaterdag 16 juni 2001 20:22 schreef Viiin het volgende:
SubSeven...
Wat versta je onder gehacked? hoeveel schade heb je? heb je logs/bewijs? Of waren het slechts hits in je firewall?Op woensdag 26 april 2000 19:45 schreef HopLola het volgende:
Ik ben gehackt, en zou graag weten door WIE. Ik heb zijnen IP-nummer, maar weet niet of dat mij helpt hem op te zoeken.<BR>Weet iemand een manier om het toch te weten te komen?
euhmmm, topic is gestart op 26 4 2000, beetje zinloos om hier nu nog op in te gaan....Op zondag 17 juni 2001 15:48 schreef morphje het volgende:
[..]
Wat versta je onder gehacked? hoeveel schade heb je? heb je logs/bewijs? Of waren het slechts hits in je firewall?
Verder ga je gewoon naar http://www.ripe.net/db/whois.html en vraag je daar de provider op van het IP. Vervolgens stuur je een net emailtje naar de juiste afdeling van die provider.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Gehacked/cracked worden is meestal schuld van je zelf, ben je zelf aan het hacken geweest?..........Op woensdag 26 april 2000 19:45 schreef HopLola het volgende:
Ik krijg genoeg scans en pogingen over mijn bak heen, diverse poortscans enzo.Op zondag 17 juni 2001 16:15 schreef Finimal het volgende:
[..]
Gehacked/cracked worden is meestal schuld van je zelf, ben je zelf aan het hacken geweest?..........
what comes arround goes arround.
Ja, informatie opvragen van iemand die dit niet aanbied is strafbaar. Zo is het eigenlijk al strafbaar als je dus een login prompt te zien krijgt.Op maandag 18 juni 2001 10:30 schreef martijnn het volgende:
En wat doen jullie meestal als je ziet dat er een poging is gedaan om te hacken ?
Toevallig zit ik net de logs van IIS 5.0 na te kijken, en zie dat er geprobeerd is d.m.v. de unibug enkele commando's uit voeren. (dit is overigens niet gelukt
Toch doorgeven aan de ISP ? Lijkt mij persoonlijk wel. Jullie mening?
Ik zou niet gaan huilen en zorgen dat je webserver secure is (wat hij overigens niet is), maargoed.Op maandag 18 juni 2001 10:30 schreef martijnn het volgende:
En wat doen jullie meestal als je ziet dat er een poging is gedaan om te hacken ?
Toevallig zit ik net de logs van IIS 5.0 na te kijken, en zie dat er geprobeerd is d.m.v. de unibug enkele commando's uit voeren. (dit is overigens niet gelukt
Toch doorgeven aan de ISP ? Lijkt mij persoonlijk wel. Jullie mening?
Over welke server heb jij het nu ?Op maandag 18 juni 2001 22:21 schreef j3p het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan huilen en zorgen dat je webserver secure is (wat hij overigens niet is), maargoed.
Lekker zinvol om dit topic uit de vergetelheid te schoppen zeg.Op zaterdag 16 juni 2001 14:24 schreef j3p het volgende:
Ga de snelweg niet op als je niet goed kunt rijden, probeer eerst wat binnenwegen
Mijn visie op 't verhaal..