Geen beeld, computer start wel op

Pagina: 1
Acties:

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Laatst bleef bij het opstarten van de computer het beeld zwart. De rest ging normaal, geen gepiep ofzo, maar netjes het geratel van de harddisk en na een seconde of 20/30 stopte dat. Het lijkt erop dat windows gewoon gestart wordt.
Maar zonder beeld heb je daar niet zoveel aan, dus heb ik een andere monitor geprobeerd. Nog steeds geen beeld. Andere videokaart: geen beeld, zelfs nog een PCI-kaartje geprobeerd, maar nog steeds niks. De videokaart werkt prima in een andere computer, de monitor ook. Het moederbord is een MSI k7t Turbo met daarop een duron800@800 en 384MB pc133 SDRAM.
De diagnostische LED's op het moederbord geven aan: rood-groen-groen-rood. Dat zou moeten betekenen: Processor initialization. Ik weet dat het klinkt als een dooie proc, maar dan zou de rest van de pc toch helemaal niets meer doen? De harddisk gaat op zeker aan de slag.

Ik ben door de ideeën heen, wie bied er meer?

specs

Verwijderd

Probeer eens een ander geheugen...
kan het ook wel es wezen..
wat doet de monitor?.. qua lichtjes bedoel ik dan..

Verwijderd

moved V&B >> PMG

lijkt met niet echt een videoprobleem.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 17:21 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

lijkt met niet echt een videoprobleem.
Mwjah, heb je wel gelijk in.

Ik ga nu proberen of het iets uitmaakt als ik wat met de dimmetjes ga klooien.
Het monitor lampje is oranje en knippert.

specs

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Geheugen verwisselen maakt niks uit, het probleem blijft bestaan.

specs

Verwijderd

Misschien is het de cpu toch wel jij wist toch niet zeker of hij wel opstartte????

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Al een andere monitor geprobeerd? Zie ik niet in het lijstje mislukte pogingen staan :P

Verwijderd

laatst ook gehad. alle hardware eruit behalve video en RAM en dan 1 voor 1 alles terug plaatsen: staat vaak geneog in de search.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:46 schreef andre_at_home het volgende:
Laatst ook gehad. Alle hardware eruit behalve video en RAM en dan 1 voor 1 alles terug plaatsen: staat vaak genoeg in de search.
En wat was er bij jou mis dan? Dat er 1000x is gezegd wat je kan doen om het probleem te lokaliseren, dat weet ik natuurlijk allang, en elke idioot kan dat zelf bedenken. Ik ben meer geinteresseerd in of andere mensen al zoiets gehad hebben.
Je kan wel elke keer roepen: UTFS!!! enzo, en manieren geven waarop ik erachter kan komen wat er mis is, maar ik denk dat wanneer je een weekend bezig bent geweest om een probleem op te lossen, het niet zo gek is om eens te kijken of er iemand ervaring heeft met dit probleem. Dat scheelt mij namelijk een week aan geklooi en het is een kleine moeite om ff een reply te geven als je een idee hebt.
Het is niet dat ik het niet waardeer dat je reageert!! Maar ik heb het gevoel dat het inmiddels wel aanvaardbaar is om te zeggen dat ik een fair share aan moeite heb gedaan.
Ondertussen blijf ik proberen om iets te vinden, maar als iemand het idee heeft dat hij weet wat het probleem veroorzaakt, dan vindt ik het nuttiger om dat eerst te proberen.

specs

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 20:43 schreef sjroorda het volgende:
Al een andere monitor geprobeerd? Zie ik niet in het lijstje mislukte pogingen staan :P
Heb ik ook al geprobeerd, was ik inderdaad vergeten. :D
Maar helaas.......... |:(

specs

Verwijderd

Ik heb ook zo een probleem gehad...hij starte me windows wel op..kreeg een vrolijk deuntje en toen werdt me beeld zwart...
Wat bij mij het probleem was was windows xp.
Opnieuw geinstaleerd en het was er weer...maar vond het ook heel erg vreemd en had ook van alles geprobeerd.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 01:44 schreef GHTP het volgende:
Ik heb ook zo een probleem gehad...hij starte me windows wel op..kreeg een vrolijk deuntje en toen werdt me beeld zwart...
Wat bij mij het probleem was was windows xp.
Opnieuw geinstaleerd en het was er weer...maar vond het ook heel erg vreemd en had ook van alles geprobeerd.
Het ligt niet aan windows, want het beeld blijft zwart vanaf het moment dat de computer aangaat. Dat is ook lastig, want in het bios knutselen ofzo kan ook niet.

specs

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Probeer het bios eens te resetten. Als dat het probleem niet oplost kun je nog het volgende doen: stroomkabel ontkoppelen, bios resetten, proc en koeler verwijderen. Stroomkabel er weer aan en pc zo 30 seconden laten lopen. Daarna proc en koeler er weer op en hopelijk doet 'ie het dan weer.

Deze info heb ik uit het forum op de msi site, schijnt vaker voor te komen. Succes!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Nou ik weet niet wat het probleem nou was, maar de derde keer geheugenbankjes verwisselen heeft geholpen. Misschien dat er stof tussen zat, anders zou ik het niet weten. IIG bedankt!

specs

Verwijderd

maybe volgorde van de ram bankjes ofzo kweet niet precies wat voor soort ram je hebt ofzo maarja met wat oudere ram moesten ze altijd 2 aan 2 qua gelijkheid ervan maarjah...
het werkt weer :)
Pagina: 1