Toon posts:

goed moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
probleempje:
ik wil m`n pc gaan upgrade maar weet alleen niet zoveel van moederborden af, mijn huidige specs zijn:

Pentium 3 600 Mhz
384 MB RAM
TNT2 Pro (32 MB)
Phoenix (133 Mhz) moederbord

nu heb ik me laten vertellen dat ik beter kan upgrade naar een nieuwere processor (bijv. athlon xp 1600) dan te upgrade naar een geforce 3
mijn vraag is dus als ik zou willen upgraden naar een athlon xp 1600 wat ik er dus behalve de athlon xp 1600 allemaal bij moet kopen (wat een goed moederbord is enzo), of als je denkt dat ik beter kan upgrade naar een geforce 3 waarom ja dat denkt.

Alvast hartstikke bedankt!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik zou idd een geforce 3 halen omdat je pc volgens mij niet te traag is om de huidige spellen te spellen

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Beltzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 07:32
Waarvoor wil je een upgrade..

Voor games kun je beter een betere videokaart kopen dan een betere processor. Tot op zekere hoogte natuurlijk

Voor een nieuwe processor kun je beter de amd xp 1700 kopen.
die is erg interessant voor zijn prijs (179,90 -> gistron.com)

een goed moederbord is de epox 8kha+. Maar er zijn ook andere goede socket A boarden.. kijk maar ff op http://www.tomshardware.com en dan bij mainboards. Daar staat een test van een zooi bekende boarden.
Epox en Soltek zijn de beste.

Verder heb je een goede cooler nodig.. en geloof me.. het duurt ff voordat je een goede cooler hebt die bij jouw past. dus kwa geluid en cash >:)

en je moet nieuw geheugen hebben. PC2100 256MB voor 89.90.. weer bij gistron. Kijk maar bij pricewatch\

oh.. en voeding.. als je nog een 250 watt voeding hebt.. zou ik die ook maar inruilen voor een 300 of 350. Zeker als je later nog eens een gforce 3, dvd, brander en coolers wilt hebben in die kast van je..

5 dinkies voor een nieuwe upgrade.. en je kan niet zoder deze zooi >:)

have fun.

Verwijderd

Msi kt266 Pro2-RU is een goed moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380v2.0-ru.jpg

Asus A7v-266-e is ook een goed moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/mb/socketa/a7v266-e/a7v266-e.gif

En tot slot de Soltek SL-75DRV4

Afbeeldingslocatie: http://www.soltek.de/moboimage/75drv4.jpg

Deze drie bordjes beschikken allemaal over de Viakt266a chipset , je kan beter even alle voor- en nadelen op een rijtje zetten (Je hebt natuurlijk ook nog Abit aOpen , Epox etc.) , ik zou iig geen Sdr bordje meer aanschaffen (met bijv Viak133 of Kt133a chipset)

Een andere optie is wachten op de nieuwste chipsets van Via , de Kt333 en Kt333a.

Verwijderd

Topicstarter
opzich draaien de meeste spellen goed in 1024*768 met 16 bit, maar laatst wou ik mohaa spelen, en dat gind toch niet zo goed. Dus ik heb de resolutie wat lager gezet enzo totdat ie wel redelijk goed ging, maar toen dat eenmaal zo was, was het spel best wel lelijk geworden, helemaal toen ik screenies zag van 1600*1200.
Eigenlijk wil ik dus upgrade zodat ik mohaa in een (stuk) hogere resolutie kan spelen.

Maar jij denkt dus aan de GeForce 3, wat denken andere hier over..? Of is dat de enigste goeie keuze?

ALvast bedankt!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je zou een snellere P3 of Celeron in je moederbord kunnen gooien als je moederbord dit aankan. Zie info van je moederbord. Een Celeron 1,3 Ghz is een processor voor een mooie prijs die indrukwekkende prestaties levert voor die prijs.

Wat betreft de videokaart hangt het een beetje af van wat je er mee doet. Die videokaart die je hebt kan voor een hoop office werk en redelijk wat games nog prima dienst doen. Als je echt heavy games wilt gaan spelen in zo'n Geforce 3 wel aan te raden.

Als je een Athlon XP wilt zal je zoiezo een socket A moederbord moeten aanschaffen en voor een P4 zal je een socket 478 moederbord aan moeten schaffen. In beide situaties is het zeer aan te raden om ook andere geheugen te kopen. Voor de Athlon DDR-SDRAM en voor de P4 RD-RAM. Door dit te doen wordt het soieso een dure grap.

Ik zou persoonlijk voor de optie van de 1,5 GHZ Celeron gaan omdat dit gewoon een supersnelle processor is. Ik heb zelf een P4 1,5 Ghz en mijn vader heeft een Celeron 1,2 GHz. Af en toe vraag ik me weleens af welke er sneller is.

Als je meer info wil. Gebruik de Search.

Systeem | Strava

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:09 schreef Shaggy16 het volgende:
Msi kt266 Pro2-RU is een goed moederbord.

[afbeelding]

Asus A7v-266-e is ook een goed moederbord.

[afbeelding]

En tot slot de Soltek SL-75DRV4

[afbeelding]

Deze drie bordjes beschikken allemaal over de Viakt266a chipset , je kan beter even alle voor- en nadelen op een rijtje zetten (Je hebt natuurlijk ook nog Abit aOpen , Epox etc.) , ik zou iig geen Sdr bordje meer aanschaffen (met bijv Viak133 of Kt133a chipset)

Een andere optie is wachten op de nieuwste chipsets van Via , de Kt333 en Kt333a.
helemaal mee eens maar Soltek :? :r

Verwijderd

Topicstarter
die Celeron 1,3 Ghz, is dat ook pentium 3, en als ik die koop moet ik er verder nog wat bijkopen dan??

enneh, kan ik dan mohaa in een hoge res spelen?
of moet ik daarvoor toch een geforce 3 hebben?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:15 schreef MaXxX het volgende:

[..]

helemaal mee eens maar Soltek :? :r
Beargumenteer dit is op een fatsoenlijke manier???

• Beltzer
mmmm .. advies -> celeron en dan nog een MSN logo bij je naam..

ke.. wintel fan dus :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:17 schreef jcross het volgende:
die Celeron 1,3 Ghz, is dat ook pentium 3, en als ik die koop moet ik er verder nog wat bijkopen dan??

enneh, kan ik dan mohaa in een hoge res spelen?
of moet ik daarvoor toch een geforce 3 hebben?
Met die Tnt pro ga je Mohaa echt niet boven 1024*768 spelen , misschien is een Geforce 2 Ti of een Geforce 3 Ti 200 iets voor jou???

Verwijderd

Een upgrade naar een GeForce 3 Ti of Ati Radeon 8500 doet al wondertjes denk ik, maar als je toch naar een nieuw mobo gaat (met Athlon XP uiteraard), kijk ook eens naar de MSI K7T Turbo2, evt de uitvoering met DDR-SDRAM. Goed overclock-bordje (zelfs tips in de handleiding!!!!), leuke lay-out, niet te duur. Maarre... niet dat ik nu wil zeggen dat deze beter is dan de andere suggesties, want ik heb weinig vergelijk. Suc6

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:17 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Beargumenteer dit is op een fatsoenlijke manier???
Het is een Vies paars Tinky Winky Mobo :r

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:35
als je een moederbord wilt:
Epox 8kha+
-voor socket A (=AMD)
-zeer goed te OCen
-niet duur (chk de pricewatch)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

als je wat geld hebt (+/- 30 euro meer) kan je voor de Abit KR7a (-raid) gaan. Zonder of met raid. Dit is dus een kwaliteit moederbord en daarom iets duurder dand e rest.

Uitgaande van een Duron, Athlon, AthlonXp en de nieuwe AthlonXp met thoroughbred core.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan beter niet upgrade naar die Celeron 1,3 Ghz,
upgrade naar geforce 3 lijkt me de beste optie, maar ik heb daar nog een paar vraagjes over: *D
ik heb gelezen dat die geforce3 ti 200 uitermate geschikt is voor overclocken, maar wat houdt overclocken namelijk precies in en hoe doe je het?
Opzich lijkt die geforce3 ti 200 wel een goeie optie (daar hoef je dan toch verder niks bij te kopen?) en helemaal als ie overclocked kan!

Thx!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:19 schreef Patrickje het volgende:
Een upgrade naar een GeForce 3 Ti of Ati Radeon 8500 doet al wondertjes denk ik, maar als je toch naar een nieuw mobo gaat (met Athlon XP uiteraard), kijk ook eens naar de MSI K7T Turbo2, evt de uitvoering met DDR-SDRAM. Goed overclock-bordje (zelfs tips in de handleiding!!!!), leuke lay-out, niet te duur. Maarre... niet dat ik nu wil zeggen dat deze beter is dan de andere suggesties, want ik heb weinig vergelijk. Suc6
Er is geen turbo met DDR.
denk datje de K7T266 Pro2&K7T266 Pro2-RU bedoelt. (dit zijn best goeie bordjes) :)

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
ECS Elitegroup K75SA, lekker goedkoop en het werkt ook nog :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:24 schreef jcross het volgende:
upgrade naar geforce 3 lijkt me de beste optie, maar ik heb daar nog een paar vraagjes over: *D
ik heb gelezen dat die geforce3 ti 200 uitermate geschikt is voor overclocken, maar wat houdt overclocken namelijk precies in en hoe doe je het?
Opzich lijkt die geforce3 ti 200 wel een goeie optie (daar hoef je dan toch verder niks bij te kopen?) en helemaal als ie overclocked kan!

Thx!!!!
Nee ik heb er zelf een is allemaal software matig in te stellen niet moeilijk ofzo dus ;) en deze kaart is zeer goed overte clocken :)

• Beltzer
gforce overklokken.. koop een gainward.. hoef je niet moeilijk te lopen doen.. het overklokken doet ie bijna zelf. lekker makkelijk.. lekker easy en gainward geeft er nog garantie op ook.. omdat ze het standaard aanbieden..
kun je mooi ff oefenen :)

Verwijderd

Thx!!!!
Het overclocken van een videokaart gaat erg makkelijk met software programma's zoals Nvmax of Powerstrip (gebruik hierbij de search)

De Leadtek Ti200(T/D/H) is een errug goede kaart , goede 2D kwaliteit en veel extra's

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:25 schreef stekkel het volgende:
Als je geluk hebt :D

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:25 schreef MaXxX het volgende:

[..]

Er is geen turbo met DDR.
denk datje de K7T266 Pro2&K7T266 Pro2-RU bedoelt. (dit zijn best goeie bordjes) :)
Jah, je hebt gelijk. Maar als je die twee naast elkaar legt (met sdram en ddr) snap je ook waar mijn verwarring vandaan komt. ;)
Moet toch weer eens de site van MSI gaan bestuderen :9

Verwijderd

kijk Hier is of de geforce 3 ti200 resultaten je bevallen ;)
[topic=395066]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 29 januari 2002 17:25 schreef stekkel het volgende:
yep! Dat is een uitstekent bordje! :9~ Heb er zelf ook een en hij is nog goedkoop ook. Alleen denk ik dat je toch beter een GF3 oid kan kopen.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Op dinsdag 29 januari 2002 17:28 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Ik heb 2 servers (linux 2.4.17) met een athlon 1600 XP 7*24 uur draaien en heb dus blijkbaar geluk want er zijn geen problemen :-)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:29 schreef stekkel het volgende:

[..]

Ik heb 2 servers (linux 2.4.17) met een athlon 1600 XP 7*24 uur draaien en heb dus blijkbaar geluk want er zijn geen problemen :-)
Koop een kraslot maby heb je nogmeer geluk :9~

Verwijderd

Topicstarter
"Nee ik heb er zelf een is allemaal software matig in te stellen niet moeilijk ofzo dus en deze kaart is zeer goed overte clocken "

Bedoel je met nee er extra dingen bij kopen of het overclocken

enneh, als ik het nu goed begrijp moet nadat ik de geforce3 ti 200 heb gekocht alleen de kaart erin te zetten (tnt2 pro eruit sleuren) de computer opnieuw aan te zetten en dan nog een proggie vinden voor te overclocken.
Klopt dit?
en moet m`n HD geformatteerd worden hiervoor?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:31 schreef jcross het volgende:
"Nee ik heb er zelf een is allemaal software matig in te stellen niet moeilijk ofzo dus en deze kaart is zeer goed overte clocken "

Bedoel je met nee er extra dingen bij kopen of het overclocken

enneh, als ik het nu goed begrijp moet nadat ik de geforce3 ti 200 heb gekocht alleen de kaart erin te zetten (tnt2 pro eruit sleuren) de computer opnieuw aan te zetten en dan nog een proggie vinden voor te overclocken.
Klopt dit?
en moet m`n HD geformatteerd worden hiervoor?
Eerst je oude drivers deinstalleren dan pc uitzetten TNT2 eruit geforce 3 erin pc aan doen dan naar www.nvidia.com en de nieuwste detonator drivers downloaden en installeren en dan NVmax installeren en je kan hem overclocken :)

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 17:31 schreef MaXxX het volgende:

[..]

Koop een kraslot maby heb je nogmeer geluk :9~
Heb je soms slechte ervaringen met dat bord? >:)

Wil je er soms over praten ? ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt!!

maarreh, je hoeft je HD dus niet te formatteren??
en wat houdt overclocken nou eigen in? ik weet wel dat ie daardoor sneller gaat, maar waarom weet ik niet..

THX!!!

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 17:36 schreef jcross het volgende:
hartstikke bedankt!!

en wat houdt overclocken nou eigen in? ik weet wel dat ie daardoor sneller gaat, maar waarom weet ik niet..

THX!!!
Je verhoogt de snelheid waarmee het geheugen en de chip (core) lopen en daardoor gaat ie sneller 8-)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, waarvoor laten ze hem dan niet standaard al zo snel gaan? |:(
enneh, moet je er nou je HD voor formatteren of niet?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:36 schreef jcross het volgende:
hartstikke bedankt!!

THX!!!
Met een overclock programma schroef je eigenlijk je geheugen snelheid en de snelheid van de chip (de core) op , daarna kun je met een spel , of een benchmark programma (3Dmark) kijken of je kaart nog stabiel werkt en of de kaart geen beeld fouten maakt , als alles nog goed werkt dan kun je de kaart nog verder overclocken.

edit:

Ze maken die kaart wat langzamer om hem betaalbaar te maken voor bijna iedereen en om er weer een nieuwe versie bij te hebben , en nee je hoeft je schrijf niet te formatteren eigenlijk alles doen wat MaXxX jou verteld heeft.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 17:40 schreef jcross het volgende:
hmmz, waarvoor laten ze hem dan niet standaard al zo snel gaan? |:(
enneh, moet je er nou je HD voor formatteren of niet?
Omdat de maximale snelheid afhangt van de kwaliteit v/d chips en dat is per kaart verschillend. Ze nemen dus een veilige marge. Dit geld ook bij processoren. En om te overklokken hoef je je HDD niet te formatteren. Gewoon een progje downloaden, installeren en overklokken maar :P

suc6

Verwijderd

Topicstarter
"of de kaart geen beeld fouten maakt , als alles nog goed werkt dan kun je de kaart nog verder overclocken."

hmmz, wat als de kaart dan niet goed meer werkt? nieuwe kopen?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:44 schreef jcross het volgende:
"of de kaart geen beeld fouten maakt , als alles nog goed werkt dan kun je de kaart nog verder overclocken."

Echt kapot gaat die niet snel en zo ja *Garantie*

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel of je als je er een nieuwe kaart heb ingezet dan je pc moet formatteren, en welk merk kaart heeft dan de beste kwaliteit chips voor deze kaart?

Verwijderd

Echt kapot gaat ie heus niet , hij kan gaan vastlopen tijdens een benchmark of beeldfouten (artifacts) gaan weergeven , je moet dan vaak effe opnieuw opstarten met de ctrl toets ingedrukt en dan worden de standaard waarden voor de core en het geheugen weer geladen.

En anders ga je garantie claimen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:46 schreef jcross het volgende:
ik bedoel of je als je er een nieuwe kaart heb ingezet dan je pc moet formatteren, en welk merk kaart heeft dan de beste kwaliteit chips voor deze kaart?
dat heb ik net al gezegt dat wat je moet doen en niet formateren :p

Verwijderd

Topicstarter
dus het kan zijn dat door overclocken je kaart kapot gaat? :r

en ik denk niet dat ie nog garantie heeft na overclocken :(

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:46 schreef jcross het volgende:
Leadtek of Asus , lees de revieuws er maar over na op Tweakers.net of ga searchen.

Ps als je steeds kleine stapjes maakt tijdens het overclocken dan kan er echt (bijna) niks gebeuren.

Als ie toch kapot gaat dan ga je naar de winkel en dan zeg je 'Mijn videokaart geeft geen beeld' en klaar , je krijgt een nieuwe en die winkel stuurd je kaartje terug naar bijv Leadtejk of Asus.

• kutkip

Snelheid terug schroeven :P
Een videokaart gaat namelijk niet zo snel stuk van het OC'en als een processor. Sterker nog; ik heb nog nooit een dode gezien. Ga wel voorzichtig ter werk. Als je echt geen risico wilt lopen overklok dan per MHz. Als je te hoog zit krijg je rare punten en strepen in je beeld en dan ga je dus een paar MHz terug :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:47 schreef jcross het volgende:
dus het kan zijn dat door overclocken je kaart kapot gaat? :r

en ik denk niet dat ie nog garantie heeft na overclocken :(
Zolang die niet zwart is krijg je vaak nog garantie dus >:)

Verwijderd

Topicstarter
alweer hartstikke bedankt!!

maar moet je elke keer je kaart opnieuw overclocken of hoeft dat maar 1 keer en als het daarna goed gaat laat je de kaart zo staan?

en is er een speciaal merk waar de kaarten de beste kwaliteit chips hebben, zodat je ze goed kan overclocken?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:50 schreef jcross het volgende:

maar moet je elke keer je kaart opnieuw overclocken of hoeft dat maar 1 keer en als het daarna goed gaat laat je de kaart zo staan?

en is er een speciaal merk waar de kaarten de beste kwaliteit chips hebben, zodat je ze goed kan overclocken?
Je kan instellen of die elke keer als pc opstart de nieuwe clocksnelheden aanpast en over emrk heeft shaggy16 net al uitgelegt... :P

• kutkip

Je hoeft het maar 1x te doen. :7 En Asus en Leadtek hebben wel goede kaarten, dus ook goed gechikt om te OC'en B-)
Zoek ook eens wat reviews, daar vind je vast wel wat :)

Hier wat reviews:

http://www.tweakers.net/nieuws/19781?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/19757?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/19648?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/18820?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/18709?highlight=titanium

Verwijderd

Je moet kijken naar het aantal Ns van een memory chip , bijv 4ns (redelijk standaard getal voor een Gf3) KAN ongeveer op 1000/4 is 250 Mhz lopen.

Sommige merken hebben langzamer geheugen , die komen misschien maar op 200Mhz ofzo , goed merken zijn Leadtek en Asus , en zo zijn er nog wel een paar.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 29 januari 2002 17:28 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Helemaal niet! Dit is een topbord! Heb al 3 pc's gebouwd voor mensen met de ECS k7s5a als mobo, en ze werken allemaal perfect! De onboard lan is goed, al laat die audio wat te wensen over. Maargoed, die gebruik je over het algemeen toch niet.
Verder is die sis chipset (sis735 als ik me niet vergis) sneller dan kt266 amd760 en alimagik chipsets.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 17:52 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

ongeveer op 1000/4 is 250 Mhz lopen.
-> effectief op 500 MHz omdat het ddr geheugen is <-

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:58 schreef kutkip het volgende:

[..]

-> effectief op 500 MHz omdat het ddr geheugen is <-
Gellukig wel jah :D

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 17:52 schreef kutkip het volgende:

[..]

Je hoeft het maar 1x te doen. :7 En Asus en Leadtek hebben wel goede kaarten, dus ook goed gechikt om te OC'en B-)
Zoek ook eens wat reviews, daar vind je vast wel wat :)

Hier wat reviews:

http://www.tweakers.net/nieuws/19781?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/19757?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/19648?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/18820?highlight=titanium

http://www.tweakers.net/nieuws/18709?highlight=titanium
Check deze ff he! :P :D

Verwijderd

Topicstarter
HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!!!

maar zijn de 3d kaarten van Nvidea zelf niet zo goed als die van Asus??

en wat is het verschil tussen de Asus V8200 GeForce3 Ti200 en de Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe, meer opties??

en is het handiger om de geforce 3 ti 200 te nemen of de gewone geforce 3??

en ik zie er ook staan Nvidia Geforce3 TI 200 128 Mb Tv-Out, is die niet beter want die heeft 128MB, normaal heeft die toch 64, of vergis ik me????

alvast bedankt voor de moeite!!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:08 schreef jcross het volgende:

en wat is het verschil tussen de Asus V8200 GeForce3 Ti200 en de Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe, meer opties??

en ik zie er ook staan Nvidia Geforce3 TI 200 128 Mb Tv-Out, is die niet beter want die heeft 128MB, normaal heeft die toch 64, of vergis ik me????

Geen 128 Mb versie nemen is zonde van je geld en bijna geen performance winst.

Nvidia maakt zelf geen kaarten , alleen de chips voor op de kaarten.

De Asus Deluxe is een uitgebreidere versie met dacht ik een Vrbril etc. (check Asus.com.tw voor excacte specs)

Neem een Ti200 die zijn stukken goedkoper en makkelijk over te clocken naar Geforce 3 of misschien zelfs Ti500 snelheden.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:08 schreef jcross het volgende:

Nvidia maakt de chips en de kaarten worden vaak verandert door de bv Hercules of Asus. Ze zetten er dan hun eigen 2d filter op, ander geheugen, een andere cooler en een leuk kleurtje. Nvidia brengt geloof ik zelf geen kaarten uit.

De deluxe heeft er wat troep bij zitten :P Zoals tv-out (ik weet niet of dat ook echt zo is maar als voorbeeld) en iig zit er een 3D-brilletje bij.

Een Gf3 ti 200 is een stuk goedkoper dan de gewone en het snelheidverschil is nihiel. Ik zou voor een ti200 gaan.

Die is idd beter maar er stond hier laatst een test met die 128 meg kaart en er is kwa prestaties eigenlijk geen verschil maar hij is wel veel duurder :( geen aanrader dus.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:13 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Geen 128 Mb versie nemen is zonde van je geld en bijna geen performance winst.

Nvidia maakt zelf geen kaarten , alleen de chips voor op de kaarten.

De Asus Deluxe is een uitgebreidere versie met dacht ik een Vrbril etc. (check Asus.com.tw voor excacte specs)

Neem een Ti200 die zijn stukken goedkoper en makkelijk over te clocken naar Geforce 3 of misschien zelfs Ti500 snelheden.
lol :) bijna precies hetzelfde als mijn post :o

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:18 schreef kutkip het volgende:

[..]

lol :) bijna precies hetzelfde als mijn post :o
hehehe ik zie het :D :o >:)

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan het beste gaan voor de Asus V8200 GeForce3 Ti200 of de Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe??

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:21 schreef jcross het volgende:
dus ik kan het beste gaan voor de Asus V8200 GeForce3 Ti200 of de Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe??
De Leadtek Gefoce 3 Ti 200 TDH is ook een hele goede kaart , Tv-Out , Dvi en een Hardware monitoring chip die de temperatuur , voltage etc laat zien van je videokaart.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:21 schreef jcross het volgende:
Ja idd. Als je lokale computerboer die niet heeft kun je ook gerust voor Leadtek, Hercules of MSI gaan.

ps: Hou wel ff deze prijzen in de gaten he :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/21391

http://www.tweakers.net/pricewatch/20820

http://www.tweakers.net/pricewatch/23973

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat:

Asus V8200 GeForce3 Ti200 = € 252,-
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe = € 285,-
Leadtek Winfast Titanium 200 TDH 64Mb DDR TV+DVI = € 281,-

hmm, moeilijk besluit..

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:32 schreef jcross het volgende:
Ik zie dat:

Asus V8200 GeForce3 Ti200 = € 252,-
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe = € 285,-
Leadtek Winfast Titanium 200 TDH 64Mb DDR TV+DVI = € 281,-

hmm, moeilijk besluit..
Jah...je moet je afvragen wat je nu echt nodig hebt he. Die deluxe daar zit een 3D-bril bij maar zelf gebruik ik die echt nooit |:( ! Die Leadtek is ook wel heel compleet he.. :) Is ook een mooie kaart :7

ps: Welkom op GoT >:)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:36 schreef kutkip het volgende:

[..]

Jah...je moet je afvragen wat je nu echt nodig hebt he. Die deluxe daar zit een 3D-bril bij maar zelf gebruik ik die echt nooit |:( ! Die Leadtek is ook wel heel compleet he.. :) Is ook een mooie kaart :7
Ja die bril is 60 Hz dacht ik :D :r

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:38 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Ja die bril is 60 Hz dacht ik :D :r
40 zelfs dacht ik. Ik heb hem met die Asus drivers (HEEEL langzaam :() een keer goed gekregen maar dan gaan de games op 10 fps :o

Lol! Kijk ik voor de grap ff door dat brilletje, draait ie nog steeds gewoon normaal! :o :D :P :+ }:O

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!! enneh, best wel kewl en goed bord, zo snel antwoord en zo veel antwoorden heb ik nog nooit gehad *D!

enneh, een 3d bril??
huh? Bedoel je daarmee een echte bril en als je dan zit te game dat alles dan echt 3d lijkt of..???

en wat is DVI?

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 18:42 schreef jcross het volgende:
bedankt!! enneh, best wel kewl en goed bord, zo snel antwoord en zo veel antwoorden heb ik nog nooit gehad *D!

enneh, een 3d bril??
huh? Bedoel je daarmee een echte bril en als je dan zit te game dat alles dan echt 3d lijkt of..???

en wat is DVI?
Yep! dat is idd een echt bril(letje) waardoor het meer 3D lijkt. Alleen zit dat ding niet echt lekker bij mij :r

DVI is om een TFT monitor op aan te sluiten of digitale CRT's (Er is daar volgens mij eentje van geweest maar die heb ik nooit meer terug gezien :))

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:42 schreef jcross het volgende:

enneh, een 3d bril??

en wat is DVI?
Dgital Video Input ,

Deze standaard is ontworpen om problemen die ontstaan door het gebruik van een analoge interface in combinatie met een LCD scherm op te lossen. Een LCD scherm zelf is digitaal waardoor het omzetten van een digitaal signaal naar een analoog signaal op de videokaart een overbodige stap is welk alleen maar onnauwkeurigheden introduceert.

Daarom dus vaak dvi op lcd schermen en nu ook op sommige Crt schermen.

Heb jezelf niks aan denk ik , of je monitor moet het ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar als ik nu zo luister kan ik als ik een deluxe version zou kopen dus beter de
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe
kunnen kopen, dan de
Leadtek Winfast Titanium 200 TDH 64Mb DDR TV+DVI

want bij die Asus deluxe zit alles bij van die Leadtek plus een brilletje (toch??)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso was de Celeron 1.3 geen optie- de Phoenix (MSI-6199) trekt geen Tuluatin, tenzij je een Powerleap convertor koopt voor teveel geld. Max qua MHz is de 1.1GHz Cu-mine Celeron2 of P3-E.
Snelste qua performance is echter de P3-1000EB.

Als je er een GF3 in gaat zetten is een CPU upgrade wel het overwegen waard- nu is bij spellen duidelijk de TNT2 de bottleneck, straks zonder meer de 600MHz CPU. Als je een convertor gebruikt (kost een € of 15) kun je gewoon de goedkopere FC-PGA CPUs nemen (Slot1 GHz P3 is DUUUR en zeldzaam).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:50 schreef jcross het volgende:
hmm, maar als ik nu zo luister kan ik als ik een deluxe version zou kopen dus beter de
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe
kunnen kopen, dan de
Leadtek Winfast Titanium 200 TDH 64Mb DDR TV+DVI

want bij die Asus deluxe zit alles bij van die Leadtek plus een brilletje (toch??)
Hier een hele goed revieuw :

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/011218/images/titanium-family.jpg

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/011218/index.html

Dat van die Vrglasses van net klopte niet helemaal , de refreshrate die je normaal gebruikt , word met het gebruik van die bril 2x zo laag.

The first thing you need to make 3D stereo vision an enjoyable experience is a very good monitor. Since the eyes alternately see the scene as it is drawn to the screen, the monitor's perceived refresh-rate is effectively halved. As a result, to play at 1024x768 with a perceived refresh rate of 70Hz, your monitor actually has to run at 140Hz, or 70Hz for each eye. Anything lower is too strenuous for the eyes, since the drop to 120Hz already means perceived 60 Hz and therefore, a flickering image.

Shutter glasses shouldn't be used for more than 30 minutes at a time in any case, as the strain on the eyes is quite great and can cause headaches and even nausea. Also, most monitors show a residual glow when the scene changes and simply can't quite keep up, leading to "ghosting artifacts" - remaining pixels meant to be displayed only for the other eye.

De Asus Ti 200 Deluxe , heeft alles wat een Leadtek Tdh heeft behalve een Dvi aansluiting :

Asus V8200 T2 Deluxe GeForce3 Ti200: 175MHz
64 MB, 4 ns, 400 MHz
GPU Fan
Memory Heatsinks
TV-In & -Out (SAA7108E)
3D Shutter Glasses
HW Monitoring

Verwijderd

ik heb zelf een leadtek ti200 hij bevalt me zeer goed orgineel loopt die ook hardstikke goed dus overclocken is niet direct nodig dus :)

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 19:07 schreef MaXxX het volgende:
ik heb zelf een leadtek ti200 hij bevalt me zeer goed orgineel loopt die ook hardstikke goed dus overclocken is niet direct nodig dus :)
Maar wel een leuke (gratis) boost voor in zware games.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 19:07 schreef MaXxX het volgende:
Maar wel een leuke (gratis) boost voor in zware games. (8>

Verwijderd

Topicstarter
hmm, volgens mij heeft iedereen hier een geforce 3 ti 200 :)

maarreh, als ik die review zo lees, dan is de geforce 3 ti 500 ook wel errug goed, waarom heeft iedereen dan hier toch voor de ti 200 gekozen??

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 19:11 schreef kutkip het volgende:

[..]

Maar wel een leuke (gratis) boost voor in zware games. (8>
Dubbel post :z >:)

MaXxX heeft die kaart bijna dood geclocked hoor ;) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 19:12 schreef jcross het volgende:

maarreh, als ik die review zo lees, dan is de geforce 3 ti 500 ook wel errug goed, waarom heeft iedereen dan hier toch voor de ti 200 gekozen??
*De prijs is een stuk lager.
*Een Ti200 is ruim voldoende.
*Over te clocken tot of bijna Ti500 snelheid.
*Gewoon goed kaartjes.

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 19:12 schreef jcross het volgende:

Ik zelf moet het met een Asus V7700 deluxe doen :'( maar de ti 500 is errug duur, iets van 150 Euro en dat merk je toch niet echt hoor, ja alleen in je 3D Mark score maar je kunt dat geld denk ik beter gebruiken voor bv je processor of gewoon lekker in je zak houden ;)

• kutkip
Op dinsdag 29 januari 2002 19:13 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Dubbel post :z >:)

MaXxX heeft die kaart bijna dood geclocked hoor ;) >:)
OOPS! sorry :) }:O

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=218256/1/50]

Verder: Search en lees reviews

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.