Hoe Iiyama de problemen oplost !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 12:38
Mijn brief gericht aan Iiyama.nl

Geachte Heer,

Vorige week is de monitor Iiyama Vision Master Pro 453 (HA901D)

wegens een defect omgeruild voor een andere monitor namelijk de Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DT) en bij ons afgeleverd door de transportfirma Van Stijn.

Na het scherm met groot enthousiasme uitgepakt te hebben, werden de beeldscherminstellingen optimaal afgesteld met het Nokia en Philips-testprogramma en dit als de monitor 15 à 20 minuten was opgewarmd.

De teleurstelling die we toen weer opmerkten is dat het beeld trilt bij het lezen van tekst en de focus onscherp staat wat zeer vermoeiend en ongezond is voor de ogen.

De afwijkingen in de beeldweergave, die volgens mijn inzien niet als normaal kan beschouwd worden, zijn de volgende punten.

· Trillend beeld op elke resolutie en beeldrefresh

· Pompende focus

Dit beeldscherm is weeral bij enkele vrienden op 3 verschillende computers met de nodige inf-files en met telkens een andere grafische kaart uitgetest en gaf steeds hetzelfde resultaat of zelfs slechter.

Dit fenomeen (trillen en focussen) is duidelijk merkbaar en niet "alleen" door ons, het is zéér zichtbaar bij tekstverwerking en het lezen van internetpagina's.

Wat wij als laatste zelf nog hebben ondernomen (om nogmaals alle twijfels weg te nemen) is een andere grafische kaart dan onze vertrouwde "Matrox G450" in de computer geplaatst, om te zien of er misschien geen probleem met onze eigen grafische kaart was.

Het resultaat van trillende letters was nog steeds hetzelfde en duidelijker merkbaar bij deze grafische "3dfx voodoo 3 kaart".

Ook hebben we nogmaals de computer in een andere ruimte aangesloten, met enkel en alleen de monitor op afzonderlijke stopcontacten met telkens een goedgekeurde aarding.

Dit om uitsluiting te geven i.v.m. magnetisch velden van allerlei randapparatuur.

Daar ik altijd een goed vertrouwen heb en geloof in de producten van Iiyama en hun bedrijfsfilosofie hoop ik op een positieve oplossing voor ons probleem.

Nu hebben wij zelf reeds genoeg pogingen ondernomen om voor dit probleem een oplossing te vinden, doordat wij echt radeloos waren.

Wij zijn hierdoor ook verder gaan zoeken op internet en zijn hierbij op een site terechtgekomen waar wij verklaringen vinden van mensen die gelijkaardige problemen beschrijven van een gelijkaardige Iiyama monitor uit dezelfde reeks als de onze.

Ik verwijs naar de volgende url:

[topic=130527/35/25]

Dit is nu toch wel echt toeval of niet, dat deze personen het over dezelfde trillingen van de letters en verkleuringen van de hoeken op het scherm hebben.

Indien hier geen positieve oplossing kan aangeboden worden voel ik me verplicht om me aan te sluiten op de negatieve reacties van de vermelde url.

Wij weten dat deze mail weer voor de zoveelste keer pas later zal worden gelezen, toch hoop ik dat er "EINDELIJK" eens een definitieve en positieve oplossing kan gevonden worden. Wij zijn hier nu al zolang mee bezig en we worden enkel maar van het kastje naar de muur geslingerd.

Hoe kan ik nog anders duidelijk maken dat het genoeg is geweest! Laat ons niet in het donkere wachten en helder dit a.u.b. op!!!

Graag hoop ik op een positieve en 'snelle' oplossing.

Reactie van Iiyama.nl :(

Uw bericht is gelezen.

Gebruik de instelling 1280x1024@85Hz.

Pixeljitter komt in elke Diamondtron beeldbuis voor (17, 19, 21, 22), hier is ook niets aan te doen.

Deze jitter is zichtbaar vanwege de kleine dotpitch, de oudere buizen hedden een grotere dotpitch waardoor dit jitter effect niet aanwezig of niet waar te nemen is.

Dat de hoeken eens in de tijd verkleuren heeft te maken met een software reset in de temperatuursmeting welke binnen in de monitor zit en is noodzakelijk om de monitor langere tijd goed te laten functioneren.

Hopend u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Iiyama benelux b.v.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Rico

Wie dit leest is gek....

Hahahaha wat een onzin weer van die Iiyama gasten.
Ze zouden moeten schrijven:

Helaas meneer zijn wij ook achter deze problemen gekomen.
We kunnen en willen er helaas niks aan doen, omdat wij anders alle defecte monitoren moeten vervangen en dit de ondergang van Iiyama zou zijn.
Gaat u maar op de resolutie van 1280x1024@85hz werken, want dan zijn de problemen het minst.
Wij wensen u nog veel plezier met uw super mooie Iiyama monitor die volgens de specs wel diverse resoluties aankan, maar door onkunde van Iiyama toch een fixed frequency monitor is.

Met vriendelijke groet,

Karel de Technicus
Hoofd TD Iiyama

P.S. Binnenkort komt Iiyama met een special burostoel die op dezelfde manier trilt als de letters op uw scherm. Op deze manier worden de trillende letters niet meer waargenomen. Kan alleen zijn dat door de afstand tot de noordpool de trilling iets anders is dan verwacht en dus het fenomeen trillende letters niet wordt opgelost maar wordt verergerd. Maar dit soort praktijken zult u inmiddels wel gewend zijn van Iiyama.

Echt heb 3 van die :r VMP451's gehad en allemaal hetzelfde probleem. De ene nog erger dan de andere. Nu de Philips te pakken met hetzelfde beeldbuis...en waarempel...hij is perfect. Dus niks dotpitch en effect van Diamondtron etc...
Er zit :r electronica in die Iiyama's

Probeer die monitor bij de winkel om te ruilen. Desnoods een YokoTech ViesieMeesteresProf maar slechter kan het niet worden. Echt doe dat ding weg zolang het nog kan.
Spreek uit ervaring.

Succes ermee

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dikke BULLSHIT ((potdorie)), op me VMP 451 zijn ze op 1280x1024 net het ergste, zware gemometriefouten, en bibber de bibber letters !!

Zit nu ((potdorie)) op 1600x1200 te pieren omdat het hier nogal meevalt, behalve het onverdraagbare getril !!!

Nu ik dit hoor zal ik m'n VMPtje maar niet opsturen, want ze kunnen er toch niets aan doen en hij komt waarschijnlijk erger terug dan ik hem stuur :)

Nuja... in het vervolg philips of zo he :)

edit:
Offensief taalgebruik verwijderd

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-06 08:52

reapher

Z POWER

dat diamontron buizen trillen rond de letter is wel waar hoor. En ja dat hebben ze allemaal. Hoewel de 450 versie er veel minder last van had. Ikzelf heb er ook last van, maar echt super erg is? niet echt hier.

Dat focus spul ken ik niet? wat doet dat dan?

En die kleuren, tja wat zal ik zeggen. Beetje apart antwoord. Want waarom zoiets irrie doen voor een reset ofzo |:(

Dat ze liegen of bullshit vertellen volgens sommige hier, tja ik zou het niet weten ben geen expert. En ik ga al helemaal niet ordelen over dit soort dingen. Wat wel als een huis boven water staat is dat jij een monitor heb gekocht voor veel geld en daar niet tevreden mee bent.

Click hier niet

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Al 2 jaar een 100% tevreden user..... :)

(A201HT)

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:46
Hehe, en ik maar blij met mijn Belinea 103010, alhoewel deze niet hoger wil dan 1280x1024 en de helderheidsinstellingen te wensen overlaten. (Op het allerlichtst, kan ik in 'de donkere gangetjes' bij de_dust in counterstrike niets onderscheiden, maarja,

succes met je monitor

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 20:36 schreef DarkPriest het volgende:
Hehe, en ik maar blij met mijn Belinea 103010, alhoewel deze niet hoger wil dan 1280x1024 en de helderheidsinstellingen te wensen overlaten. (Op het allerlichtst, kan ik in 'de donkere gangetjes' bij de_dust in counterstrike niets onderscheiden, maarja,

succes met je monitor
kheb ook een belinea (10-70-25)
van monitors hoor je altijd dat ze OF zuigen OF goed bevallen, iets er tussenin blijkt er niet te zijn, belinea is dan wel een b-merk maar dat maakt met monitors geen fuck uit blijkt het, het ene product van een bepaald merk is gewoon goed, of het nou een a-merk of b-merk is, de helft van de series van iiyama zijn bijv ook zuig

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
En sinds wanneer is Iiyama een A-merk dan???

Ze maken (maakten?) goede monitoren voor weinig geld maar om het nu een A-merk te noemen gaat een beetje ver.

Typisch geval van een merk wat te populair is geworden IMO.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:01

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zijn die TFT-schermen ook zo gevoelig van Iiyama?

/dev/null

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik wilde die Vision Master Pro 454 kopen, maar ik ga nu toch wel twijfelen hoor. Ik heb nu een 17" van Iiyama, de destijds zo geroemde Vision Master Pro 17 en ondanks een wat donkere verticale streep aan de linkerkant, ben ik nog altijd zeer tevreden met deze monitor. Alleen wil ik nu een 19" kopen en het is best heel moeilijk. Over de Sony E430 hoor ik bijvoorbeeld ook niet zulke goeie verhalen. Misschien moet ik maar voor de Eizo F730 gaan, vrij prijzig en een gewone conventionele beeldbuis, maar waarschijnlijk wel haarscherp. Of eventueel de Iiyama Vision Master Pro 452, die is geloof ik ook wel goed en nog geen € 450 dus.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 29 januari 2002 20:24 schreef dominator het volgende:
Al 2 jaar een 100% tevreden user..... :)

(A201HT)
Deze heb ik ook, en nooit problemen met dat ding. Maar volgens mij is de hele 19" serie rot.
Maar mijn volgende monitor wordt toch een Sony als ik dit zo allemaal hoor (of Eizo als ik de centen heb)
Op dinsdag 29 januari 2002 23:46 schreef MegaJurk het volgende:
Ik wilde die Vision Master Pro 454 kopen, maar ik ga nu toch wel twijfelen hoor. Ik heb nu een 17" van Iiyama, de destijds zo geroemde Vision Master Pro 17 en ondanks een wat donkere verticale streep aan de linkerkant, ben ik nog altijd zeer tevreden met deze monitor. Alleen wil ik nu een 19" kopen en het is best heel moeilijk. Over de Sony E430 hoor ik bijvoorbeeld ook niet zulke goeie verhalen. Misschien moet ik maar voor de Eizo F730 gaan, vrij prijzig en een gewone conventionele beeldbuis, maar waarschijnlijk wel haarscherp. Of eventueel de Iiyama Vision Master Pro 452, die is geloof ik ook wel goed en nog geen € 450 dus.....
Ik zou zeggen als je het geld hebt, ga dan voor de Eizo, dat zijn echt geile schermpjes

Verwijderd

Moet ook bekennen dat ik al meer dan 3 jaar een erg tevreden iiyama gebruiker ben. Heb hiero een 22" en een 19" iiyama voor me staan en ze bevallen prima.

Ook de service van ze was gewoon goed te noemen. Probleem tijdens de 3 jaar garantie? Bel naar teleplan en de volgende dag staan ze op de stoep om je monitor te halen om'm te repareren en in de tussentijd krijg je gewoon een leenmonitor. Prima geregeld.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Die Eizo is volgens mij niet veel duurder dan de VM Pro 454, alleen vraag ik me af of die Eizo wel een echt platte beeldbuis heeft, het is tenslotte een beeldbuis met een gewoon "ouderwets" gaatjesmasker en die waren toch altijd nog een beetje bol?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 29 januari 2002 16:55 schreef Moris het volgende:

Geachte Heer,

wegens een defect omgeruild voor een andere monitor namelijk de Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DT) en bij ons afgeleverd door de transportfirma Van Stijn.

Na het scherm met groot enthousiasme uitgepakt te hebben, werden de beeldscherminstellingen optimaal afgesteld met het Nokia en Philips-testprogramma en dit als de monitor 15 à 20 minuten was opgewarmd.

De teleurstelling die we toen weer opmerkten is dat het beeld trilt bij het lezen van tekst en de focus onscherp staat wat zeer vermoeiend en ongezond is voor de ogen.

De afwijkingen in de beeldweergave, die volgens mijn inzien niet als normaal kan beschouwd worden, zijn de volgende punten.

· Pompende focus

Dit beeldscherm is weeral bij enkele vrienden op 3 verschillende computers met de nodige inf-files en met telkens een andere grafische kaart uitgetest en gaf steeds hetzelfde resultaat of zelfs slechter.

Dit fenomeen (trillen en focussen) is duidelijk merkbaar en niet "alleen" door ons, het is zéér zichtbaar bij tekstverwerking en het lezen van internetpagina's.

Wat wij als laatste zelf nog hebben ondernomen (om nogmaals alle twijfels weg te nemen) is een andere grafische kaart dan onze vertrouwde "Matrox G450" in de computer geplaatst, om te zien of er misschien geen probleem met onze eigen grafische kaart was.

Het resultaat van trillende letters was nog steeds hetzelfde en duidelijker merkbaar bij deze grafische "3dfx voodoo 3 kaart".

Ook hebben we nogmaals de computer in een andere ruimte aangesloten, met enkel en alleen de monitor op afzonderlijke stopcontacten met telkens een goedgekeurde aarding.

Dit om uitsluiting te geven i.v.m. magnetisch velden van allerlei randapparatuur.

Daar ik altijd een goed vertrouwen heb en geloof in de producten van Iiyama en hun bedrijfsfilosofie hoop ik op een positieve oplossing voor ons probleem.

Nu hebben wij zelf reeds genoeg pogingen ondernomen om voor dit probleem een oplossing te vinden, doordat wij echt radeloos waren.

Wij zijn hierdoor ook verder gaan zoeken op internet en zijn hierbij op een site terechtgekomen waar wij verklaringen vinden van mensen die gelijkaardige problemen beschrijven van een gelijkaardige Iiyama monitor uit dezelfde reeks als de onze.

[topic=130527/35/25]

Dit is nu toch wel echt toeval of niet, dat deze personen het over dezelfde trillingen van de letters en verkleuringen van de hoeken op het scherm hebben.

Indien hier geen positieve oplossing kan aangeboden worden voel ik me verplicht om me aan te sluiten op de negatieve reacties van de vermelde url.

Wij weten dat deze mail weer voor de zoveelste keer pas later zal worden gelezen, toch hoop ik dat er "EINDELIJK" eens een definitieve en positieve oplossing kan gevonden worden. Wij zijn hier nu al zolang mee bezig en we worden enkel maar van het kastje naar de muur geslingerd.

Hoe kan ik nog anders duidelijk maken dat het genoeg is geweest! Laat ons niet in het donkere wachten en helder dit a.u.b. op!!!

Uw bericht is gelezen.

Pixeljitter komt in elke Diamondtron beeldbuis voor (17, 19, 21, 22), hier is ook niets aan te doen.

Deze jitter is zichtbaar vanwege de kleine dotpitch, de oudere buizen hedden een grotere dotpitch waardoor dit jitter effect niet aanwezig of niet waar te nemen is.

Dat de hoeken eens in de tijd verkleuren heeft te maken met een software reset in de temperatuursmeting welke binnen in de monitor zit en is noodzakelijk om de monitor langere tijd goed te laten functioneren.

Met vriendelijke groet,

Iiyama benelux b.v.
Tsja met beleefheid en normen kom je er ook niet meer, het is gewoon een centenkwestie.

Heb je die monitor niet eerst zien draaien voordat je hem kocht? zo ja, als die het in het begin goed deed, vervallen zijn uitvluchten volledig, maat nogmaals ik ken de details niet.

Niet op voorraad.

• TD-er
  • Laatst online: 16-06 19:34
Op woensdag 30 januari 2002 00:30 schreef edward2 het volgende:

[..]

Tsja met beleefheid en normen kom je er ook niet meer, het is gewoon een centenkwestie.

Heb je die monitor niet eerst zien draaien voordat je hem kocht? zo ja, als die het in het begin goed deed, vervallen zijn uitvluchten volledig, maat nogmaals ik ken de details niet.
Vaak kun je in een winkel de monitor alleen maar op een bagger lage resolutie zien, omdat er een goedkope kaart in het test systeem zit, danwel dat het allemaal op een splitter is aangesloten die vaak het beeld niet verbeterd. ;)

Ik zit zelf nog steeds te twijfelen over een 22" van IIyama (helaas is de A201HT niet meer te krijgen), nu je de laatste tijd steeds meer over problemen hoort met de duurdere monitoren van Iiyama.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• VeldKoe
  • Niet online
ik kan iedereen een philips aanraden, nog nooit problemen gehad met die monitors, goede kwaliteit/prijs/service

• Moris
Op woensdag 30 januari 2002 00:30 schreef edward2 het volgende:

[..]

De éérste Iiyama monitor heb ik spijtig niet in de winkel kunnen en mogen testen voor aankoop, daar het bij de winkel niet gebruikelijk was vertrouwde ik op de goede reputatie van het Iiyama-merk :'(
Triestig genoeg was dit een hele mistap voor een maandenlange lijdensweg om tot een nieuwe monitor te komen.
Uiteindelijk werd de lang gevraagde nieuwe monitor thuis afgeleverd , maar weer met de bovenvermelde afwijkingen die Iiyama zooo vanzelfsprekend vind bij hun laatste nieuwe monitors :r :r :r :r
Ik zou zeggen niet tevreden geld terug!
Het zou de naam Iiyama véél meer eer aan doen dan het lange gezeur met hun klanten die hier "meer" dan alleen maar dan een slechte ervaring aan overhouden :(

• Moris
Op dinsdag 29 januari 2002 17:33 schreef Rico het volgende:
Hahahaha wat een onzin weer van die Iiyama gasten.
Ze zouden moeten schrijven:

Helaas meneer zijn wij ook achter deze problemen gekomen.
We kunnen en willen er helaas niks aan doen, omdat wij anders alle defecte monitoren moeten vervangen en dit de ondergang van Iiyama zou zijn.
Gaat u maar op de resolutie van 1280x1024@85hz werken, want dan zijn de problemen het minst.
Wij wensen u nog veel plezier met uw super mooie Iiyama monitor die volgens de specs wel diverse resoluties aankan, maar door onkunde van Iiyama toch een fixed frequency monitor is.

Met vriendelijke groet,

Karel de Technicus
Hoofd TD Iiyama

P.S. Binnenkort komt Iiyama met een special burostoel die op dezelfde manier trilt als de letters op uw scherm. Op deze manier worden de trillende letters niet meer waargenomen. Kan alleen zijn dat door de afstand tot de noordpool de trilling iets anders is dan verwacht en dus het fenomeen trillende letters niet wordt opgelost maar wordt verergerd. Maar dit soort praktijken zult u inmiddels wel gewend zijn van Iiyama.

Echt heb 3 van die :r VMP451's gehad en allemaal hetzelfde probleem. De ene nog erger dan de andere. Nu de Philips te pakken met hetzelfde beeldbuis...en waarempel...hij is perfect. Dus niks dotpitch en effect van Diamondtron etc...
Er zit :r electronica in die Iiyama's

Probeer die monitor bij de winkel om te ruilen. Desnoods een YokoTech ViesieMeesteresProf maar slechter kan het niet worden. Echt doe dat ding weg zolang het nog kan.
Spreek uit ervaring.

Succes ermee
Omdat mijn ogen véél meer waard zijn dan die triestige Iiyama-monitor die laatst werd afgeleverd en nu terug in de doos zit waar hij thuis hoort.
Zit ik nu in afwachting op een nieuwe beslissing van Iiyama naar een leenmonitor van een vriend te kijken.
En weet je wat deze oude leenmonitor doet het beter dan die Iiyama.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Maar je hebt toch 3 jaar on-site garantie? Gewoon bellen die gasten en laat ze dat ding maar ophalen en een andere brengen, net zolang tot je een goeie hebt. Zoiets kun je heel lang volhouden hoor, en als ze wanhopig worden bij Iiyama, stuur je nog even een ingebrekestelling achteraan dat bij niet nakoming tot het leveren van een goeie monitor je de koopovereenkomst zult ontbinden en je geld - eventueel via de deurwaarder en/of een procedure voor de kantonrechter - zult terugeisen.

• Moris
Op dinsdag 29 januari 2002 23:46 schreef MegaJurk het volgende:
Spaar liever door voor een monitor met een "echte" na-service en waar je echt tevreden van kan zijn.
Op die manier bespaar je véél meer miserie dan geld, aan jou de keuze.

Véél succes

• Moris
Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef MegaJurk het volgende:
Maar je hebt toch 3 jaar on-site garantie? Gewoon bellen die gasten en laat ze dat ding maar ophalen en een andere brengen, net zolang tot je een goeie hebt. Zoiets kun je heel lang volhouden hoor, en als ze wanhopig worden bij Iiyama, stuur je nog even een ingebrekestelling achteraan dat bij niet nakoming tot het leveren van een goeie monitor je de koopovereenkomst zult ontbinden en je geld - eventueel via de deurwaarder en/of een procedure voor de kantonrechter - zult terugeisen.
Ik ben momenteel in briefwisseling met Iiyama en ik laat het hier inderdaad niet bij.
Van het geld dat deze monitor heeft gekost verwacht ik dan ook een waardig product.

• Luiaard
  • Laatst online: 16-06 20:36
Ik heb de A902MT nu een maand en ben er in principe tevreden over, geen last van die hoeken, alleen irriteer ik me aan tekst op het scherm, net of die tekst vrolijk op en neer staat te springen net zoals de dwergen in de Mazda MX-3 reclame van weleer. Voor gamen is het allemaal prima, maar ik mag toch wel verwachten dat een gemiddelde gebruiker ook fatsoenlijk tekst moet kunnen lezen op een monitor die toch echt niet bij de goedkopere hoort.

:( had ik maar eerst het artikel op Tom's Hardware gelezen voor ik ging kopen, ik ben bang dat ik net zoals honderden mensen voor me niks verder kom bij Iiyama. Misschien maar eens een brief aan de consumentenbond sturen???

Import van EVs

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

helemaal mee eens

maar ik heb op de HCC dagen een Vision Master 1451 (LS902UT) (19") gekocht en hij is GOED alleen hij mot ff 1 min opwarmen ... ( beeld iets schreef en iets te groot )

maar voor de rest .....

pc | server | laptop | pda

• Danfoss
  • Laatst online: 23:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tja.. das niet zo'n nette reactie van IIyama.

Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat ze zeggen dat het hoort.
Ik heb al zo'n 2 jaar een VMP 450 (dus 19" diamondtron) en daarover heb ik niets dan lof. nou is dit model er waarschijnlijk een dat iiyama een "oudere buis" noemt.

Wat ik niet snap is dat als ze weten dat dit komt door de kleinere dotpitch, waarom dan niet de dotpitch weer vergroten? Of levert hun buizenleverancier die dingen niet meer?

Sys Specs

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 15:05

Hydrax

*huh?*

Ik heb zelf 1 of ander Packard Ball ding, lelijk design maar doet het prima.
Wil je echt een goede monitor neem dan een Philips. 107S is wel een lekkere.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Morris, als je hulp nodig hebt, bijvoorbeeld een voorbeeldbrief dat je ze gaat aanpakken, dan zeg je het maar.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het probleem voor Iiyama is natuurlijk dat hun Diamondtron beeldbuizen van Mitsubishi komen, die ze fabriceert. Het zou me niks verbazen als Mitsubishi de goeie beeldbuizen voor hun eigen NEC/Mitsubishi monitoren gebruikt en de b-keuzes aan Iiyama, CTX enzovoorts verkoopt. Hebben andere merken met die aperture grill buizen nou ook van die problemen? En hoe zit het met de Sony Trinitron buizen?

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 09:45
Geen genoegen mee nemen!
Je heb garantie neem ik aan?
Dan moet je een vervangend product eisen!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

... is toch belachelijk hoe ze je behandelen :(. niet erbij laten. blijven bellen, mailen tot ze toegeven....

• Smirnoff
  • Laatst online: 15-06 18:44
Zelf ooit een PRO 411 (een 17")
Werd door Van Stijn Maandag opgehaald, naar Iiyama gebracht (niet teleplan)omdat hij convergentie fouten had.

Krijg ik hem vrijdag keurig thuis, was die nog krommer en de instellingen onthield ie niet (serial nummer was hetzelfde) :(

Iig suc6 met je monitor

Verwijderd

Knip

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-06 19:57
Op woensdag 30 januari 2002 22:37 schreef aad123 het volgende:
Knip
He, jammer, vond wel grappig hoe je je rot humeur ff lekker uitte op wat gefrustreerde tweakers..
Die graag waar voor hun geld willen..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:40 schreef Wierdo_NL het volgende:

[..]

He, jammer, vond wel grappig hoe je je rot humeur ff lekker uitte op wat gefrustreerde tweakers..
Die graag waar voor hun geld willen..
Het ging een beetje ver. had misschien een klein oorlogje opgeleverd.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 22:02

alm

Op dinsdag 29 januari 2002 23:55 schreef CrewOne het volgende:
Moet ook bekennen dat ik al meer dan 3 jaar een erg tevreden iiyama gebruiker ben. Heb hiero een 22" en een 19" iiyama voor me staan en ze bevallen prima.

Ook de service van ze was gewoon goed te noemen. Probleem tijdens de 3 jaar garantie? Bel naar teleplan en de volgende dag staan ze op de stoep om je monitor te halen om'm te repareren en in de tussentijd krijg je gewoon een leenmonitor. Prima geregeld.
Prima geregeld??? Dus niet. Als je belt voor een afspraak dan komen ze niet op de afgesproken tijd of zelfs niet op die dag. Daar neem je dan vrij voor... Moet je dus weer een afspraak maken en weer vrij nemen. :-(

Verwijderd

Geen enkel bedrijf geeft 100 % in orde zijnde service, er zullen altijd fouten worden gemaakt, en er zullen altijd exemplaren geleverd worden die gewoon stomweg niet voldoen, maar om dat nou aan te grijpen om zo'n bedrijf zwart te maken? Ik heb persoonlijk alleen maar heel goede monitors van iiyama gezien, en eigenlijk zie je alleen hiet op GOT negatieve verhalen over iiyama. Typisch, zou zo'n apparaat in de gaten hebben dat het in handen van een zeurderige zogeheten tweaker is gevallen?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maxxx/typo.JPG
Dikke typo Hedden ??? >:)

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Op dinsdag 29 januari 2002 23:51 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Deze heb ik ook, en nooit problemen met dat ding. Maar volgens mij is de hele 19" serie rot.
Maar mijn volgende monitor wordt toch een Sony als ik dit zo allemaal hoor (of Eizo als ik de centen heb)
[..]

Ik zou zeggen als je het geld hebt, ga dan voor de Eizo, dat zijn echt geile schermpjes
Zow dus jij zegt maar even dat de GEHELE 19 inch lijn rot is !
Denk het dus effe niet, de 450 bevoorbeeld heeft hier helemaal geen last van. Als je er geen ervaring mee hebt moet je er ook niet over beginnen.

En om op Eizo terug te komen, als ik zo die tests allemaal lees dan zijn deze echt niet zo goed als iedereen beweerd en voor die prijs al helemaal niet !
Eizo is gewoon een gehyped merk die veel te duur is. Dat is mijn mening.

Kenners weten waarom

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Sommige personen hier zullen inderdaad vallen over de kleinste vervorming of kleurvlek in hun monitor. Waarschijnlijk zullen ze mijn monitor ook VERSCHRIKKELIJK vinden om naar te kijken. Ik heb er geen problemen mee, waarschijnlijk zal een Eizo o.i.d. een veel betere kwaliteit leveren maar die kost ook een faktor 2x zoveel. Alle waar naar z'n geld zeg ik maar....

Verwijderd

Kijk dit is dus ook precies de klacht die ik had. Ik heb ook een IIyama (Vision Master Pro 400) 17 inch en ik heb ook last van trillende letters en resolutie veranderen helpt helemaal niets.

Ik heb hem laten nakijken door Teleplan, maar die konden niks vinden. Dat vond ik niet raar, want de inruilmonitor leverde hetzelfde probleem op.

Enig pluspuntje: mijn broertje heeft per ongeluk een oude brakke 14 inch Philips meegegeven, toe ze mijn originele monitor terug kwamen brengen, dus ik heb het vervangend model (17 inch IIYama CRT) nu nog wel hier. Toch wat beter dan die Philips.

• Moris
Op woensdag 30 januari 2002 22:06 schreef MegaJurk het volgende:
Morris, als je hulp nodig hebt, bijvoorbeeld een voorbeeldbrief dat je ze gaat aanpakken, dan zeg je het maar.
Ja, daar heb ik zeker interesse in en het kan me alleen maar helpen.
Alvast bedankt :)

• alm
  • Laatst online: 18-06 22:02

alm

Op donderdag 31 januari 2002 13:42 schreef aad123 het volgende:
Geen enkel bedrijf geeft 100 % in orde zijnde service, er zullen altijd fouten worden gemaakt, en er zullen altijd exemplaren geleverd worden die gewoon stomweg niet voldoen, maar om dat nou aan te grijpen om zo'n bedrijf zwart te maken? Ik heb persoonlijk alleen maar heel goede monitors van iiyama gezien, en eigenlijk zie je alleen hiet op GOT negatieve verhalen over iiyama. Typisch, zou zo'n apparaat in de gaten hebben dat het in handen van een zeurderige zogeheten tweaker is gevallen?
Ik kwam pas op tweakers.net terecht toen ik klachten kreeg met mijn monitor (viel eerst niet op, maar ja als je er langer mee werkt dan wel), dus met een tweaker zijn of niet heeft het niks te maken.
Op m'n werk hebben we ook een aantal van deze monitoren (VM Pro 451) en daarover hoorde ik geen klachten (ik gebruik alleen thuis zo'n VM Pro 451) en dus heb ik er zelf ook een gekocht. Pas toen kwam ik achter de klachten en ben ik eens goed naar de monitoren op m'n werk gaan kijken. Wat denk je, precies allemaal hetzelfde. Iiyama is een heel stuk minder goed dan enkele jaren terug. :-(

• THUNDER-21
  • Laatst online: 06-03-2025
ik zelf heb pas de iiyama hm704utc 17 diamatron m2 gekocht en heb hem nu al 4 weken lopen en echt perfect beeld geen trillingen en al die zooi. ik werk zelf ook in een computerzaak en krijg ook wel eens monitoren terug maar nog nooit een van iiyama terug gekregen en als je zoiets hebt gewoon opsturen ze hebben 3 jaar onsite garantie dus don't wait.

;)

Verwijderd

sorry maar het beste is om toch echt even de topic

[topic=130527]

door te lezen, het kost wat tijd maar dan weet je ook dat je met Teleplan GEEN zaken wilt doen......

ik heb een 451 pro en in die topic staan een hoop handige tips en ervaringen van andere gebruikers.

Hij is bijna rijp om te worden toegevoegt aan de FAQ van V&B denk ik, zoiets van....ga je een Iiyama kopen en wil je weten wat voor problemen je kan krijgen, kijk dan hier!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hmmmmmmmm wat ben ik dan blij met mijn oude 17"van Tulip :)

No way dat hier dus ooit zo'n pyama monitor in huis komt want je hoort er zo g*ds alle j*z*s veel gezeik over. (is het soms een submerk van Trust ofzo ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Moris
Op woensdag 30 januari 2002 22:06 schreef MegaJurk het volgende:
Ja, daar heb ik zeker interesse in en het kan me alleen maar helpen.
Misschien heb je het momenteel wat druk, maar ik zit echt op je voorbeeldbrief te wachten.
Laat je me iets weten.

Alvast bedankt

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Hallo, dit zou je als voorbeeld kunnen nemen:

...
Tot op heden bent u ingebreke gebleven met de oplossing van de hierboven omschreven klachten. Ik stel u thans nog eenmaal in de gelegenheid binnen een termijn van een week na heden een aanvaardbare oplossing te vinden, hetzij door middel van de levering van een nieuwe monitor, hetzij door het herstellen van de gebreken aan mijn huidige monitor.

Ik verzoek u hiertoe kontakt op te nemen/te bellen etc....

Indien u geen gehoor aan bovenstaande geeft stel ik u nu reeds op voorhand ingebreke. Ik zal in dat geval genoodzaakt zijn de koopovereenkomst te ontbinden en de koopsom van u terug te vorderen.

Ik deel u nu reeds mede dat indien daar geen gehoor aan gegeven zal worden, ik genoodzaakt zal zijn gerechtelijke stappen te ondernemen. Ik hoop dat u zich er bewust van zult zijn dat in dat geval ik de koopsom via een incassobureau of gerechtsdeurwaarder zal terugeisen en dat u in dat geval minimaal 15% aan buitengerechtelijke kosten bovenop de hoofdsom zal moeten betalen. Al deze kosten en/of andere onaangenaamheden komen alsdan geheel voor uw rekening.

Ik vertrouw erop dat u het niet zover zult laten komen en ik wacht uw positieve berichten gaarne af.

... Ik zeg niet dat je precies zo'n brief moet schrijven maar zoiets zal het moeten worden.

Succes!!!

Verwijderd

Ik heb een VMP452. Zelfde probleem, jitter zichtbaar en waterende lettertjes. Is ook een 19" Diamondtron buis van Iiyama. 1024x768 is verschrikkelijk. 1280x1024 is nog erger. Maar: 1152x864 ziet er wel goed uit. Alleen piept de monitor dan nogal. Behalve op 75Hz.

Kortom zet 'm op 1152x864x32@75Hz voor 2D shit.

Voor 3D shit zie je dat wateren toch niet en draai je op de resolutie die je wilt.

Met die consessies vind ik het toch wel een mooi scherm hoor...

• Moris
Op vrijdag 01 februari 2002 21:29 schreef MegaJurk het volgende:
Hallo, dit zou je als voorbeeld kunnen nemen:

...
Tot op heden bent u ingebreke gebleven met de oplossing van de hierboven omschreven klachten. Ik stel u thans nog eenmaal in de gelegenheid binnen een termijn van een week na heden een aanvaardbare oplossing te vinden, hetzij door middel van de levering van een nieuwe monitor, hetzij door het herstellen van de gebreken aan mijn huidige monitor.

Ik verzoek u hiertoe kontakt op te nemen/te bellen etc....

Indien u geen gehoor aan bovenstaande geeft stel ik u nu reeds op voorhand ingebreke. Ik zal in dat geval genoodzaakt zijn de koopovereenkomst te ontbinden en de koopsom van u terug te vorderen.

Ik deel u nu reeds mede dat indien daar geen gehoor aan gegeven zal worden, ik genoodzaakt zal zijn gerechtelijke stappen te ondernemen. Ik hoop dat u zich er bewust van zult zijn dat in dat geval ik de koopsom via een incassobureau of gerechtsdeurwaarder zal terugeisen en dat u in dat geval minimaal 15% aan buitengerechtelijke kosten bovenop de hoofdsom zal moeten betalen. Al deze kosten en/of andere onaangenaamheden komen alsdan geheel voor uw rekening.

Ik vertrouw erop dat u het niet zover zult laten komen en ik wacht uw positieve berichten gaarne af.

... Ik zeg niet dat je precies zo'n brief moet schrijven maar zoiets zal het moeten worden.

Succes!!!
Bedankt, voor je voorbeeldbrief en het begrip voor mijn situatie.

Verwijderd

Ik ben het helemaal met MegaJurk eens!!!!! kloten die handel, tot ze gek van je worden!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 09-06 21:39
de VMP450 is idd een prima scherm
werk er okk al 2 jaar met plezier op
de 453 en 451 vond ik behoorlijk brak

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Over de Vision Master 452 en VM Pro 452 hoor ik weinig, die lijken toch wel in orde te zijn.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op dinsdag 12 februari 2002 20:08 schreef MegaJurk het volgende:
Over de Vision Master 452 en VM Pro 452 hoor ik weinig, die lijken toch wel in orde te zijn.
klopt

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:21
hoe test je jitter? ik heb de vmp452, en die heeft geen last van waterletters. iemand zei dat ie ook jitter-probs kan hebben.
zowel in 't nokia-prog als op de monitor-osd kan ik jitter niet vinden..

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Over die pixeljitter nog, ik had een G200 op een VMPro 450. Daar trilde de pixeltjes zo nu en dan ook wel eens over het scherm. Inmiddels hangt er een G400 aan en het getril is nagenoeg compleet verdwenen. (alleen als je erg goed kijkt dan zie je nog iets, maar dat is werkelijk mierenneuken)

Dus sja, wie weet speler er toch nog andere factoren een rol.

Btw mensen, ik zie hierboven weer een schreenshot in jpeg staan.. Gebruikt toch ajb PNG daarvoor.. jpeg :r

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:57 schreef reapher het volgende:
dat diamontron buizen trillen rond de letter is wel waar hoor. En ja dat hebben ze allemaal. Hoewel de 450 versie er veel minder last van had. Ikzelf heb er ook last van, maar echt super erg is? niet echt hier.

Dat focus spul ken ik niet? wat doet dat dan?

En die kleuren, tja wat zal ik zeggen. Beetje apart antwoord. Want waarom zoiets irrie doen voor een reset ofzo |:(

Dat ze liegen of bullshit vertellen volgens sommige hier, tja ik zou het niet weten ben geen expert. En ik ga al helemaal niet ordelen over dit soort dingen. Wat wel als een huis boven water staat is dat jij een monitor heb gekocht voor veel geld en daar niet tevreden mee bent.
dat is niet waar. de Sony beeldbuizen die trillen niet (triniton is hetzelfde als diamondtron)
Philips monitoren trillen ook niet.

Verwijderd

Heb twee keer een Vision Master pro 451 19" ... werkt als een trein, strak beeld enzo, maar jah, wel op een matrox-kaartje :)

• Access
  • Laatst online: 20-05 00:08

Briefje terug :P:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[quote]
[/quote]

Nee! Ik wil een nieuwe!

Hopend _U_ hiermee voldoende geinformeerd te hebben!

ofzo :P >:)

• Moris
Op woensdag 13 februari 2002 18:51 schreef xs2bas het volgende:
Heb twee keer een Vision Master pro 451 19" ... werkt als een trein, strak beeld enzo, maar jah, wel op een matrox-kaartje :)
Ik heb wel driemaal een Pro 453 omgeruild voor een nieuwe en ik had ook een Matrox-kaart.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:55 schreef Moris het volgende:

Geachte Heer,

· Pompende focus

[topic=130527/35/25]

Uw bericht is gelezen.

Met vriendelijke groet,

Iiyama benelux b.v.
Het lijkt wel of die mail automatisch beantwoord is...
Zoveel problemen dat ze er gek van werden?

Verwijderd

Koop nooit een iiyama monitor ik heb een HM704UCT monitor gekocht en dat ding trilt als de pest het lijkt wel een waterlandschap of alsof ik met tranen doorloopte ogen naar dat ding kijk bij een zwarte achtergrond valt het mee maar bij een witte achtergrond met tekst is het 1 groote ramp!! ik heb dit ding pas 2 weken 1 week heeft ie perfect gewerkt nu werkt ie nog slechter dan mn oude siemens monitor.

Natuurlijk heb ik contact gezocht met iiyama en die hadden het volgende te melden vrij vertaald want ze geven een bullshit verhaaltje over wat gebruikte technieken en dan vertellen ze je doodleuk dat het bij de desbetreffende monitor gebruikelijk is en dat men er niks aan kan doen. Met andere woorden meneer wij hebben u lekker gemaakt met wat leuke specs waarna we u een gebrekig product hebben verkocht waar toch wel een aanzienlijk bedrag voor is betaald wij danken u zeer en krijg verder maar de tering. :(

Dus jongens ga voor een prachtig mooie philips, siemens of een ander mooi merk want iiyama zuigt met zn 3 jaar online garantie(me reet!!)

Verwijderd

Ook mensen met ervaringen met de IIyama TFT monitoren?

Ik zit erover te denken een te kopen, maar begin te twijfelen.

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 15:12:
Ook mensen met ervaringen met de IIyama TFT monitoren?

Ik zit erover te denken een te kopen, maar begin te twijfelen.
Doe het niet! Zit je weer aan die fantastische Iiyama service vast als er wat is...

Koop een Philips ofzo.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Mensen heeft de volgende de zelfde problemen?!
19 Ilyama LS902UT 95kHz 235,00 €

die wil ik namelijk donderdag in aken gaan halen....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Wallie schreef op 17 september 2002 @ 15:23:
[...]

Doe het niet! Zit je weer aan die fantastische Iiyama service vast als er wat is...

Koop een Philips ofzo.
Gaat de service niet door Teleplan?

Als dat zo is, zit je bijna met alle merken aan dezelfde service vast.

Verwijderd

iemand goede/slechte ervaring met de "MA203DT Vision Master Pro511"? wil deze binnenkort kopen, of misschien toch de PHILIPS 202P40 Brilliance, maar die is wel wat duurder.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic, en niet echt een nuttige kick. Voor je vraag kan je het beste ff in de Faq kijken, daar staat het duidelijk uitgelegd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.