Toon posts:

[TV] Ik heb veel sneeuw op mijn tv

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb slecht beeld (sneeuw) op de tv in mijn kamer. Het ligt niet aan de tv zelf (als ik m beneden aansluit heb ik goed beeld).
De coax kabel is ong. 10 meter lang (mijn kamer is op 'zolder'.)

Beneden hebben wij een splitter voor radio en tv (op 1 kabel)

Dus ligt het aan de coax kabel. Maar hoe kan ik het beeld beter maken??

Verwijderd

Splitters zijn meestal de oorzaak. Neem een goeie en lees even hoe je hem het beste kan aansluiten, zeker in combinatie met een versterker. Een splitter heeft een bepaalde demping (in dB's), neem er dus een die niet alleen goed afgeschermd is, maar ook niet te veel dempt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 14 :)

In het hele huis hebben wij eigenlijk slecht beeld.
Mijn pa en ik hebben alleen niet zoveel geld te besteden. (net nieuwe speakers en dvd speler :P )
Die splitter die we nu hebben kostte 120 piek, maar een nog betere is lijkt mij wel erg duur.

Is er mischien een andere oplossing
?

Verwijderd

Een splitter van 120 piek? Dat klinkt me meer als een versterker met meerdere uitgangen. Zit er een voedingstekker aan?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Haha LOL mijn splitter ala karwei koste me 3 eurotjes. Lijkt me idd meer een versterker.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

In het hele huis hebben wij eigenlijk slecht beeld
Over "hoeveel" beeldbuizen hebben we het dan :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kabelversterker ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

HOly shit dude! Mijn splitter kostte 10 piek en 20 meter Coax Cabel van It's (voor 20 piek) en hij werkt perfect :)
Zonder versterker.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

je bedoelt dus een versterker voor 120 piek?!? het kan ook zijn dat je de kabel niet goed in de stekker hebt gefixed, je moet wel ff zorgen dat de massa van de kabel eraan blijft zitten en dat deze goed in de stekker wordt gemaakt anders sneeuwt het inderdaad behoorlijk in nederland *D

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een versterker. Maar na die versterker wordt hij gesplit naar 3 tv's. Dat ding is heel goedkoop geweest en oogt ook heel goedkoop.
Ik heb wel is gehoord van dikkere coax kabels en betere stekkertjes. Waar kan ik die kopen??
?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lol, wij hebben 3x gesplitst (achter elkaar ) inclusief Chello com21 modem, zonder versteker en het beeld op zolder is nog steeds goed.

Waarschijnlijk is je versterker EN je kabel brak.
Als je een versterker op een signaal zet wat al goed is heeft het weinig nut btw....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

2 a 3 splitters tussen coaxkabels moet gewoon kunnen zonder al teveel "ruis". En internet en telefoon eraan moet het beeld nog wel goed zijn. Ik zou zeggen bel je kabelmaatschappij es... misschien hebben jullie gewoon een te zwak signaal vanuit het kastje aan de weg. Hebben wij namelijk ook gehad.
Pagina: 1