Kabelmodem delen

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
ok ok, dit onderwerp is al 100-duizend x langsgekomen....maar ja, die "search" werkt niet en meer dan 40 topics krijg ik niet op m'n scherm.

SITUATIE:
2 Windhoos 98 machines
Een stapel netwerkkaarten (10 / 100 MB)
Een hub
Een kabelmodem incl. aansluiting
UTP cat 5 tussen de machines

VRAAG 1: Welke software heb ik nodig om het kabelmodem te delen als ik 1 pc als host gebruik? (dus met 2 netwerkkaarten in de host)

Vraag 2: Kan ik niet beide pc's en het kabelmodem in het HUB steken en klaar? Zo ja, nog attentiepunten?

Sorry dat deze vragen voor de zoveelste keer worden gesteld.

Alvast bedankt

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
'k Weet er zelf ook nie zoveel van af, maar volgens mij kan je als je al een netwerkje hebt het kabelmodem gewoon 'delen' met je andere pc.

Kabelmodem in de hub gaat volgens mij niet zo makkelijk, misschien kan iemand anders je daar meer over vertellen :)

• Mr. Right 1
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Ik heb de pc's nog niet aan elkaar geknoopt. Het grote nadeel van een host-pc die het modem deelt is: GEEN verbinding indien de host uitstaat. Vandaar dat ik het het liefst op wil lossen door alles op de hub aan te sluiten.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat gaat niet, de kabelmodem moet op een pc en die moet dus altijd aan om op de andere te internetten. Gebruikt Sysgate of Winroute hiervoor

• The End
  • Laatst online: 08:14

The End

!Beginning

Hij bedoelt Sygate (i.p.v. Sysgate) www.sygate.com Gewoon installeren. Met het Nat protocol (Sygate 3.1) 2e netwerkkaart in host op 192.168.0.1 instellen TCP/IP de rest opeenvolgend (192.168.0.2 enz. enz. ) subnet mask op 255.255.255.0 en de clients moeten de standaard gateway naar de host hebben (en de DNS) Klaar... (Dus niet de hub tussen de kabelmodem)

• valkenier
  • Laatst online: 20-08 15:11
Kabelmodem aan de hub = je thuisnetwerkje op het internet. Zou ik niet doen. Op de PC met de internet verbinding winroute of sygate installeren is veel veiliger (NAT, firewall etc)

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

kabelmodem aan hub werkt gewoon domweg niet.
je krijgt echt maar een ip adres van je provider, ook al kreeg je er meer (kan bij home voor 10 gulden extra per ip dacht ik) werkt het nog niet op een hub.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

cosmoOo:

kabel modem via een hup werkt zeker wel, kabel modem in uplink, 2 netwerkkaartjes in (die bijde natuurlijk ook op de hub zitten)je "server" winroute gebruiken en klaar is het !

Verwijderd

Klopt, chello geeft je maar 1 ip. Je moet een proxyserver gebruiken zodat al het verkeer over 1 ip gaat.
Pagina: 1