Ik ben van plan om een 5*60 watt versterker te gaan kopen, en later 200 watt speakers te bouwen,
wat geeft dit voor effect?
dat je de speakers niet volledig kunt benutten, meer niet.Op dinsdag 29 januari 2002 16:10 schreef arjandijk het volgende:
[...]
Anoniem: 37283
Anoniem: 26720
Anoniem: 26758
Eat right. Stay fit. Die anyway.
Nee, dat betekent hoe meer vermogen de versterker moet gaan leveren, hoe meer hij gaat vervormen. Een versterker merkt niet van speakers die wel of niet veel vermogen kunnen hebben. Het enige dat een versterker merkt is wat de impedantie van de speaker is, en evt fasedraaingen die de speaker veroorzaakt, maar dat laatste voert ff te ver.Op dinsdag 29 januari 2002 22:50 schreef arjandijk het volgende:
Conclusie: Zolang je de versterker niet constant vol open draait maakt het niet uit en kan het ook geen kwaad?
20Hz-20kHz, 0.06% THD, 8 ohms...60W + 60W
1kHz, 0.09%THD, 8 ohms...70W + 70W
dit staat in de specs van de versterker, betekent dat hoe zwaarder de speakers, hoe meer vervorming?
Anoniem: 4390
Anoniem: 26576
Kijk dan maar uit dat ze jou niet laten stuiteren.Op woensdag 30 januari 2002 10:41 schreef dmeij het volgende:
Die 200 watt is dat din vermogen of peak vermogen.
ik heb zelf 90 watt din en 180 watt peak vermogen speakers van het merk B&W en ik moet zeggen dat ik buren aardig door hun huis kan laten stuiteren.
Daar hebben ze dan ook de subwoofer voor uitgevonden. Ben je in ieder geval van het grootste deel van het het probleem af.DJ Vincento schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:45:
Je blaast de boel altijd sneller op met zware harde basstonen,dus als je keihard trance gaar draaien zo ik de bass-knop wat terug draaien en als er een loudness functie opzit zo ik die ook eventueel uitzetten.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq