Direct connect in active mode achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 23:09
Heuj, ik zit hier achter mn freesco routertje, en direct connect in passive mode suckt best wel, want zo kan ik niet andere hubs doorzoeken...
Nu dacht ik dat het probleem wel verholpen zou zijn als ik port 412 naar mijn computer openzet, maar nee hoor, connecten en alles gaat prima, maar ik de fucking search werkt niet :'(
Is hier iets aan te doen, of doe ik iets fout, wie heeft het wel werkende?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb helaas hetzelfde probleem :'(

Multimonitor is relax :P

• DarkShadow
ah, dur zullen er vast wel meer zijn, in the fucking search kon ik ook al nix vinden, een topic ging ervoer --> geen replys :'(

• DarkShadow
Q: I have a NATing router and would like to set Direct Connect up for active mode. What ports does it use?
A: By default, Direct Connect Uses port 412 for TCP and UDP data. This can be changed in the Direct Connect settings. To make Direct Connect work properly with your NATing router, you must enter your routers WAN IP address in Direct Connect's "Force Direct Connect to report this IP address" text box, and check associated check box.

stond in de FAQ van neo-modus.com, kheb udp niet geportmapped, alleen tcp, en bij force ip heb ik mn internet ip, misschien moet ik gewoon die van mn router gebruiken, xal ff zien, als het lukt meld ik het wel

• DarkShadow
w00000t het werkte, en snel ook :P
mooi, naja khoop dat anderen hierdoor worden geholpen :)

Gewoon poort 412 doormappen naar jouw local ip:412 en dat 2 keer doen, in tcp en udp
In direct connect active mode aanvinken (doh)
en bij "force direct connect to report this ip adres:" ip van de router invullen, oftewel degene die je van je isp hebt gekregen, en dan werkt het :)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

THNX! :D Het werkt super!

Multimonitor is relax :P

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18
Hmm, bij mij wil het programma maar niet werken.
Ik zit achter een Vigor2200 ADSL-router.
Nu zie ik allerlei termen als poortmappen langskomen.
Alleen ik ben een behoorlijke n00b op dit gebied. :(
Dus zou iemand het mij misschien kunnen uitleggen?

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Direct Connect gebruikt niet alleen 412 maar ook 413 en 411 als port. Misschien moet je die ook openzetten :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Yep het werkt,

van 413 en 411 had ik wel gehoord, maar het werkt met 412, had het al een keer eerder geprobeerd, maar toen dus alleen maar 412-TCP opengezet en niet force ip, nu 412-UDP opengezet en force ip ingevuld en hij doet het, bedankt.

<hmm sorry, had niet door dat het al van februari was.

Verwijderd

Dan maar ff een oudje kicken, ik kom er namelijk echt niet meer uit.

Ik zit achter een gehackte alcatel modem en nu heb ik poort 412 gemapt in zowel udp als tcp ( volgens mij :D )mbv. http://www.xs4all.nl/~bmborsje/apm/ In direct connect poort 412 gebruikt en bij force to report this ip ip van mn modem ingevuld(10.0.0.138) Maar nog steeds kan ik niet zoeken. Iemand die me kan helpen????

Verwijderd

Geldt dat ook voor DC++ ?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:39:
Dan maar ff een oudje kicken, ik kom er namelijk echt niet meer uit.

Ik zit achter een gehackte alcatel modem en nu heb ik poort 412 gemapt in zowel udp als tcp ( volgens mij :D )mbv. http://www.xs4all.nl/~bmborsje/apm/ In direct connect poort 412 gebruikt en bij force to report this ip ip van mn modem ingevuld(10.0.0.138) Maar nog steeds kan ik niet zoeken. Iemand die me kan helpen????
Je moet het externe IP van je modem gebruiken (dus dat wat je op internet hebt -> www.whatismyip.com )

En ja, dit werkt ook met DC++

Verwijderd

Ok dan het werkt.
Bedankt!! _/-\o_
Pagina: 1