Toon posts:

conflikten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een probleem met een aantal hardwaere producten.

ik heb een msi k7t moederboard als ik hier een SB livegeluitskaart bijprop en een gforce 2mx.

dan begint mijn muis zijn eigen leven te lijden en mijn toetsen board stopt er mee wie kan mij hier bij helpen om het op te lossen:?

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
je kan onder je agp poort 1 á 2 pci poorten overslaan en daar je geluidskaart insteken ivm de irq(zoiets).

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 29 januari 2002 15:43 schreef bezzernl het volgende:
Hoi, ik heb een probleem met een aantal hardwaere producten.

Ik heb een msi k7t moederboard en als ik hier een SB live geluidskaart en een gforce 2mx bij in prop , dan begint mijn muis zijn eigen leven te lijden. En mijn toetsenbord stopt er ook mee. Wie kan mij hier helpen om het op te lossen :?
Je geluidskaart moet je, bij MSI moederborden, in het tweede PCI slot plaatsen. Daarmee zijn de meeste problemen denk ik al opgelost.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik reageer even namens bezzernl, dat heeft hij al gedaan maar volgens hem helpt het niks als hij z`n SB in een ander pci slot stopt, de conflicten blijven.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Effe bij het begin beginnen:

Systeem laten draaien met alleen de grafische kaart op MB.
Nieuwste Via 4-in-1 installeren.
Eventueel nieuwste bios flashen. (en defaults laden)

Mocht dit allemaal stabiel draaien, dan meer hardware toevoegen, met als laatste de SB Live!. Zo kun je redelijkerwijs je probleem isoleren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

heb je een keyboard via usb ?
dat kan je namenlijk regelen in de bios , als je dat niet hebt moet je dat uit zetten

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Hmm... je probeert toch geen veldmuis te gebruiken? :+

En die via 4in1 drivers zouden het probleem op moeten lossen ja. :)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de veld muis losgelaten maar werkt niet >:)
mijn toetsen board is gewoon ps2.
het probleem is dat de geluits kaart het irq (port 10) van mijn videokaart in neemt.
wie kan mij helpen?

Verwijderd

zo langzamerhand begin ik te denken dat dit een SB probleem is, heb dit probleem ook meerdere keren met verschillende kaarten gehad
Ik loste het op door alle kaarten er uit video er in natuurlijk maar die op standaart VGA controller zetten of laten staan, dus nog geen drivers voor installeren, dan de geliudskaart installeren, en daarna pas de drivers voor de videokaart
Of is het meer een videokaart probleem, ik heb het ook gezien met USB apparaten, zodra die aangesloten werden deed de muis raar, bleek de USB controller en de videokaart en een netwek/isdn kaart allemaal irq 9 te hebben, laatste kan er voor zorgen dat als iemand met een USB-printer ging printen de verbinding met het internet werd verbroken(lets blame the printer :) )

Verwijderd

zet in je bios plug n play os op disable
als dat niet werkt
update bios
Pagina: 1