Multi-game / FTP / etc Server

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Dit topic hoort imo een beetje overal thuis, dus hardware algemeen leek me wel een goeie plek :D

Ik en m'n 'clan' voeren binnenkort een upgrade uit aan een PC van een van onze members. Deze bak wordt een dedicated server op een goeie connectie (uchetwenteuche).
Het is momenteel een amd 450 met 256 pc133 ram, wordt geupgrade met een nieuw MOBO, CPU (amd 1600xp probably) & 256 pc133 sdram dr bij... ook nog een koelertje en 3com netwerkkaart.

Deze bak gaat gebruikt worden als gameserver, ftp server en nog enkele kleine dingetjes (voicecom).

De bedoeling is om er een RTCW server en enkele UT-servers op te draaien. Hoeveel zou deze bak aankunnen (connectie is het probleem niet?) na de genoemde upgrade.

Topic in hardware algemeen aangezien ik ook nog wil vragen wat jullie zouden aanraden voor een dergelijke server: bottlenecks?

t.i.a.!

Verwijderd

denk dat als je al een bottleneck zou hebben dit het geheugen zou zijn maar goed, weet niet of je veel games UT kan hosten maar je zou er zeker mee moeten kunnen werken

Verwijderd

Flink veel geheugen erin is belangrijker als een snelle proc/hdd

Met 1 gig zou je zelfs een ramdrive kunnen maken.

Verwijderd

je kan 4 games oplaten draaien.
meer ram en meerdere hd's natuurlijk 8 of nog meer.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Beste Toverstaf,

welke RAMDRIVE zou jij dan aanraden???

ik heb wat gezocht op inet, maar daar kon ik weinig leuks vinden....

ik heb een Amd 1 Ghz en 786 MB op een MSI K7T Turbo2 en gemiddeld gebruik ik maar 200 MB, en heb dus een bak mem over voor bijvoorbeeld een ramdrive..

p.s. ik draai XP Pro

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:16 schreef orca het volgende:
Beste Toverstaf,

welke RAMDRIVE zou jij dan aanraden???

ik heb wat gezocht op inet, maar daar kon ik weinig leuks vinden....

ik heb een Amd 1 Ghz en 786 MB op een MSI K7T Turbo2 en gemiddeld gebruik ik maar 200 MB, en heb dus een bak mem over voor bijvoorbeeld een ramdrive..

p.s. ik draai XP Pro
Ik bedoel wel een "software matige" ramdrive.
Dus geen PCI kaartje met een adapter waar dimmetjes op gaan.

Voor NT4 en 2000 waren er een aantal tooltjes om ram drives aan te maken.
Ik zal eens voor je gaan zoeken.

Verwijderd

Ik kan niet op de naam komen.
Computer Totaal heeft een jaartje geleden een test uitgevoerd met Gigabit netwerkkaarten. Deze waren zo snel dat alleen een ram drive de snelheid kon bijhouden.

Ze gebruikten 2 windows 2000 machines om het geheel te testen. Heeft iemand dit artikel nog?
Hier staat namelijk de naam van het proggie in :) (volgens mij ook nog eens freeware)

Verwijderd

aangeraden wordt per gehoste game 128 mb en met meer dan 10 spelers per servers zou 256 mb wel handig zijn, /me spreekt uit ervaring :)

gooi er nog wat snelle 7200 rpm HDD's bij met minstens 2 mb cache en vliegen zal je :)

btw, ben jij DE mich uit 9MM / IoN / DMG :? *D

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
De ouwe 9mm bedoel je right ;) Daar heb ik nooit ingezeten maar IoN kwam op hetzelfde neer ja ;)

Hoi Rex :* }:O :D

De bedoeling is dus iig een UT TDM serv (8 a 9 man) te draaien en een UT CTF serv (10 a 11 man) (rekening houdend met admins dus ;))... Daarnaast een RTCW server.

Is die snelle HD echt erg belangrijk? :\ D'r zit nu een 20 gig 5400 rpm in volgens mij....

Edit: oja, de bak gaat NT 4 Servicepack 6 draaien (schijnt het beste te werken met onze plannen...)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Bij levelswitch is een snelle HD wel lekker, anders zit iedereen met een snelle HD te wachten tot de server de nieuwe ronde heeft geladen :D
Pagina: 1