Toon posts:

Weet iemand wat dit is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een soort printer gekregen van iemand die luistert naar de naam phaser 2. Het merk is tektronix en het serienummer is jp22922. Ik heb zitten zoeken op de site van tektronix, maar daar sturen ze me door naar de site van Xerox en daar weten ze ook niets. Het is trouwens een onooglijke bak waar je je een hernia aan tilt. Als iemand weet wat voor een kast dit is en of er drivers voor zijn, dan kan ik kijken of dit ding het nog doet.

P.S. de vorige eigenaar weet ook niet wat het is.

P.S. 2 (geen Playstation >:) ) Als er iemand op zoek is naar wat oude videokaarten e.d., ik heb nog een heleboel troep liggen afkomstig uit het V.O.. Je mag het zo hebben

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:34 schreef Grunneger het volgende:
Ik heb van de week een soort printer gekregen van iemand die luistert naar de naam phaser 2. Het merk is tektronix en het serienummer is jp22922. Ik heb zitten zoeken op de site van tektronix, maar daar sturen ze me door naar de site van Xerox en daar weten ze ook niets. Het is trouwens een onooglijke bak waar je je een hernia aan tilt. Als iemand weet wat voor een kast dit is en of er drivers voor zijn, dan kan ik kijken of dit ding het nog doet.

P.S. de vorige eigenaar weet ook niet wat het is.

P.S. 2 (geen Playstation >:) ) Als er iemand op zoek is naar wat oude videokaarten e.d., ik heb nog een heleboel troep liggen afkomstig uit het V.O.. Je mag het zo hebben
ik weet niet wat voor printer het is misschien een matrix printer voor een oude machintosh
en wat voor videokaarten heb je (PCI OF ISA?)

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
post eens een plaatje van die printer, aub

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:23

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

kan het zijn dat het een van deze printers is
http://www.chipmunk.nl/Supplies/voor/Phaser-840.html

iemand iets leuks?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Is het niet Phaser II? PX/SX/DX etc etc,, Een postscript printer waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
1 Ik weet alleen dat er gele en blauwe 'plastic'vellen in dat ding zitten.

2 PCI, ISA en ISA+nog een slot. Hiermee bedoel ik van die monster die een langere aansluiting hebben dan een ISA-slot. Vraag me niet wat het is. Ik kwam ze bij deze computers ook voor het eerst tegen.

Ik heb trouwens ook nog systeemkasten, mobo's, processors en andere troep. Alles in de 486-klasse.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:23

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

en wat voor 3d kaartjes heb je daar liggen ? :D

iemand iets leuks?

Verwijderd

Topicstarter
Eeeehh, wat bedoel je met een postscript printer?

Verwijderd

Topicstarter
3D !?!?!?!?!

Die dingen geven beeld en daar houdt het dan ook mee op!!!
Het zijn echte standaard videokaarten voor een 486.

Verwijderd

Die erg lange is een 32 bits kaart, destijds heel exclusief en duur! Mijn pa had er ook een met 2 MB geheugen :9~ Moederbord moet het wel ondersteunen.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

een phaser is dus een printer
een thermische printer die gebruikt maakt van "wax"

cool stuff dude ... wij hebben een tektronix 860 Phaser ... superdeluxe color phaser ... echt vette kleuren, veel beter dan colorlaser, en het plaatje is watervast (door de wax), en zal nooit vergelen ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Postscript is een taal van Adobe:
http://www.cs.indiana.edu/docproject/programming/postscript/postscript.html

Zit er wel een parallele poort op die printer? Of alleen een appletalk en ethernet aansluiting?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 15:47 schreef Juustem het volgende:
Die erg lange is een 32 bits kaart, destijds heel exclusief en duur! Mijn pa had er ook een met 2 MB geheugen :9~ Moederbord moet het wel ondersteunen.
Mwah.. eigenlijk heet het gewoon VESA Local Bus en dat was een tijd lang (voor de komst van PCI) gewoon standaard bij 486's.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie willen zeggen dat ik gratis een best leuk speelgoedje heb gekregen. Nu alleen nog de drivers en... :9~

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Die gekleurde vellen zijn wel vrij prijzig, dus of je nu echt zo'n toppertje hebt valt nog te betwijfelen.
Of hebbie er ook een doos van die kleurtjes bij gekregen :)

Powered bij meergranenbrood.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
ISA+nog een slot. Hiermee bedoel ik van die monster die een langere aansluiting hebben dan een ISA-slot. Vraag me niet wat het is. Ik kwam ze bij deze computers ook voor het eerst tegen.

Das Eisa, gebruikt in 486'ers

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

phaser, waren/zijn dat niet die ongelovelijk dure zware dingen met een kwaliteit van "krijg nou tieten"(in de tijd van koop dan)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Op dinsdag 29 januari 2002 15:34 schreef Grunneger
Als er iemand op zoek is naar wat oude videokaarten e.d., ik heb nog een heleboel troep liggen afkomstig uit het V.O.. Je mag het zo hebben
Op dinsdag 29 januari 2002 15:44 schreef Grunneger
Ik heb trouwens ook nog systeemkasten, mobo's, processors en andere troep. Alles in de 486-klasse.
Was er niet zo'n inzameling van een ziekenhuis? Die vroegen of er nog GoT'ers waren die nog oude computers hadden (of onderdelen). Misschien kan je het aan hun geven? (voor de kinderen daar) :)

p.s. Ik kan topic niet meer vinden :?

Aha heb um gevonden :) namelijk dit

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en wel, maar heb ik voor dat ding nou speciale drivers nodig of krijg ik dat ding aan de praat met standaarddrivers van 98 / ME ?

Want zo heb ik er geen bal aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 29 januari 2002 15:59 schreef LG_Greenman het volgende:
ISA+nog een slot. Hiermee bedoel ik van die monster die een langere aansluiting hebben dan een ISA-slot. Vraag me niet wat het is. Ik kwam ze bij deze computers ook voor het eerst tegen.

Das Eisa, gebruikt in 486'ers
Tja, dat hangt ervan af hoe het langer is:

Als dit een 16b ISA aansluiting is:
code:
1
|||||||||||||||||| |||||||||

Dan lijkt VLB hierop:
code:
1
|||||||||||||||||| ||||||||| ||||||||

Eisa is daarentegen zo langer:
code:
1
2
|||||||||||||||||| |||||||||
!!!!! !!!!!! !!!!! !!!!!!!!!

Het is onwaarschijnlijk dat het EISA is (zeldzaam, duur destijds, alleen in servers & high-end workstations), en veel waarschijnlijker VLB (gedurende 2 jaar de de-facto standaard, zeer redelijke prijzen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hmmmmz... als we t hier toch over aparte moederbord-aansluitingen hebben...

Heeft er hier iemand toevallig een PISA backplane-tje voor mij???

:+ (weet bijna zeker dat ze hier ook gaan vragen: wasdanouweer?) :+

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

ik mis de MCA bus ;)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 29 januari 2002 15:47 schreef bogy het volgende:
een phaser is dus een printer
een thermische printer die gebruikt maakt van "wax"

Helemaal goed, alleen voor prive gebruik is het niet te betalen.

Zo'n rol wax zit namelijk vol met elke keer 3 (of zelfs 4) keer een wax laag in de primaire kleuren dus bij het printen van weinig oppervlak gaat er toch 3 (of 4 keer) zo'n A4 aan wax voorbij en dat maakt uhm wel erg duur!!

Voor sheets met een huiskleur is het een goede printer..

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 29 januari 2002 17:59 schreef RCy2k het volgende:
Hmmmmz... als we t hier toch over aparte moederbord-aansluitingen hebben...

Heeft er hier iemand toevallig een PISA backplane-tje voor mij???

:+ (weet bijna zeker dat ze hier ook gaan vragen: wasdanouweer?) :+
wasdanouweer? >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 29 januari 2002 18:05 schreef bugs het volgende:
ik mis de MCA bus ;)
Hebbik ook...een originele IBM PS/2 70 (helaas MCGA defect) en een 486 server met ingebouwde UPS en MCA-2 :9

Maar goed, die kun je hooguit in een dronken bui verwarren met PCI, lijkt van geen kanten op EISA/VLB, dus dat zal het wel niet zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:23 schreef kutkip het volgende:

[..]

wasdanouweer? >:)
Een backplane voor pci/isa sbc's :D

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dit geouwehoer...

maar hoe krijg ik nou die printer aan de praat zonder de drivers, want ik heb ze niet !

Ik zal morgen wat gedetailleerder zijn met wat ik allemaal heb.

Maar zo te zien hebben jullie alleen belang bij de vidkaartjes en kan ik de rest in de vuilnisbak gooien.
Zal de gemeente blij mee zijn :(
Pagina: 1