Ervaring met Sateliet internet ????????

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 19:15
Wie heeft er ervaring met internetten met de Astra sateliet?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
ik heb vorrige week een DVB-kaart gekocht de TechniSat SkyStar-1 (zo'n TV&Data ding, deze is met de bijgeleeverde drivers win9x, win2k en nt4 comp.), en 18-April een reply mail gestuurd omtrend een www.EOL.com (Europe On Line) abonnement via www.IXS.com (internet access Nederland) ze zouden dit in 1-2 dagen afsluiten voor mij, het is nu de 24ste en ik heb nog niets van ze vernomen dus ik denk dat ik morgen maar eens even ga bellen.
Ik heb in Rotterdam bij radio Abe en bij Des al een werkend internet via Sateliet gezien, bijde bedrijven zeiden dat ze nog geen probleemen ondervonden hadden, zij zitten bij www.bysky.com (By Sky) maar deze site is nog steeds niet te gebruiken.
Internet via Sateliet heeft uiteraard ook zo zijn nadelen..:
1) Bij slecht weer (=blokeering van de hemel door bv wolken) is de ontvangst uiteraard niet optimaal of gewoon niet aanwezig.
2) Je moet om te Uploaden nog steeds een analoge, een ISDN of een kabel aansluiting hebben. (dit is uitsluitend voor het Uploaden op het moment dat je aan het downloaden bent kun je je Upload verbinding verbreken het Downloaden gaat uiteraard gewoon door(dit werkt ook met TV))
Er zijn op dit moment ook al mogelijkheden om ook te Uploaden via een Schotel maar dit is voor een Doorsnee verdiennend persoon niet te financieren.
3) Je hebt een zogenoemde DVB (digital video broadcasting) kaart nodig, deze zijn in twee uitvoeringen beschikbaar met en zonder TV (uiteraard kan de kaart niet TV en Data tegelijk doorzenden) je kunt ook op deze kaarten nog een uitbrijdings kaart kopen waarin je een Mpeg en Smartcard kwijt kunt zodat je ook de gecodeerde canalen kunt zien.
4) Verder heb je uiteraard een Sattelietscotel nodig van min. 62cm, sat kabel met twee F-connectoren en een beugel voor aan de muur, enz.
Tja en dan de kwaliteit nog,.. dit is voor mij ook nog een raadsel omdat ik nog steeds niet aangesloten ben.
Ik hoop dat dit morgen gaat gebeuren, ik zal het je in ieder geval laten weten en mijn bevindingen met je delen.

tot zover...digital8...

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik heb weer gebeld met IXS, het blijkt dat ze mijn mail nooit ontvangen hadden (vreemd?), dus opnieuw gestuurd en toen was het binnen 2 uur geregeld.
Mijn EOL abonnement is binnen (en werkt ook nog), nu het tweede probleem.
Koop ik een DVB-kaart vraag ik of deze ook draait onder Win2k, en wat zeg die kl#%*zak "wij gebruiken hem nu al twee weken onder Win2k zonder probleemen" nou mooi niet dus, het blijkt dat de Win2k software pas in Mei2k uitkomt, kan ik hem nog niet testen. ('k heb geen ruimte meer voor Win98 op m'n HD)
nouja je hoort het wel, ik ga denk ik maar eens op zoek naar die 1.7Gig die nog ergens ligt.

SeeYa...digital8

• Belial_666
Ik heb ook al wat dingen aangevraagd en in formatie ingewonnen maar ik was nog een beetje huiverig. Ik heb namelijk geen zin in dat gezijk wat jij nu blijkbaar ook hebt. Ik zit op dit moment bij Casema en dit komt me mijn strot uit. Het is werkelijk dramatisch. gemiddeld 1Kb per seconde. Echt ik verzin het niet.
Ik vroeg me dus af of er al mensen waren die de sprong al genomen hadden. Het is wel een vette investering van zo'n 750 piek. En voor dat geld wil ik wel wat. Weet je al wat over de snelheid. Ik wil Casema houden voor uploaden en Sky voor downloaden.

Se Ya

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
We hebben in de winkel internet via de sateliet, en inderdaad (afhankelijk van het weer) een downstream tot +- 100 KB/s

Allee jammer dat er custum dail up software bijzit.. Nu nog ff uitvinden hoe we dat gaan doen met winroute.... :D

• Belial_666
Nog een vraagje. Wat koste die kaart de goedkoopste no-tv die ik gezien was 500 piek

THX

• Belial_666
Erik wil hem ook in een netwerk inzetten ?
Ik moet hem kunnen delen met 10 personen. Ik gebruik als Administrator van het 10 tal Sygate en die bevalt goed
Pagina: 1