Toon posts:

Kritieke IP fout Win95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb hier een werkstation met windows 95 en Novell :( :(
Het systeem werkte perfect en in eens kan er niet meer gebruik worden gemaakt van Internet.

Heb alles (mbt tot netwerkeigenschappen) al overnieuw geinstalleerd etc. maar dat heeft niet gewerkt.

Als ik WINIPCFG opvraag om te kijken naar de IP's krijg ik het fout "Kritieke IP fout!"

Wie kent dit probleem? Alvast bedankt!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Is er misschien inhet netwerk een machine bijgeplaatst met het zelfde IP-adres?
Ik zou het verder ook niet weten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is geen machine met het zelfde IP, het heeft te maken met WinSock geloof ik, eerst WinSock deinstalleren vervolgens alle netwerkinstellingen weg gooien en dan ff de boel opnieuw instellen / installeren en het boeltje werkt weer...

Ik heb het antwoord dus al gevonden.

Iig bedankt.

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
Op dinsdag 29 januari 2002 15:22 schreef vanhollandbas het volgende:
Hallo!

Ik heb hier een werkstation met windows 95 en Novell :( :(
Het systeem werkte perfect en in eens kan er niet meer gebruik worden gemaakt van Internet.

Heb alles (mbt tot netwerkeigenschappen) al overnieuw geinstalleerd etc. maar dat heeft niet gewerkt.

Als ik WINIPCFG opvraag om te kijken naar de IP's krijg ik het fout "Kritieke IP fout!"

Wie kent dit probleem? Alvast bedankt!
ff voor de duidelijkheid... Novell draaid met IPX/SPX protocol, zit deze niet dwars met IP. Kijk eens naar je bindings en zo....

Greetz Boy_One

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, het systeem werkt ook perfect meld zich gewoon aan via Novell maar het internet werkt niet. Dat loopt wel via TCP/IP. Was ik vergeten er bij te zeggen.

Thnx anyway!

Bas

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

welke Novell client draai je ?
Als je de client van Novell draait de Client32 ( o.i.d. ) die vernaggelt namelijk je tcp / ip stack
In je windows dir staat nu ergens een directory waarin een batch bestand staat welke je moet draaien en dan zettie netjes de boel weer terug , en werkt alles weer .

Ik kan nog even voor je zoeken

[edit]
Gevonden . ... hier staat jou probleem waarschijlijk :
http://www.novell.com/coolsolutions/netware/tips/t_dodging_winsock2_error_nw.html

en hier heb je ff wat ik bedoel .. de ws2bakup.bat moet je uitvoeren maar lees dit eerst ff .. dan wordt er een hoop duidelijk

Laat me ff weten of het je probleem heeft verholpen
code:
1
2
3
4
5
UNINSTALLING WINSOCK2

When WS2SETUP.EXE runs for the first time, it copies WS2BAKUP.BAT and the WinSock 1.1 files to %windir%\ws2bakup. Running WS2BAKUP.BAT returns the user to their original WinSock 1.1 configuration. From Windows Explorer, simply double click on "C:\\WS2BAKUP\ws2bakup.bat to uninstall Winsock2. 

Caution: When you run WS2BAKUP.BAT from inside Windows 95, you may encounter a sharing violation as some system files may not be restored if the newer version is currently running! If this happens, you will need to re-run WS2BAKUP.BAT in MS-DOS mode. To do this 1 Click Start. 2 Click Shut Down. 3 Select the "Restart the computer in MS-DOS mode" option. 4 Click OK. 5 After reboot, type "C:\\WS2BAKUP\WS2BAKUP" and hit the Enter key. (In MS-DOS mode you will see errors for programs that cannot run outside of Windows, but you should not be concerned, as these programs will have already executed properly if you ran WS2BAKUP.BAT from inside Windows 95 first.) 6 Reboot again and you will be back on WinSock 1.1. Note: If you are reinstalling WS2SETUP over a previous version of Winsock2 greater than beta 2, your prior configuration will NOT be backed up again. Uninstalling will yield your original 1.1 configuration, NOT beta 2 or 2a. DO NOT restore by re-installing TCP/IP from the Network applet in the Control Panel! This action will NOT replace the WinSock DLLs, and does not guarantee you will have the same configuration you had before upgrading to Winsock2."

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

1 TCP/IP protocol verwijderen
2 Machine opnieuw opstarten
3 TCP/IP protocol opnieuw installeren en configureren.

IPX/SPX kan TCP/IP niet in de weg zitten!!!

Als dit niet werkt zul je de totale netwerk configuratie weg moeten halen (netwerk software deinstalleren) en opnieuw moeten installeren.

Het is namelijk een fout in de TCP/IP software die niet goed is met opnieuw installeren werkt deze weer.

Winipcfg je kunt ook ipconfig /all enz. gebruiken op dos prompt

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op dinsdag 29 januari 2002 16:02 schreef Roadrunnermartin het volgende:
1 TCP/IP protocol verwijderen
2 Machine opnieuw opstarten
3 TCP/IP protocol opnieuw installeren en configureren.

IPX/SPX kan TCP/IP niet in de weg zitten!!!

Als dit niet werkt zul je de totale netwerk configuratie weg moeten halen (netwerk software deinstalleren) en opnieuw moeten installeren.

Het is namelijk een fout in de TCP/IP software die niet goed is met opnieuw installeren werkt deze weer.

Winipcfg je kunt ook ipconfig /all enz. gebruiken op dos prompt
NEEEEEEEEEEEJ
De client installeerd een nieuwe versie van winsock en dat is het probleem, tijdens de installatie worden een aantal DLL's gemold en die fix je niet met een herinstallatie van TCP/IP

Ik heb me hier meer dan 8 uur een keer op suf gezocht ( al weer een paar jaar geleden maar dat maakt niet uit :) )
Zie mijn vorige post .. ik weet 99 % zeker dat dit je probleem verhelpt !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1