[ALG] wat is er nodig voor Anti-Aliasing

Pagina: 1
Acties:

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
Wat heb je nodig om te kunnen Antialiasing. Dit moet niet in een full-screen maar in een window.

Heb je daar een Geforce 3 voor nodig of kan het ook met Hardware Emulation Layer ofzo

Verwijderd

in welke taal, wat voor graphics, iets duidelijker AUB, niet zo'n vraag van, waarom heb je een benzinetank nodig in een auto.
Dit is niet onaardig bedoelt, maar anders krijg je geen reacties, en dat zou jammer zijn toch?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke programmeertaal? Welke API (OpenGL, D3D)? Wat wil je bereiken?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor antialiasing heb je OF een hoop wiskundige kennis nodig :)

OF een API die dat voor je op kan lossen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En WAT wil je dus gaan antialiasen? Windows 98 kan je fonts bijv. automatisch anti-aliasen.

Photoshop kan ook voor je antialiasen... etc. etc.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gprins

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
Ja dat is dus ook de vage vraag heb ik daar openGL of d3d voor nodig. Het is voor een wijzer in een meterplaat die is nu te lelijk. en dit is gewoon in windows. niet full screen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

welke progtaal en wat bedoel je nou precies :?

Je hebt een window waarin een wijzer en een meterplaat te zien is, en je wil dat plaatje antialiased hebben (die wijzer neem ik aan)?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gprins

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
nu in vb

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:01 schreef gprins het volgende:
nu in vb
Ook al gezocht naar componenten die dit voor je doen? Wat heb je al geprobeerd? Tekent je app. m.b.v. DirectDraw of met OpenGL? Wil je gebruik maken van de 'gewone' line, pset en paint methodes van VB of durf je ook met DirectDraw etc. te werken? Is het een bitmap? Wordt de meterplaat met wijzer dynamisch opgebouwd?

• gprins

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
Met DirectDraw denk ik ik heb hem zelf niet geprogrameert en ben er ook niet erg goed in. maar ik heb nog even.

Is Antialiasing mogelijk met Hardware Emulating Layer van DirectX. ? in een dynamisch

omdat HAL alleen met Geforce 3+ en ATI Radeon wordt ondersteund

>Ook al gezocht naar componenten die dit voor je doen?
:? zijn die er en als ze er zijn welke ?

Wat heb je al geprobeerd?
> Half internet afgezocht

Tekent je app. m.b.v. DirectDraw of met OpenGL?
> DirectDraw

Wil je gebruik maken van de 'gewone' line, pset en paint methodes van VB of durf je ook met DirectDraw etc. te werken? Is het een bitmap? Wordt de meterplaat met wijzer dynamisch opgebouwd

De meter werkt al en is met lijnen dynamisch op gebouwd in vb / direct draw

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:13 schreef gprins het volgende:
Met DirectDraw denk ik ik heb hem zelf niet geprogrameert en ben er ook niet erg goed in. maar ik heb nog even.

Is Antialiasing mogelijk met Hardware Emulating Layer van DirectX. ? in een dynamisch

omdat HAL alleen met Geforce 3+ en ATI Radeon wordt ondersteund

>Ook al gezocht naar componenten die dit voor je doen?
:? zijn die er en als ze er zijn welke ?

Wat heb je al geprobeerd?
> Half internet afgezocht

Tekent je app. m.b.v. DirectDraw of met OpenGL?
> DirectDraw

Wil je gebruik maken van de 'gewone' line, pset en paint methodes van VB of durf je ook met DirectDraw etc. te werken? Is het een bitmap? Wordt de meterplaat met wijzer dynamisch opgebouwd

De meter werkt al en is met lijnen dynamisch op gebouwd in vb / direct draw
Anti-aliasing is niet perse gebonden aan GeForce 3+. Deze kan het hardwarematig en daardoor waarschijnlijk sneller. M.a.w. als DirectDraw de API kent om te aliassen dan kun jij dat ook ongeacht je grafische kaart. GeForce 3+'jes kunnen het alleen wat sneller.

Componenten zul je op de reguliere wijze moeten zoeken, ben zelf niet meer bezig met VB dus kan je hier niet verder mee helpen. Bieden de componenten die je momenteel gebruikt voor DirectDraw geen soelaas, welke componenten gebruik je voor DirectDraw of doe je het zelf via references naar DirectDraw. (DirectDraw is een onderdeel van DirectX en wat ik vermoed is dat je gewoon m.b.v. line, paint en circle commando's tekent, correct me if I'm wrong)?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 29 januari 2002 15:29 schreef ACM het volgende:
Voor antialiasing heb je OF een hoop wiskundige kennis nodig :)
Zoveel wiskunde is het niet hoor :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Topicstarter kan je misschien iets duidelijker zijn in je posts, het is nl. best wel moeilijk te lezen.
Pagina: 1