Toon posts:

[game-site] soort kickstart maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej fella's!

ik zit bij een gamingsite (link? zie sig) en we (vriend en ik) willen een x kijken of we een filmpje kunnen maken (zeg maar een soort kickstart, zoals ze bij spelletjesgarnaal.be hebben, al zullen we de funny-heids graad nooit halen).

nu hefet mn vader een cam waarmee ie die meuk ook op zn pc kan zetten. vervolgens zullen we het dan moeten veranderen, zo dat het nog wel kijkbaar is, maar niet te groot.

mijn vraag is: hoe kan je de beeldkwaliteit verminderen, zodat ook het formaat minder wordt? vervolgens wordt het gezipt en ge-upload. We willen het niet als divx, omdat mensen dan ook eerst weer zon codec moeten halen.

greetz

Verwijderd

Gewoon opslaan als jpg lijkt mij dan. Moet lukken ...

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat het ongeveer een kwartier gaat duren. wat zou de grootte dan ongeveer gaan worden als ie als .jpg wordt opgeslagen?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
jpg=plaatje..

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Als het een filmpje moet worden, lijkt me JPG niet handig: dat is namelijk een compressieformaat voor foto's en plaatjes.

Iets dergelijks voor filmpjes is: MPG/MPEG (maakt niet uit). Dit is een behoorlijke kwaliteit en gebruikt een hele standaard codes (zit bij Windows). Voor de grootte van een filmpje moet je toch al snel denken aan:

- 10 MB per minuut op 352*244 met geluid => VHS kwaliteit (dus niet heel goed)
- 20-25 MB per minuut op 512*384 (of 640*480) met geluid => veel mooiere kwaliteit

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:17 schreef Revolutions het volgende:
Gewoon opslaan als jpg lijkt mij dan. Moet lukken ...
Een animated Gif lijkt me dan beter ;) :P

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dan moet je eens op zoek gaan naar iets van een codec voor realmedia, quicktime of windowsmedia.

Localhost is where the heart is

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Euh, waarom niet gewoon DivX? Opslaan als MPG, dan met FlaskMPG naar DivX rammelen => klaar (en klein)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 29 januari 2002 15:25 schreef Se7enth_son het volgende:
Als het een filmpje moet worden, lijkt me JPG niet handig: dat is namelijk een compressieformaat voor foto's en plaatjes.

Iets dergelijks voor filmpjes is: MPG/MPEG (maakt niet uit). Dit is een behoorlijke kwaliteit en gebruikt een hele standaard codes (zit bij Windows). Voor de grootte van een filmpje moet je toch al snel denken aan:

- 10 MB per minuut op 352*244 met geluid => VHS kwaliteit (dus niet heel goed)
- 20-25 MB per minuut op 512*384 (of 640*480) met geluid => veel mooiere kwaliteit
Je mocht willen dat je VHS kwaliteit haalde :P.

En niet als DivX? De meeste mensen zullen die codec toch wel hebben lijkt me :?

Verwijderd

Topicstarter
owkee, dan lijkt die 25mb me wel goed. thnx anywayz guys!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
owkee, dan lijkt die 25mb me wel goed. thnx anywayz guys!
Je let niet op. Er werd gezegt dat het 25mb per MINUUT pakt. Aangezien jij een filmpje wilde maken van meerdere minuten (right?). MPEG is gewoon niet handig, DivX wel. Die codec, ach, who cares. Als je het ook op je site zet, ben je met een filmpje van bijv. 5MB + DivX codec echt wel sneller klaar dan dat filmpje in MPEG (50+ MB)...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

moah je moet met mpg rekenen op een factor 2 ofzo in vgl met divx. Niet 10.. anywayz, als webbased iets wil hebben, dat mensen niets hoeven te downloaden, moet je dat met quicktime, realmedia of winmedia doen. Als je toch al een film moet doenloaden, doe die dan samen met de codec in een rar'tje ofzo.. dat kan ook nooit een probleem zijn dan..

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
okeej, de film is opgenomen. we gaan het tog als divx doen.

maar, als je em captured, zodat ie op je hdd staat, maakt ie 1 file van 1,5 gb en een avi file van 50mb.

als je de avi file verplaatst speelt ie niet meer af (zwart beeld). plaats je em terug in de dit van de file van 1,5gb, dan doet ie het weer.

maw: je moet die file van 1,5gb hebben. hoe kan ik dan het hele zaakje om zetten naar divx, en het vervolgens te uploaden (1,5 gb uploaden is beetje veel voor 16kb/up)

Verwijderd

Topicstarter
schop :'(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nou...je moet gewoon een goeie convertor hebben..die krijg je dacht ik ook als je dat divx pakketje met "the playa " download

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
aha, ik heb dus opgenomen met een handycam, die ik vervolgens heb gecaptured.

wanneer moet ik die converter dan gebruiken (ja, ik kom hier nooit.. :)). voor te capturen of om de gecapturede bestanden om te zetten naar divx?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

omkzetten naar divx :) et laatste dus :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jip, divx :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:35 schreef Duncan het volgende:
Jip, divx :)
Zijn we al aan t doen ;) Nu nog een manier om die k*t lijnen van die monitor (door refresh-rate) weg te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je 20 minuten film zo klein mogelijk maken?

de kickstarts van spelletjesgarnaal.be zijn altijd iets van 30/40mb. maar duren wel 15minuten. hoe hebben zij dit em gelapt? om het zo klein te krijgen? het is geen divx wat ze gebruiken (mpeg ofzo?)

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk moeten we het formaat dus veranderen (de resolutie). wie weet hoe je dit doet en met welk proggie (en hoe je dat dan weer doet in dat proggie ;))

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet hoe je de resolutie (dus dat ie niet fullscreen, maar windowed is) kan veranderen, om zo mn grootte van de file DRASTISCH te beperken?

Verwijderd

Topicstarter
wie weet hoe je dat doet in virtualDUB?

• Longbowh
  • Niet online
wie weet hoe je dat doet in virtualDUB?
Zijn hele mooie tutorials over geschreven, te vinden op http://www.google.com.

Hierboven werd er een aantal keer beweerd dat je de resolutie moet aanpassen om het formaat te veranderen... Dat is niet helemaal waar, je moet juist bitrate omlaag gooien.

Om het filmpje naar mpeg te coderen raad ik TMPGenc aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel, zeg maar de grootte (50x50 ofzo). zodat het zaakje kleiner wordt (dus dat ie niet meer fullscreen is...)

en heb je misschien een download link van dat proggie? kan zo snel geen goeie links vinden (allemaal japans enzo)

• Longbowh
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 10:41 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
ik bedoel, zeg maar de grootte (50x50 ofzo). zodat het zaakje kleiner wordt (dus dat ie niet meer fullscreen is...)
Bitrate bepaalt de grootte van het bestand. Als je alleen resolutie omlaag gooit wordt het bestand niet kleiner. (Bitrate * Lengte = bestandsgrootte)

Bij 50x50 kan je de bitrate heel erg ver omlaag gooien, kwaliteitsverlies zie je dan toch niet meer (is formaat postzegel of kleiner).
en heb je misschien een download link van dat proggie? kan zo snel geen goeie links vinden (allemaal japans enzo)
De naam van het programma nemen, er www. voor zetten en .com achter :?

Verwijderd

Topicstarter
ow...

hmmm, het filmpje is 7gb groot als ik het van mn cam afhaal. dat is iets te groot :). met divx wordt het ook nog aardig groot.

weet iemand toevallig hoe spelletjesgarnaal.be hun filmpjes opneemt?

Verwijderd

spelletjesgarnaal.be, heeft filmpjes van 20 mb 10 min lang formaat *.asf..

Moet dus wel mogelijk zijn. En met divx maak je een filmpje echt niet tot 5 mb van 10 minutennlang
Pagina: 1