[IIS] Foutmelding 500 gezocht

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik zit ASP te kloppen, en ik heb per ongeluk de raad van de MS-KB opgevolgd.. ik heb foutmelding 500 uitgezet in IIS. Als ik nu foute code heb geschreven, krijg ik alleen maar de tekst "Interne serverfout" te zien.

De oplossing is om deze foutmelding in IIS weer terug te zetten zoals die stond (niet op Default). Het gaat om IIS in Windows XP Prof NL, onder IIS de eigenschappen van een site vragen, tab Aangepaste foutberichten en dan fout nummer 500 en 500;100. Hoe staan die in WXP IIS als die nog niet zijn aangepast? (Na een verse install staat dus niet alles op "Standaard".)

Bloed, zweet & koffie

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q183/0/60.ASP

hmm die link werkt dus niet meer :(

ff opnieuw zoeken

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
het kan btw ook aan je browser instellingen liggen (vriendelijke http errors uit zetten)

Maar er stond dus ergens bij M$ een artikel maar aangezien ze de laatste tijd het een en ander om aan het gooien zijn moet je maar ff zoeken (ik kan het zo snel niet vinden)

Succes iig

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Het ligt niet aan m'n browserinstellingen.. Ik zag een Q-nummer in mijn ASP-foutmelding staan, dat heb ik opgezocht in de KB. In het artikel stond dat er standaard specifieke info werd weergegeven als er een ASP-error was, en dat dat leuk is voor development, maar niet voor daarna en dat je dat daarom kon vervangen door een wat meer algemene foutmelding (Interne Serverfout) omdat bezoekers jouw ASP-ingewanden niet hoeven te zien. Je kan die foutmelding algemener krijgen door de waarde van fout 500;100 of 100 (wil ik ff vanaf zijn) op "Standaard" te zetten.
Dat heb ik voor de gein eens gedaan, en het klopte inderdaad wat MS zegt. Ik was alleen vergeten om te kijken welke waarde er eerst stond, en nu krijg ik 'm niet meer terug.
Het ligt dus niet aan m'n browser maar aan IIS; dat weet ik best wel zeker (stond in MSKB, waarde aangepast -> fenomeen treedt op - das toch wel duidelijk dan?).

Dus wat staat er standaard op die plek? Als niemand WXP met IIS op de standaardwaarden heeft, kan ik ook wel een herinstall doen, maar das een beetje overbodig.. de oude waarde terugzetten is makkelijker en kost minder tijd.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

bij mij (win2k)

500: default
500;100: url /iisHelp/common/500-100.asp

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 14:53 schreef deur het volgende:
bij mij (win2k)

500: default
500;100: url /iisHelp/common/500-100.asp
Dat bedoelde ik. Bedankt! :)

/Edit - de fout was trouwens dat ik eerst de database moest sluiten in Access alvorens ik 'm kon aanspreken met ASP.. damn! Ben ik daar nou anderhalf uur mee bezig geweest? :D

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1