Verwijderd
duron is te vergelijken met de celeron van intel. de processor wordt niet optimaal benut waardoor hij sneller traag word bij grote processen dan de athlon. daarom dus ook goedkoper
Verwijderd
Je slaat de hamer op zijn kop, of was het de spijkerOp dinsdag 29 januari 2002 13:52 schreef ionize het volgende:
duron is te vergelijken met de celeron van intel. de processor wordt niet optimaal benut waardoor hij sneller traag word bij grote processen dan de athlon. daarom dus ook goedkoper
Een duron is inderdaad een uitgeklede athlon, maar daarbij komt dat duron systemen vaak een minder mb hebben, in het geval van een laptop zal dat misschien niet zo zijn. Ik zou iemand aanraden om een duron te kopen als je niet veel anders doet dan tekstverwerken, als je spellen wilt doen dan is een athlon beter.
Maar maakt het ook ech zoveel uit als bij een celeron en een pentium 3??
owh en is een duron beter dan een celeron of p3
Uit ervaring weet ik dat de Duron beter is dan de Celly , maar of de Duron beter is dan de P3 betwijfel ik, aangzien de P3 meer cach heeft.Op dinsdag 29 januari 2002 14:11 schreef the_Emperor het volgende:
owh en is een duron beter dan een celeron of p3
Kenners weten waarom
Duron is beter als Cellie en komt dicht in de buurt van de P3 en overtreft em soms.
Move HA->PMG
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Het verschil tussen de Duron en Celeron ten opzichte van een Athlon en Pentium3 is anders. Een Celeron is een afgedankte Petium 3. Intel maakt veel processors,Soms gaat het niet lekker bij een Pentium 3, hij presteert dan niet optimaal. Die processors benoemen ze dan als een Celeron. (volgens mij kreeg intel dan die cache niet goed ofzo,vandaar de mindere cache) Een Celeron was dus in eerste instantie bedoeld als Pentium 3.
Een Duron is GEEN afgedankte Athlon maar een opnieuw ontworpen pocessor.
Celeron word in dezelfde productie lijn geproduceerd als een Pentium 3, waar een Duron een eigen productie lijn heeft, die compleet apart/onafhankelijk is van de Athlon productie lijn.
Celeron word in dezelfde productie lijn geproduceerd als een Pentium 3, waar een Duron een eigen productie lijn heeft, die compleet apart/onafhankelijk is van de Athlon productie lijn.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
DENK JE DAT ECHT!?>> DENK JE DAT INTEL ZOVEELOp dinsdag 29 januari 2002 15:08 schreef ND het volgende:
Het verschil tussen de Duron en Celeron ten opzichte van een Athlon en Pentium3 is anders. Een Celeron is een afgedankte Petium 3. Intel maakt veel processors,Soms gaat het niet lekker bij een Pentium 3, hij presteert dan niet optimaal. Die processors benoemen ze dan als een Celeron. (volgens mij kreeg intel dan die cache niet goed ofzo,vandaar de mindere cache) Een Celeron was dus in eerste instantie bedoeld als Pentium 3.
FOUTEN MAAKT DAT ZE ER EEN COMPLETE CELERON LIJN
AAN OVER HOUDEN !?!?!>. HAHAHA
[quote
DENK JE DAT ECHT!?>> DENK JE DAT INTEL ZOVEEL
[/quote]
VOORAL GAAN SCHREEUWEN HIER!!!
vinden de mods heeeeel leuk....
[/quote]
VOORAL GAAN SCHREEUWEN HIER!!!
vinden de mods heeeeel leuk....
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Ik zelf werk met een Duron 800 (ok niet het snelste weet ik) en ik moet zeggen dat ik nog geen dingen heb meegemaakt dat ik hem sloom vond.
Daarnaast heb ik nog een PIII 450 staan (een Katmai). Het verschil in cache is dus redelijk groot (192kb vs 512kb). Sommige dingen draaien nog net iets sneller op duron dan op de PIII (divxje bakken, gaat stukken sneller op de duron dan op de PIII).
maar als je het geld ervoor over hebt dan koop de athlon.
persoonlijk zou ik de duron nemen.
Daarnaast heb ik nog een PIII 450 staan (een Katmai). Het verschil in cache is dus redelijk groot (192kb vs 512kb). Sommige dingen draaien nog net iets sneller op duron dan op de PIII (divxje bakken, gaat stukken sneller op de duron dan op de PIII).
maar als je het geld ervoor over hebt dan koop de athlon.
persoonlijk zou ik de duron nemen.
Verwijderd
als het om snelheid gaat is een athlon vlugger dan een duron op dezelfde clock, maar daartegenover is de prijs van de athlon wel weer wat hoger
als je budget het aankan : Athlon
als je budget het aankan : Athlon
Ooit gehoord van het fenomeen 'yields'? Weet je hoeveel er mis kan gaan op een wafer? Weet je hoe veel geld Intel zou verspillen als ze P3's, waarvan enkele geheugencellen van de cache niet werken, zouden weggooien? Dat zou zonde zijn. Dus wat doen ze (heel slim) gewoon een gedeelte van het cache in zijn geheel disablen zodat een werkbaar exemplaar van een cpu overblijft. Dit is de Celeron.Op dinsdag 29 januari 2002 23:04 schreef arnold24 het volgende:
[..]
Geloof het of niet; Zo werkt het... (Overigens bij AMD en elke andere chipbakker ook...)
Hetzelfde geldt voor gpu's; Ze willen niet allemaal op bijv. 300Mhz; Degene die tot 200Mhz willen zet je gewoon op een lowbudget versie van een videokaart. (MX200 MX400 etc...)
Zo bespaart nVidia een hoop geld...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Als dit echt waar is vind ik het heel slim van al die bedrijven, maar daar had ik echt NOOOIT aan gedacht. Waar heb je dat vandaan?Op woensdag 30 januari 2002 00:36 schreef Mr_Atheist het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het fenomeen 'yields'? Weet je hoeveel er mis kan gaan op een wafer? Weet je hoe veel geld Intel zou verspillen als ze P3's, waarvan enkele geheugencellen van de cache niet werken, zouden weggooien? Dat zou zonde zijn. Dus wat doen ze (heel slim) gewoon een gedeelte van het cache in zijn geheel disablen zodat een werkbaar exemplaar van een cpu overblijft. Dit is de Celeron.
Geloof het of niet; Zo werkt het... (Overigens bij AMD en elke andere chipbakker ook...)
Hetzelfde geldt voor gpu's; Ze willen niet allemaal op bijv. 300Mhz; Degene die tot 200Mhz willen zet je gewoon op een lowbudget versie van een videokaart. (MX200 MX400 etc...)
Zo bespaart nVidia een hoop geld...
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Klopt inderdaad, maar wat je zegt over alle cpu fabrikanten kan ik het niet mee eens zijn. Zoals eerder gezegd heeft AMD een aparte productielijn voor de Durons. Intel gebruikt simpelweg p3 procs met kapotte cache als Celly, en worden zo verkocht... Zo simpel is het.
Edit: bij amecomputers oid waar je schijnt te werken kom ik dus ook van me levensdagen niet meer, maar goed...
Edit: bij amecomputers oid waar je schijnt te werken kom ik dus ook van me levensdagen niet meer, maar goed...
Verwijderd
Waarom zoveel gezeik hier?!
Het ging toch alleen om de vraag Athlon en Duron.
Dan ken je toch gewoon simpel zeggen:
1. Athlon; sneller, duurder (gamers)
2. Duron; iets tragen, goedkoper (tekstverw. etc)
Heb zelf trouwens Athlon, en ken de Duron ook, maar 'k vindt de Athlon toch een stukkie fijner (mijn mening)
Het ging toch alleen om de vraag Athlon en Duron.
1. Athlon; sneller, duurder (gamers)
2. Duron; iets tragen, goedkoper (tekstverw. etc)
Heb zelf trouwens Athlon, en ken de Duron ook, maar 'k vindt de Athlon toch een stukkie fijner (mijn mening)
Verwijderd
Sorry voor schop... en antwoord is misschien al gegeven.
Een Duron is te vergelijken met een Celeron\Pentium 3. Een Athlon op bijvoorbeeld 1200 MHZ is te vergelijken met een Intel @ 1500 MHz, ongeveer.
Een Duron is te vergelijken met een Celeron\Pentium 3. Een Athlon op bijvoorbeeld 1200 MHZ is te vergelijken met een Intel @ 1500 MHz, ongeveer.
kvind het helemaal geen kont uitmaken, tis iig het redelijk grote prijsverschil tussen de 2 niet waard imo
en jaaaaaaa ik heb van allebei meerdere gehad
en jaaaaaaa ik heb van allebei meerdere gehad
Helaas is dit helemaal niet meer zo duidelijjk als een maand of 3 geleden. Het hangt sowieso af van je app- als je FPU intensive bezig bent zal een Spitfire Duron je P3 Tuluatin 512KB er makkelijk uitlopen, zelfs op lagere clocksnelheid.Op donderdag 07 februari 2002 16:30 schreef Cybertje het volgende:
Sorry voor schop... en antwoord is misschien al gegeven.
Maar goed als we ff uitgaan van 'normale' apps (lees: Sysmark) en een gamer als UT, krijg je dit ongeveer (op hypothetische gelijke snelheid, wat alleen rond de 1100 haalbaar is met OC of UC):
Athlon XP/MP
Morgan (Duron 1GHz+)
P3 Tuluatin
P3 Coppermine
P4 Northwood
Spitfire (Duron 950MHz-)
P4 Willamette
Celeron Tuluatin
Celeron Coppermine
En niet vreemd opkijken van die P4 scores- de IPC ervan ligt lager dan bij de P3. Ze kunnen alleen een stuk sneller. Dus let op dat dit op dezelfde clock is!
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1