Toon posts:

[ANSI-C] Strings bepalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me is n00b.

Bestaat 'r al een functie in C die van een array van pointers naar characters (char *acBlabla[]) het aantal strings bepaald?. Heb strlen geprobeerd, maar dat kwam niet echt mooi uit =].

Verder moet ik weten hoe ik uit een array met strings de kleinste (ofterwijl op alfabetische volgorde de laagste) string eruit haal.

Alvast thx =]

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op dinsdag 29 januari 2002 13:38 schreef BigC het volgende:
/me is n00b.

Bestaat 'r al een functie in C die van een array van pointers naar characters (char *acBlabla[]) het aantal strings bepaald?. Heb strlen geprobeerd, maar dat kwam niet echt mooi uit =].
Hoe bedoel je dat, als het een array is met alleen char * dan is het aantal strings toch gelijk aan de lengte van het array :?
Verder moet ik weten hoe ik uit een array met strings de kleinste (ofterwijl op alfabetische volgorde de laagste) string eruit haal.

Alvast thx =]
Gewoon een keer door het array lopen en ondertussen bijhouden waar de alfabetisch kleinste string tot dan toe staat. Ik geloof dat strcmp twee strings alfabetisch met elkaar vergelijkt.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 januari 2002 13:38 schreef BigC het volgende:
/me is n00b.

Hoe zou er geteld moeten worden dan? Je kunt van een array niet de lengte opvragen, aangezien die niet bekend is (een array is ook niets meer dan een pointer naar het eerste element)
Je zult dus een bepaalde conditie moeten hebben die het eind van de array aangeeft (NULL bijvoorbeeld). Als je weet dat het laatste element altijd NULL is, kun je het zelf tellen door bij 0 te beginnen en door te tellen net zolang je bij het element dat NULL is uitkomt
met strcmp en stricmp kun je strings met elkaar vergelijken (die laatste is case-insensitive). Dus even de array doorlopen en steeds de kleinste bijhouden (zoals RickN al zei dus :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Gokje; huiswerk ?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Goeje gok :D